Gå til innhold

Kjøpe strømforsyning på Clas Ohlson, er det et godt kjøp?

Anbefalte innlegg

Hei alle barn…

Utgangspunktet:

Trenger ny strømforsyning til maskinen og i den forbindelse har jeg noen spørsmål. Undertegnede er en stor fan av den geniale butikken Clas Ohlson, og i det siste har de også begynt å selge mer og mer interne komponenter til PC-er, blant annet strømforsyninger. Vil gjerne kjøpe her, da jeg er så lei av å betale 150,- kr i frakt hver gang jeg skal bestille noe fra for eksempel Komplett!

Spørsmålet:

Det jeg lurer på er om den jeg tenkte på og som jeg har linket til er brukbar? Har hørt at når det gjelder strømforsyninger er det best å satse på et kjent merke som leverer det de skal. Er det noen der ute som har kjøpt den aktuelle strømforsyningen på Clas Ohlson (eller andre), og vet om den innehar en brukbar kvalitet?

Se den aktuelle strømforsyningen her!

Håper på seriøse innspill, på forhånd takk!

Endret av roberteh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som for meg virker tvilsomt er at strømforsyningen ikke har noen "merke". Altså det er f.ex hverken Mist, Aopen eller andre som angivelig har laget den.

Så ut fra det så er det vel 50% sjanse for at kvaliteten er holdbar.

Selv går jeg i den lokale datasjappa hvis det kun er ett eneste produkt jeg skal ha.

Lenke til kommentar

Så lenge maskinen din ikke er noe kraftmonster tror jeg nok at den psuen kan fungere helt fint.

Nettbutikker har også solgt dårlige psuer, kanskje fordi dårlige psuer virker de også.

Det er litt vanskelig å si noe spesifikt siden clasern ikke har oppgitt hvilken produsent som er bak denne forsyningen, men det er mulig at dersom du tar turen nedom butikken kan du finne det ut ved å se på esken.

Lenke til kommentar

Kan sjekke maskinen min i profilen. Den er ikke av de nyeste slaget, men slik går det når man er en fattig student. Uansett... Har sjekket på esken i butikk, men fant ikke noe merke der heller, bare informasjon om ampere og spenning. Men lukket opp eksen og det var en logo på PSUen, men jeg husker ikke navet...

Lenke til kommentar

Den så veldig ut som F/S sine oem-psu'er. Det er ikke noe feil med dem, så lenge du ikke besitter en brutal maskin. Jeg har hatt to slike før (en generisk og en solgt av Aopen). Begge kjører lykkelig den dag i dag, mange år etter. Stabilt.

Det står oslo øst under avataren din. 100 m unna klasern i torggata ligger Digital Impuls og Datakjeden. I hvert fall DI bruker ha greie priser på Mist...

Lenke til kommentar
Hvis du bor i Oslo har du jo masse muligheter. Datakjeden Stovner og i Sentrum, Digital Impuls, og hvis du tar bussen eller får en kompis til å kjøre, så kan du hente varer på NetshopOslo.

Bor ikke i Oslo nå, kommer derfra!

Ok. Da misforsto jeg :)

Men den PSUen ligna veldig på noe fra Fortron/Source, som en annen her nevnte.

Lenke til kommentar

Maskinvare er ofte billigare på nett og, difor er det egentleg ikkje så mykje å tape på å kjøpe der i forhold til butikk. I tillegg har du eit utval som tillet deg å velge og vrake for å finne det beste produktet ved å søke erfaringar på forumet, gjennom testar, prisguiden osv...

Lenke til kommentar

Ikke merkevare PSU pleier å ver dårlige så blir gambling (lyger om effekt spenning og rippel pleier å ver et problem.).

Ser den koster 498kr i butikken, kanskje gå for noe mer annerkjent og stabilt?

Forslag:

http://www.multicom.no/PartDetail.aspx?q=p...03;c:36217;r:pg 400 Watt Chieftec for 339kr uten frakt. (Ikke på lager)

http://www.multicom.no/PartDetail.aspx?q=p...11;c:36138;r:pg 450 Watt Chieftec for 375kr uten frakt. (På lager)

Fortron / Source 400 watt 395k uten frakt. (på lager) Hvis du har lyst på en Fortron / Source PSU.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...