Gjest Guest_Monica_* Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Har hudsopp noen andre symptomer enn at det er noen blemmer og flekker? klør det? ogsånt? Jeg tror jeg har det men har lest litt om det men da stod d det ikke noe om noen symptomer.. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Hei. Det finnes flere typer "hudsopp", med haugvis av symptomer. inkl kløe, flekker sov.. Hvorfor lure du på det? Vaio Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 Er dette og og dette Hudsopp? Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 (endret) Er dette og og dette Hudsopp? Hei. Bildene var meget uskarpe, huff huff... Men ut fra det jeg ser, er den første (Til venstre) erythema og den andre (Til høyre) Urticaria Sopp er mer flekkete, i farge av svak gul/oransj, og mer utbredd. Så jeg er ganske sikkert på at det er ikke sopp, om ikke du klare ta flere "skarper bilder, i bedre lys" Urticaria og erythema er symptomer av allergi. Mest sannsynlig er det snakk om noe som du "bruker hverdag"(Antibiotika, kosmetikk, salve og hudkrem) eller "genetisk." Det klør ikke sant? Kan du beskrive mer symptomer? vaio Endret 16. mars 2008 av Vaio Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 Klarer ikke ta bedre bilder.. men har det mye rett under armene.. på halsen, på brystet på og litt på magen ryggen og lårene..P egentlig overalt.. er røde flekker med ujevn str.. det klør og har en svak sviende følelse.. nesten som at jeg solbrent.. :S Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 (endret) Klarer ikke ta bedre bilder.. men har det mye rett under armene.. på halsen, på brystet på og litt på magen ryggen og lårene..P egentlig overalt.. er røde flekker med ujevn str.. det klør og har en svak sviende følelse.. nesten som at jeg solbrent.. :S Hei. Ut fra det du skrev, setter det større tvil for sopp. Sopp er egentlig meget sjeldent ting å få. Men, det leses ut som du har fått en skikkelig allergisk reaksjon. Dessverre, er det lite jeg kan hjelpe, så lenge årsaken er ukjent. (Det kan være mat;Fisk,reke osv..., krem, medisin, vaskepulver, midd(insekter i sengen), støv osv... ) Hvis du har noe "antihistamin" (Anti-allergi) tabletter som zyrtec. Ta et nå, og ser om det roer seg ned. Ta kontakt med fastlegen din for videre behandling. Lykketil vaio Endret 16. mars 2008 av Vaio Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 ok takk for hjelp.. så sopp blir bare gule og ikke røde flekker..? btw har også fått et utslett på ryggen..og masse små nupper på overarmene og det er solbrenhetsfølese.. har ikke vært i sola så det er ikke det. Har det noe med utslettet og gjøre tror du? det er lissom vondt og rødt på en annen måte.. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 (endret) ok takk for hjelp.. så sopp blir bare gule og ikke røde flekker..? Det er vanskelig å gi en absolutt. Sopp, som oftes, gir en "sandpapirlignende" hud. Selvfølgelig finnes det unntak, men de er meget sjelden i Norge. btw har også fått et utslett på ryggen..og masse små nupper på overarmene og det er solbrenhetsfølese.. har ikke vært i sola så det er ikke det. Har det noe med utslettet og gjøre tror du? det er lissom vondt og rødt på en annen måte.. Utfra det du skriver, er det vanskelig å si hva det er. Jeg trenger dessverre skarpe bilder. Har du hatt vannkopper? Det er viktig at du forstå, at jeg gir kun veiledninger, og ikke diagonose. vaio Endret 16. mars 2008 av Vaio Lenke til kommentar
Gjest Guest_Hmm_* Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Klarer ikke ta bedre bilder.. men har det mye rett under armene.. på halsen, på brystet på og litt på magen ryggen og lårene..P egentlig overalt.. er røde flekker med ujevn str.. det klør og har en svak sviende følelse.. nesten som at jeg solbrent.. :S Hei. Ut fra det du skrev, setter det større tvil for sopp. Sopp er egentlig meget sjeldent ting å få. Men, det leses ut som du har fått en skikkelig allergisk reaksjon. Dessverre, er det lite jeg kan hjelpe, så lenge årsaken er ukjent. (Det kan være mat;Fisk,reke osv..., krem, medisin, vaskepulver, midd(insekter i sengen), støv osv... ) Hvis du har noe "antihistamin" (Anti-allergi) tabletter som zyrtec. Ta et nå, og ser om det roer seg ned. Ta kontakt med fastlegen din for videre behandling. Lykketil vaio Du har kanskje funnet ut av problemet nå, men jeg ville vært takknemmelig for tips om dette, for ingenting hjelper!! Rundt samme tid du skriver inn fikk jeg også dette rare røde kløende på kroppen. Likt din beskrivelse. Var-, etter å ha tenkt midd og såpe med derpå full opprensing hjemme uten at noe hjalp, -på legevakten i påsken og de sa raskt Urticaria. Predilon og citro-et eller annet dempet kløe noen dager. Etter påske hos fastlegen tok hudprøve og fikk mer citro-... men ble så trett av C. så ventet 14! dg på prøvesvar = candida et el. annet. Fikk piller(fluconazol150mg) 1 g/uke og spray 4 dg. kun. Hud extrem tørr av spray. Ingenting hjelper nå etter 14 dg. Det sprer seg, rødt, tørt, hovent og KLØR. Blir småsprø av å vaske alt hver dag som legen befalte. Hjelp? Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Hei. Du er trådstateren? Er det spesielle steder som klør "mer." f.eks nakken, rundt brystet, bak albuen, bak kneet og nakken. Har du vært hos legevakten eller fastlegen? vaio Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Har du forsøkt å bytte vaskemiddel / skyllemiddel på klærne dine? Siden dette dukker opp overalt, så ville dette være et godt sted å starte. Prøv evt. vaskemidler uten parfyme, eller de som det står "sensitiv" på. Lenke til kommentar
Gjest Guest_mira_* Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 hei:) jeg lurer på om hudsopp kan få en person til å lukte vondt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå