Doffeo Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 (endret) Alle i min vennekrets har vokst opp med taco. Og når noen av mine venner har en bursdag om en måneds tid har noen andre av oss planlagt å lage det ultimate tacobordet, men alt mulig tilbehør. Derfor lurer jeg på om noen av dere har noe godt og uvanlig som dere vet passer i taco. Lista til nå ser slik ut: Kjøttdeig Kylling Salat Løk Ruccola Sukkererter Mais Advocado (biter) Guacamole Ferdigrevet pizzaost Agurk Tomatbåter Annanas Paprika Sjampinjong Rømme Chilli (grønnsaken skåret i biter) Tomatsaus Mild saus Medium saus Medium saus med annanas Sterk saus Ekstra sterk saus Da bomb Sambal Oelek The Legend Jallapenos Skjell Lomper (ekstra store for å få plass til litt av alt) Lomper med chilli Tubes (Skjell formet som en firkantet skål) Nachos Endret 11. mars 2008 av IAX Lenke til kommentar
Nonsens Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Bønner/bønnestuing? Litt kulere ostevarianter (med mer smak) enn bare pizzaost kanskje? Forøvrig en knall ide - jeg har lyst til å gjøre noe lignende neste gang jeg samler en del folk Lenke til kommentar
stizzen Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Champinjong? Er veldig godt i taco Lenke til kommentar
ultimatedeskjet Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Selv synes jeg rømme med karri passer godt sammen med mais og resten som hører med taco. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 En GOD Sambal Oelek. (Ikke det skvipet de selger på mange butikker) Bønner som noen allerede har nevnt. Tzatziki-dip funker veldig bra i følge mange. Og faktisk har jeg sett noen spise Reke-taco, men ikke spør meg hvordan det smaker. Et sted går grensen. Selv for meg. Lenke til kommentar
Doffeo Skrevet 11. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2008 (endret) hva er en Sambal Oelek? edit* fant ut, har du noen forslag til merke? Endret 11. mars 2008 av IAX Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 (endret) hva er en Sambal Oelek? En slags salt chillisaus. http://www.google.no/search?q=sambal+oelek edit: edit* fant ut, har du noen forslag til merke? Husker ikke merke, men fant en sabla god en som de solgte på et kinesisk gatekjøkken en gang. Den de har på ICA er ikke så ille den heller. Men styr unna den de har på Rimi. Det er BARE salt omtrent. Endret 11. mars 2008 av L4r5 Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Holy shit! Litt av ei liste! Synd ikke jeg vanker i vennekretsen din Det er en eller annen butikk (ica?) som har begynt å selge grove (spelt??) tacolefser. Synes de er bedre enn de "finere". Men de med chilli er også gode. Lenke til kommentar
phax Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Santa Maria har jo kommet med en haug nye tex-mex produkter det siste året. Lenke til kommentar
ultimatedeskjet Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Hvor får man kjøpt det? Hvordan smaker det? Lenke til kommentar
The Jester Race Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Gul ris er dritgodt å ha inni lefsa. Lenke til kommentar
Doffeo Skrevet 11. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2008 Da er Da bomb bestilt. Kjenner jeg vennegjengen min rett, vil nok mange prøve seg. Denne måler 1'500'000 på Scoville skalaen Dette tilsvarer mengden vann du må ta i forhold til mengde saus for at den sterke smaken skal gå bort. Til sammenligning måler Tabasco 2'500 Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Jeg er så glad jeg ikke er den tøffingen som liksom har peil på alt krydder i denne verden og lasser på med den der. (det finnes alltid en av dem i en vennegjeng og det er like gøy å se hver gang) Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Jeg er så glad jeg ikke er den tøffingen som liksom har peil på alt krydder i denne verden og lasser på med den der. (det finnes alltid en av dem i en vennegjeng og det er like gøy å se hver gang) Chili er i ferd med å bli "den nye hvitløken" som i sin tid var "den nye ketchupen". Lenke til kommentar
phax Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Tror nok både chili og hviltløk var her før ketchupen, men tar poenget ditt. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Trur vi blir mer og mer immune mot sterk mat, da veldig mye har sniket seg inn på det norske matvaremarkedet. Selv har jeg ingen problemer med å drikke tabasco rett av flasken uten å rynke på nesen. Lenke til kommentar
Kimannjer Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 http://www.chilliworld.com/SP6.asp?p_id=63 Måler 16000000 på skalen ^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå