larsevenes Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Hei. Jeg lurer på om noen av dere vet om noen butikker som selger ladere til Canon kompaktkameraer. Jeg tenker da mest spesifikk på ixus-serien. Har funnet ut at der er veldig vanskelig å få tak i lader til et IXUS kompaktkamera. Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 http://sterlingtek.com/ Bare kontroller at laderen passer 220v. Kun gode erfaringer med butikken. Lenke til kommentar
larsevenes Skrevet 11. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2008 (endret) Og uoriginale ladere er like gode som de originale? De gjør ikke at batteriet får redusert levetid? Leste noe angående dette om uoriginale-ladere og -batterier på Canon.no. http://www.canon.no/For_Home/Product_Finde...t_batteries.asp Fikk plutselig lyst til å kjøpe originalt, men det er jo veldig mye dyrere da. Endret 11. mars 2008 av HHoward Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Det som canon nevner her er blant annet rene forfalskninger av både batteri og logo. Jeg har brukt Sterlintek på EOS300D, EOS40D og HV10 og aldri hatt problemer. Søk litt på forumet og du vil finne flere som har like erfaringer som meg. Kjøper du UllaBombaDumbabatteri fra totalt ukjent selger på ebay så kan du _kanskje_ oppleve problemer. Som sagt, søk litt på forumet og du vil finne mange positive erfaringer. Lenke til kommentar
larsevenes Skrevet 11. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2008 Takk for svar! Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 Hvilke butikker har du vært hos? Jeg trodde dette var vanlig hyllevare hos Canon-leverandører. Burde ihvertfall være det, for vi selger faktisk veldig bra med ladere til både Canon og andre merker der jeg jobber. Klart... elkjedene og en del store fotobutikker/kjeder, gidder kanskje ikke bry seg med småtterier. Gå til noen seriøse, så burde de i det minste ha mulighet til å bestille for deg. Er nesten alltid lagervare hos Canon Norge, og har ikke butikken tilbudt seg å bestille det inn for deg, så bør du skifte til en annen leverandør. Dette burde falle inn under "normal service" Lenke til kommentar
EspenE Skrevet 20. mars 2008 Del Skrevet 20. mars 2008 Mange store kjedebutikker er "sortimentsstyrt" hvilket betyr at hva de har i butikk er styrt av kjedekontoret som igjen baserer seg på omløpshastighet. Varer som ikke har potensiale til å selgetilstrekkelig stort antall blir ikke tatt inn, og trenden er at mange heller ikke kan eller vil ta inn på forespørsel. Dessuten skal en slik butikk ta inn_en_lader på bestilling vil laderen fra leverandør belastes med pris+fakturagebyr+minimumsfrakt++. Dette gjør det veldig dyrt for butikken å bestille noe ekstra, og kunden skal selvfølgelig ikke betale mer enn standardpris. Derfor blir dette ofte et tapsprosjekt som kjedene for en hver pris vil unngå. Derfor er det befriende at det fortsatt finnes frittstående butikker som føler det lokale markedet på pulsen og legger slike varer sammen med sine øvrige bestillinger. Nok et argument for å ta godt vare på sin lokale fotohandler..... Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 20. mars 2008 Del Skrevet 20. mars 2008 Dessuten skal en slik butikk ta inn_en_lader på bestilling vil laderen fra leverandør belastes med pris+fakturagebyr+minimumsfrakt++. Dette gjør det veldig dyrt for butikken å bestille noe ekstra, og kunden skal selvfølgelig ikke betale mer enn standardpris. Derfor blir dette ofte et tapsprosjekt som kjedene for en hver pris vil unngå. Stort sett så bestiller man jo større ting, og flere ting, fra de forskjellige leverandørene med jevne mellomrom. Om man da samtidig "slenger med" en lader, så koster ikke det mer i frakt og fakturagebyr. Ofte er det fri frakt og ingen gebyr om man kommer over en viss sum. De fleste kundene klarer å vente en ukes tid på ting som må bestilles, og gjør man ikke det, så kan man gå til en lokal fotoforhandler som kanskje har dette på lager Som du sier... en god grunn til å holde liv i disse butikkene! Man vet aldri når man trenger noe raskt... om man da betaler et par hundrelapper mer enn hos Elkjøp eller en nettbutikk for et kamera, så er det kanskje verdt det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå