OddZen Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 I det siste har startet å fryse mye mer enn det jeg gjorde før. Jeg fryser spesielt veldig mye etter jeg har sovet, spist. Ute er det ikke særlig fint å være meg for tiden for å si det sånn. Det er så ille at jeg går rundt med jakke inne om morran, siden det tar over 1 time etter jeg stod opp til at jeg blir varm nok til å ta det av meg. Jegg må kle på meg jakke etter jeg har spist lunch på jobb også. Fryser man mer når man har mindre fett på kroppen? Har gått ned over 25 kg på et år. Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Ja du fryser mer om du har mindre fett på kroppen. Spiser du nok? Husk at kroppen trenger energi til vitale funksjoner, men energien blir også brukt til oppvarming av kroppen. Spiser du for lite, går det ut over energien som skulle ha varmet deg opp (ikke 100% sikker). Hvis du spiser nok mat, vil du se at kroppen produserer mer varme. Det er også viktig å holde deg i aktivitet. Ekstern oppvarming (varme jakker ol) fungerer ikke like bra som intern oppvarming (fra musklene selv). Sistnevnte er mest effektiv. Sett deg på huk og reis deg opp igjen 20 ganger når du fryser. Bruk ekstensormusklene i låra godt, og du skal kjenne at varmen kommer sakte men sikkert. Konklusjon: spis godt og vær aktiv. Lenke til kommentar
OddZen Skrevet 11. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2008 (endret) Spiser muligens litt lite. Men er bare et par kg igjen til jeg ser meg selv som ferdig med vekta. Er 185cm og er da på 75kg. Veldig lite av det er fett. Jeg er masse i aktivitet, men når jeg har fått knerta de siste 2 kg, som jeg har satt som mål, vil jeg nok gå over til et kosthold hvor jeg spiser mer. Endret 11. mars 2008 av LeanFear Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Husk at du må få i deg nok mat Selv om man skal passe på å ikke spise for mange kalorier i forhold til hva man får ut. Men i stedet for å få ned kaloriINNtaket, hvorfor ikke øke kaloriUTtaket? Det er min filosofi i hvert fall =) Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Mat, som karen sier over. Det du også kan gjøre er å kjøpe slike bio-bioloba-greier. Bio-Biloba er et godkjent naturlegemiddel, og er tradisjonelt brukt i folkemedisinen for å bedre blodsirkulasjonen ved for eksempel kalde hender og føtter. Bio-Biloba gjør det mulig å forbedre blodgjennomstrømningen ut i de ytterste av kroppens blodkar. Ginkgo Biloba-ekstrakt inneholder dessuten plantestoffer (flavonoider) med antioksidativ effekt. Altså planteekstrakter av ginkgo-planten. Noe i den gata. Har det selv. Lenke til kommentar
Ferchie Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 (endret) Når man har ligget i ro/sovet synker blodstrømmen i kroppen drastisk og du får ikke transportert varme like effektivt rundt i kroppen som når du er aktiv. Når du spiser konsentrerer kroppen seg om å forbrenne eller kjøle ned/varme opp maten eller væsken som havner i magen, og masse blod går da dit. Dette bidrar også til mindre varmetransport i kroppen slik at du blir kaldere. Du sier også at du har tatt av deg 25kg på et år, og dette har selvsagt mye å si. Fettet fungerer også som isolasjon i kroppen, ikke bare energi kroppen kan ta av grunnet mangel på næring. Det kan hende du rett og slett ikke er vant til at kroppen blir så nedkjølt som du opplever nå. Endret 12. mars 2008 av Rasch Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Det er sant det han skriver om at akkura _når_ du spiser, og en liten stund etterpå, vil mye blod gå til magen og første delene av tarmsystemet + involverte organer. Men energien fra maten som senere blir tatt ut av maten, vil brukes til oppvarming. Ergo er det viktig å spise mat for å holde på varmen (indirekte). Det er også lurt å bedrive litt fysisk aktivitet. Er ikke så mye som skal til for å få varmen. Gå i trappene på jobben, bruk de store musklene (muskler i beina bla). Hjelper dette? Lenke til kommentar
Ferchie Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Ja, jeg mente ikke at du ikke skulle spise w3p, men jeg prøvde å gi en forklaring på hvorfor hun fryser litt etter at hun har spist. Lenke til kommentar
OddZen Skrevet 12. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2008 (endret) Må nok skuffe dere litt... Jeg er nok en mannemann :!: Men det høres ganske logisk ut det dere sier. Er mest etter lunch jeg starter å fryse og da drikker jeg kaldt vann til kald mat. Og fettet som er borte er nok også en faktor som spiller stor rolle her. Takk for informative svar! Endret 12. mars 2008 av LeanFear Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Jeg også fryser noe jævlig om morgenen. Uansett om det er varmt på rommet. Er sånn at når jeg våkner er liksom hele kroppen kaldt tvers igjennom, er helt greit når jeg er inne, men fra jeg står opp er jeg ute på jobb innen en halvtime og det er ikke så veldig gøy å være ute i rundt 0 grader da. Noen tips til trådstarter -Røyking/snusing gjør blodsirkulasjonen dårligere -Samme om du er lite aktiv, noe du tydeligvis ikke er -Fett holder på kroppsvarme Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå