IngerK Skrevet 12. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2008 himmel... Har dere ikke klart å komme i havn her enda... Litt treg, jeg, fant ikke hvor endre mac-adressen til routeren. Du har jo ikke prøvd det jeg har sagt jo... Stikk inn på ruteren din til IP Config. Under MAC Address: så skriver du din faktiske Mac adresse som din ruter har men du enderer det siste tallet / bokstaven. Men hold deg innenfor 0-9 og A-F. Lagre, restart, ny IP??? Takk, takk, tusen takk! Nå går det helt greit her, og jeg får brukt Bluecom sin smtp-server! Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 (endret) Jeg hadde tidligere Bluecom og så vidt jeg vet så vil man være oppkoblet mot internett med en temmelig 'statisk' ipadresse i modemet. Hvis man skal bytte ihht macadresse så må man ha assignet flere internettadresser fra Ventelo? Hvis dette skjer så er det selvsagt mulig at adressene har forskjellig firewallsettings hos Ventelo og at den ene er blokkert mens den andre er åpen. Du kan prøve dette selv ved å klone macadressen til PC i routeren (om mulig). Nomore du har selvsagt rett i at portforwarding ikke skal være nødvendig så lenge serveren initierer kontakten. EDIT: Litt treg til å skrive og problemet ble løst mens jeg tenkte her :-) Endret 12. mars 2008 av la7dfa.com Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Da kan du sette [LØST] forran din topic Lenke til kommentar
IngerK Skrevet 12. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2008 Da kan du sette [LØST] forran din topic Ja, nå er problemet forhåpentligvis løst for en stund for meg, og da får jeg overlate Ventelos problemer til andre. Litt sært det også, kanskje, men jeg kommer ikke lenger med dem... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå