Mr_Petter Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 I en oppgave jeg skal lage vil jeg bruke bilder fra Google maps, men jeg skjønner meg ikke helt på den målestokken. Det er jo logiskt at den endrer seg ettersom du zoomer inn og ut, men hva betyr det? Eks: Akkurat nå står dette på google maps: 200 mi (strek imellom) 500 km Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Det betyr kanskje at den første streken er amerikanske "miles" og den andre streken er kilometers. Hvis jeg forstod det riktig da... Hvis du legger ved et lite bilde blir det mye enklere å skjønne hva du mener =) Lenke til kommentar
Mr_Petter Skrevet 11. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2008 (endret) Google Maps Link Nederst i venstre hjørne! Redigert: Hvis du har rett, betyr det at en cm på eksempelet over tilsvarer 200km? Endret 11. mars 2008 av Mr_Petter Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Det betyr at oversiden (og til den første streken) er amerikanske miles og undersiden av streken (og den siste streken som peker nedover) er 5km. Altså, 2 cm = 2 miles (us), og 3cm = 5km. Skjønner? =) Lenke til kommentar
Mr_Petter Skrevet 3. april 2008 Forfatter Del Skrevet 3. april 2008 Ja, jeg fikk det til...til slutt, takk for hjelpen. Siden problemet er løst kan en moderator gjerne lukke denne tråden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg