Gå til innhold

Oppgradere PC - Ser dette bra ut?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

CPUen er grei, jeg kjøper heller E8400 om den er bedre og billigere. Skjermkortet: Det du Morten K viser til har 512mb minne, det er heller ikke PCI-e 2.0. Vil dette ha mye og si?

Og hvor stor strømforsyning trenger jeg egentlig?

Kanskje et SLI hovedkort hadde vert noe bare sånn i tilfelle? Siden du kjøper Nvidia Skjermkort

Da tenker du på ett HK med nVidia brikkesett?

Endret av Selvin
Lenke til kommentar

Det er PCI-e 2,0 på det kortet jeg linket til.

Les denne og denne testen, så vil du se at det skjermkortet du har sett på "koster mer enn det smaker".

Når det gjelder PSU,så holder det med en god 500watter hvis du ikke skal kjøre SLI da. Jeg har brukt en Mist 500 watter på et nesten identisk oppsett som ditt. Jeg har også hatt en Corsair 520. Det er en stillegående og god PSU med geniale modulære kabler.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar
Morten K: Tror du denne er fin?

Ser bra ut i følge denne testen, men den er ikke modulær (hvis det har noe å si for deg).

Hva betyr det?

Se på bildene i denne testen. Som du ser på HX520,så kan man fjerne de kablene man ikke bruker. Dette gir et veldig ryddig kabinett.

På VX550 er kablene fast i strømforsyningen og kan ikke fjernes.

Legg også merke til at HX har et lavere støynivå enn VX.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar
Ser bra ut det der. Hvilken ram har du?

Ja du det var ett veldig godt spørsmål! Kanskje jer bare har DDRI, ikke II. Krever det da at jeg kjøper ny ram også?

Da må du også ha ny ram ja.

Hvis det er det oppsettet du har i profilen din,så har du DDR1

Endret av Morten K
Lenke til kommentar
Ser bra ut det der. Hvilken ram har du?

Ja du det var ett veldig godt spørsmål! Kanskje jer bare har DDRI, ikke II. Krever det da at jeg kjøper ny ram også?

Da må du også ha ny ram ja.

Hvis det er det oppsettet du har i profilen din,så har du DDR1

Jeg skal sjekke hvilken ram jeg har. Hadde forsåvidt vært bra med ny ram også, har du noen anbefalinger? Det må bli enten 1GB eller 2GB :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...