Gå til innhold

Forslag til programmer som krever lite resurser?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en pc som begynner å dra litt på årene, og har tenkt såpass at den kunne nok vært adskillig mye raskere med programmer som ikke krever så mye resurser....

Er det noen som vet om en side som anbefaler slike programmer, eller om det er noen som har noen gode forslag til slike?

Eventuelle programmer jeg tenker på er antivirus, brannmur, antispyware, brenneprogram, defragmentering, system utillities, nedlasting, pdf-leser, skriveprogram, osv, osv, osv.....

Kom med forslag :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+oiasdf79

Defragmentering: Innebygd i Windows? Evt. Ledetekst -> Defrag STASTJONSBOKSTAV:

Brenneprogram: http://www.dinside.no/php/art.php?id=499371

Nettleser: Firefox (Ikke akkurat lightweigt, men god) om du trenger noe lettere enn Firefox kan du ta en titt på denne http://www.gatzet.com/lightweight-and-fast-web-browser.html

PDF Leser: http://labs.adobe.com/technologies/digitaleditions/install/

Lenke til kommentar

@Neddo: System spec finner du nederst på innlegget mitt. Jeg har også en gammel laptop (~1998-2000) jeg har tenkt til å legge inn noen programmer på

Takk for alle svar jeg har fått :thumbup: og dere må gjerne komme med flere forslag!

Her kommer en liten summering av forslagene hittils:

Antivirus:

NOD32 @uderzo

AVG @tertill

Brenneprogram:

Burnaware @freebird

Defragmentasjon:

Defraggler @m99

Instant messenger:

Miranda @m99

Nedlastingsprogram:

uTorrent @tertill

Nettleser:

K-Ninja @freebird

PDF leser:

Adobe Digital Editions @freebird

Foxit Reader @m99

Sumatra PDF @m99

Security Suite:

ESET smart security @p@ge

Skriveprogram: AbiWord @m99

Tok ikke med Firefox her da den ikke er ansett som et lettvekts program, men takk for tipset!

Jeg kunne gjerne tenkt meg flere forslag, og det behøver ikke bare være innenfor de områdene jeg her har satt opp

Lenke til kommentar

Jeg er selv en flittig bruker av uTorrent og windows mediaplayer classic, synes de fungerer meget godt til min gamle laptop. De andre programmene er nokså ukjente for meg, så jeg gleder meg til å prøve dem.

Jeg pleier å bruke Opera som nettleser, men jeg kan ikke si at Opera akkurat er et lettvektsprogram...

Lenke til kommentar
Jeg er selv en flittig bruker av uTorrent og windows mediaplayer classic, synes de fungerer meget godt til min gamle laptop. De andre programmene er nokså ukjente for meg, så jeg gleder meg til å prøve dem.

Jeg pleier å bruke Opera som nettleser, men jeg kan ikke si at Opera akkurat er et lettvektsprogram...

Opera er noe lettere enn Firefox for øyeblikket. Kommende versjoner av Firefox skal visstnok være bedre på minnebruk etc.

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...