Sevenord Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Heisan, Får man "god nok" utnyttelse av Ps3 og feks GT5 med en 32" hdready tv? Jeg tenker at siden tven er såpass liten merker man kanskje ikke så godt at den ikke er full-hd? Hva er deres erfaringer? Eller vil man angre seg å skrike etter en 37/42" fullhd? Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Hva som er "godt nok" er jo veldig subjektiv. Personlig ville jeg kjøpt fullHD når jeg først skulle kjøpe ny TV. Blu-ray er jo fullHD og ps3 er også fullHD, så hvorfor ikke kjøpe fullHD tv? Bakkesendingene (rikstv ol) er vel kun HDready grunnet belastning på nettet, men som sagt om du skal leie en dvdfilm i fremtiden, kan det jo hende du angrer. Jeg ville kjøpt fullHD. Lenke til kommentar
Pixl. Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 ja! i 32" str er det nok. kommer selvsagt litt ann på hva du er vant til tidligere(har u full hd nå kan du kanskje se en forskjell men liten) kjøper selv en 32" lcd til bruk av hd/Blu-ray filmtitting og kanskje ps3 i fremtiden. Lenke til kommentar
Sevenord Skrevet 11. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2008 Takk for svar. Det er det jeg også tenker, at dersom jeg går for en 32" så er det kanskje fullgodt med hdready, pga skjermen er såpass liten. Dersom det hadde vært 42" så hadde jeg aldri kjøpt bare hdready. Samtidig ønsker jeg å få god utnyttelse av spill som feks GT5. Dersom det er slik at forskjellen fra hdready 32" til fullhd 42" er enorm så må jeg heller vurdere å bruke noen kroner til på tv.. 32" får man vel ikke i fullhd uansett? Har ikke funnet noen i vanlige norske butikker/nettbutikker ivertfall. Lenke til kommentar
Pixl. Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 for full hd må du opp i en 37".. Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 (endret) Forskjellen på HDready og fullHD er jo ikke oppløsningen (direkte) men oppdateringsfrekvensen. hdready kjører 1920*1080 oppdaterer bildene halvparten så raskt som fullHD. Betegnelsen er hhv. 1080i og 1080p, hvor interlaced betyr at TVen først oppdaterer oddetalslinjene (1,3,5...) og deretter partallslinjene. Progressive scan oppdaterer alle linjene samtidig. Dette krever derfor omtrent dobbel så stor prosessorkraft. I praksis vil dette si at om du bare skal bruke TVen til å titte på bilder (ingen bevegelse) har det jo ikke noe å si da oppløsningen er den samme, men skal du se på ting i bevegesle er det mer merkbart. Det er derfor man i USA feks (jaffal da jeg bodde der i 2004-2005) brukte 720p standarden på bakkenettet i stedet for 1080i: ting ble glattere og så bedre ut i bevegelse når man får en raskere oppdateringsfrekvens. Her valgte man derfor å gå ned på oppløsningen. Jeg kan ikke dette noe særlig bra, og TV er bare en hobby, så jeg tar forbehold om feil =) Endret 11. mars 2008 av w3p Lenke til kommentar
Sevenord Skrevet 12. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2008 Det høres fornuftlig ut det du skriver Men i daglitale så skiller ivertfall jeg(og de fleste andre) HDready og FullHD på oppløsningen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå