Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Reg. Reimskifte, pris?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Viss ikke mere. Audi deler og rep er JÆVLIG dyrt!

Slutt å skriv tull. VAG deler er ikke dyrere enn deler til andre biler.

Noen variasjoner er det selvfølgelig fra merke til merke, men totaltsett så er nok ikke VAG noen dyrere enn andre merker.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvordan det er å skifte på en Audi. Deleprisene vel er omtrent de samme for de vanligste bilene. Vannpumpa skiftes ofte samtidig. Jeg vil generelt regne med en pris mellom 3000 og 7000. Jo trangere det er, desto dyrere. Kikk ned i motorrommet. Hvis du synes det ser for trangt ut til at du gidder å prøve engang: Regn med 7000. (På den annen side er det mye man gidder for den summen...)

Lenke til kommentar

På A4 så løsner du på støtfangeren så har du megagod tilgang til alt av remmer og motor.

Men uansett så koster det litt å skifte reg. reimer på verksted, ihvertfall orginal verksted. Dette gjelder de fleste merker.

Lenke til kommentar

Denne jobben koster litt siden støtfanger og grill må demonteres samt at radiatorplaten må løsnes og flyttes frem til "service posisjon" for å komme til reimene. Det er sykt trangt mellom der og derfor må dette gjøres. Derfor er det en god ide å bytte alt av slitedeler bakom der i samme slengen. Det vil si, registerreim med strammer og løpehjul. de andre reimene + vannpumpa. Når det gjelder deler, så er dette dyre deler. Jeg handlet dette kittet http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAP...326125&rd=1 til min bil. Betalte ca 2000 alt i alt med moms og frakt. Du kan nok gange prisen med 3-4 hvis du skal handle dette i Norge.

Lenke til kommentar

Du skrev ikke årsmodell eller motorkode, men NBS skal ha ca. 1770 for reg. reimsett.

Mekonomen skal ha fra 2- 3000kr, var vanskligere å finne noe mer infor angående dette.

Det å sette motoren i serviceposisjon, er ikke så mye arbeid som man vil ha det til. Ligger to bolter man må løsne, en under hver av "grillene" (ihvertfall slik på min A4). Deretter løsner man fangeren i sidene.

Men som sagt, skift på verksted hvis du ikke er fortrolig med åp skifte det selv. Da har du ihvertfall en lettere sak hvis det skulle være feil med reima.

Heldigvis trenger ikke jeg å skifte gummistrikken før neste år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...