Gå til innhold

"Lite en får gjort i tros samfunn"- Utrolig at vi lar dette passere!

Anbefalte innlegg

Fant DENNE artikkelen og må si at det er ganske utrolig at denne fyren får fortsette som representant for arbeider partiet etter sånne uttalelser! Men det beviser bare hvor galt en kommer ut med tro og en kultur styrt av tro!

"Det er farlige greier og kommer i konflikt med de tradisjonelle verdiene!", er en av uttalelsene og da lurer jeg på, er det tradisjonelle verdier i muslimske kulturer å skam banke kvinnene sine? Å undertrykke dem? I så fall, hva er bra med disse verdiene? Hvorfor er 80% av de som benytter krise senteret folk med innvandrer bakgrunn? Er det fordi de har så fine verdier?

"...familieverdiene alltid skal veie tyngre enn både rettigheter og frihet....". Skremmende tanke!!! Tenk å si noe sånt og sitte som politikker! Fytti pokker for en tankegang! Underforstått sier han jo at hvis han vil ta livet av kona si er det ingen lov som skal hindre ham i det.... Grøsser på ryggen av slike" verdier"!

Dette er altså en kultur som 25% av jordens befolkning lever etter! Men dette er vel det du får når generasjoner på generasjoner med fettere og kusiner får barn... :no:

Endret av strayder
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"80 prosent av kvinnene og barna som til enhver tid bor på Betzy krisesenter, har innvandrer-bakgrunn, og at pågangen stadig øker. (...) Karagøz er i det hele tatt skeptisk til krisesenterets funksjon, og han mener kvinner må tåle krangling og å få kjeft uten å måtte søke ly i et krisesenter."

...og dermed meldte han seg ut av enhver fornuftig diskusjon. Vi har lover om "krangling" som fører til at folk søker tilflukt i krisesenter.

Lenke til kommentar

Og grunnen til at krisesentret IKKE slipper menn inn til sine respektive koner er at det for ikke så mange år siden ble drept en kvinne der fordi de tillot det....

At hele 80% har innvandrer bakgrunn er ikke et utslag av at disse kvinnene har "hørt" om dette krise sentret av nabo kjærringa, men at de fleste av dem faktisk trenger hjelp fra ektemannen som slår, sparker og undertrykker dem i den muslimske tros lære. Det er jo faktisk ikke så lenge siden vi hadde det samme her i landet, den gangen våre kvinner var nada verdt, men det er ihvertfall helt utenkelig for meg at min kone er noe mindre verdt enn meg! Ekteskap er å gi og ta, ikke banke og så ta....

Dette er en tankegang som skremmer meg! Som et lyst hode sa, "Det er ikke troen i seg selv som er farlig, men hva troen får folk til å gjøre", og det er vel sant ser det ut til ... :(

Lenke til kommentar

Nå var det vel ikke Senol Karagøz som var representant for AP, men Sajid Muhktar som siteres i siste avsnitt og som uttaler seg langt mer fornuftig...?

Karagøz sitter i innvandrerrådet. Det er opprettet av innvandrernes egne organisasjoner og har vel ikke noen myndighet utover å være talerør for disse.

Ellers er det en selvfølge at krisesentrene må beskytte sine klienter. Det er et tankekors som du sier at det var nettopp på Betzy krisensenter som omtales i artikkelen at en 39-årig kvinne fra Iran ble drept med 20 knivstikk av sin mann. En voldelig mann hun hadde blitt tvangsgiftet med som 15-åring.

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...