Gå til innhold

Må kalibrere objektiv, men hvor?

Anbefalte innlegg

Jeg har et Tamron 17-50mm som jeg har bestillt fra statene og på min Canon 40D så virker det som om den frontfokuserer.

Hvor kan jeg få det kalibrert i Norge, hvor burde jeg kalibrere den i Norge og hva koster det?

Kunne jo kontaktet butikken der jeg bestilte den fra, men da må det jo sendes dit så jeg regner med at det er like greit å ta det i Norge.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bakerst i Fotografi er det en fin leverandørguide, og Scandiafilm AS står med Tamron-logo.

Bernt Ankers vei 1 på Strømmen. Tlf. 63890580, epost scandiafilm_æt_scandiafilm.no

Edit: deres hjemmeside oppgir følgende verksted for Tamron:

Kamerateknikk as

Storgt. 51

0182 OSLO

Tlf: 22 20 02 80 Fax: 22 20 02 81

E-Post: [email protected]

Hjemmeside: www.kamerateknikk.no

(forøvrig er disse også verksted for Tokina, for de som måtte være interessert...)

Endret av Anew
Lenke til kommentar
hva menes med frontfokuserer?skal ikke objektivet fokusere på det som er i front?

Kameraet skal fokusere på det som du sikter på; f.eks øyet til en person. Dette skal da være det skarpeste planet i bildet. Når kamera eller objektiv front-fokuserer , så blir dette planet liggene for langt fremme.

En tommelfinger-regel sier at området som er i fokus, børe fordeles på en tredjedel foran fokusplan og to tredjedeler bak.

Tom

Lenke til kommentar

Ser ikke ut som C & V tar Tamron (Står ihvertfall ikke oppført på siden).

Tar å sjekker med forslaget til Anew.

Bare det ikke er såpass kostbart at det blir billiger å sende det tilbake til statene for fiks.

Takk for hjelpen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...