Rivers Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Jeg har et Tamron 17-50mm som jeg har bestillt fra statene og på min Canon 40D så virker det som om den frontfokuserer. Hvor kan jeg få det kalibrert i Norge, hvor burde jeg kalibrere den i Norge og hva koster det? Kunne jo kontaktet butikken der jeg bestilte den fra, men da må det jo sendes dit så jeg regner med at det er like greit å ta det i Norge. Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Her er samme problemstillingen diskutert for et Sigma-objektiv. Du kan jo sende en epost til de firmaene som er nevnt og spørre. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Hvem er det som er Tamron importør i Norge? Og hvem tar servicen? Våre venner i Bergen? Tom Lenke til kommentar
Anew Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 (endret) Bakerst i Fotografi er det en fin leverandørguide, og Scandiafilm AS står med Tamron-logo. Bernt Ankers vei 1 på Strømmen. Tlf. 63890580, epost scandiafilm_æt_scandiafilm.no Edit: deres hjemmeside oppgir følgende verksted for Tamron: Kamerateknikk as Storgt. 51 0182 OSLO Tlf: 22 20 02 80 Fax: 22 20 02 81 E-Post: [email protected] Hjemmeside: www.kamerateknikk.no (forøvrig er disse også verksted for Tokina, for de som måtte være interessert...) Endret 11. mars 2008 av Anew Lenke til kommentar
pleiadene Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 hva menes med frontfokuserer?skal ikke objektivet fokusere på det som er i front? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 hva menes med frontfokuserer?skal ikke objektivet fokusere på det som er i front? Kameraet skal fokusere på det som du sikter på; f.eks øyet til en person. Dette skal da være det skarpeste planet i bildet. Når kamera eller objektiv front-fokuserer , så blir dette planet liggene for langt fremme. En tommelfinger-regel sier at området som er i fokus, børe fordeles på en tredjedel foran fokusplan og to tredjedeler bak. Tom Lenke til kommentar
Rivers Skrevet 11. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2008 Ser ikke ut som C & V tar Tamron (Står ihvertfall ikke oppført på siden). Tar å sjekker med forslaget til Anew. Bare det ikke er såpass kostbart at det blir billiger å sende det tilbake til statene for fiks. Takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå