daubyj Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Björk ropte slagord for frigjøringen av Tibet under sin konsert i Kina. Nå lover kinesiske myndigheter at de skal stramme inn på kontrollen rundt vestlige artister. Les mer Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 La Kina få høre det sier nå bare jeg! Er Kina virkelig så ømfindtlige for litt kritikk i sitt eget hjemland? Kanskje myndighetene ikke er så glad for at kinserne får høre andre budskap enn deres egne propaganda-infiserte. Tibet fortjener frigjøringen sin, selv om Tibet idag befolkes av et flertall kinsere. Det har jo ikke alltid vært slik, og om tibetanerne føler at de trenger en frigjøring for å kunne leve slik de ønsker, og ikke slik de kinesiske myndigheter ønsker, ja da ønsker jeg dem lykke til. Hvis hver vestlig artist kritiserer Kina i sine konserter der er det kanskje håp for at kineserne forstår at myndighetene deres ikke akkurat er elsket i resten av verden. Meeeh, hva vet vel jeg. Lenke til kommentar
elf_man Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 La Kina få høre det sier nå bare jeg! Er Kina virkelig så ømfindtlige for litt kritikk i sitt eget hjemland? Kanskje myndighetene ikke er så glad for at kinserne får høre andre budskap enn deres egne propaganda-infiserte. Tibet fortjener frigjøringen sin, selv om Tibet idag befolkes av et flertall kinsere. Det har jo ikke alltid vært slik, og om tibetanerne føler at de trenger en frigjøring for å kunne leve slik de ønsker, og ikke slik de kinesiske myndigheter ønsker, ja da ønsker jeg dem lykke til. Hvis hver vestlig artist kritiserer Kina i sine konserter der er det kanskje håp for at kineserne forstår at myndighetene deres ikke akkurat er elsket i resten av verden. Meeeh, hva vet vel jeg. I Kina er det en håndfull mektige menn som sitter men totale makta. Disse vil selvfølgelig ikke se at "verdier" o.l. går tapt, så derfor denne agressive holdningen. Er vel lettere å få rema-reitan til å frigi alle sine franchisetagere enn å få de mektige i Kina til å innse at folk som bor i Tibet er mennesker de også :/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg