Gå til innhold

Oppgradering av maskin med E6600. Ram, hk og skjermkort. 3,5k

Anbefalte innlegg

Etter at jeg greide å kortslutte hk-et på stasjonærmaskinen (åpent kabinett + rot = ikke bra), er jeg lei av å sitte på den bærbare. hk-et og ram-en gikk til helvete, men jeg tror resten klarte seg.

Maskinen inneholder nå: Intel E6600, Asus P5B, Corsair 800mhz ram (2x1GB), radeon X1900GT, disker, dvd-rom osv.

Jeg trenger:

-RAM

-HK

-cpu-kjøler.

Tenkte og jeg skulle oppgradere

-skjermkortet mitt med det samme. Jeg vil være i stand til å spille igjen, når maskinen er oppe og går.

Prisantydning: 3500kr. +- 1000kr er ikke noe stress, men å holde budsjett er jo alltids fint.

-HK skal støtte minst 8gb ram og quad-prosessor (for fremtidige oppgraderinger)

-Sokkel LG775

-ram-en hk-et og kjøleren skal duge til å klokke e6600 opp til 3,06Ghz dønn stabilt. Etter det jeg har lest, er ikke det noen heksekunst

Ram og skjermkort jeg har funnet frem til: Handlevogn

Noen innspill?l Noe som er bedre til den prisen, bør jeg ha bedre ram e.l.? Trenger også tips til hk og cpu-kjøler. Samlede forslag på alle delene er ekstra velkomne.

På forhånd takk. :)

btw: Noen som vet om 4gb ram går greit i xp, slik at det fungerer, man får bare ikke utnyttet alt?

Endret av NgZ
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Minnebrikkene du har valgt fungerer sikkert bra, men skal jeg foreslå noen så må jeg velge disse som jeg har selv, og som jeg vet er bra :)

Hovedkortet under her støtter jo selvsagt også disse som er raskere.

Hovedkort med støtte for Intels nye 45nm, både Core2Duo og Quad. Da bør du være sikret mtp oppgradering en god stund.

4GB i XP går fint, eller skal gå fint. Jeg hadde aldri noe problem med det selv. Evt vanskeligheter er pga hovedkort, men som stort sett er greie og fikse ved oppgradering av BIOS og/eller økning av volt på minnebrikkene. Jeg husker ikke i farten hvilke som var spesielt utsatt.

Blandt mye annet jeg ikke har peiling på, så er CPU-kjølere noe av det ;)

Lenke til kommentar

Den ram-en er sikkert ikke dum, jeg vet jo ikke hva eventuelle forskjeller mellom dem og den jeg har funnet ut betyr uansett da.

Hovedkortet så veldig bra ut (leste en test av det) men jeg hadde egentlig håpet å holde den samlede prisen på maks 3,5k, og da blir det litt verre. Nå har jeg egentlig råd til å gå en del over budsjettet mitt, men det hadde vært fint å holde det.

Lenke til kommentar
P35-kortene skal også være veldig bra. Jeg vet ikke hvilket av de som er best, men du får sikkert tips om det etter hvert. Noe billigere er de også.
Brikkesett sier meg omtrent nada, så jeg satser på gode tips her. *kremt* :innocent:
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...