Gå til innhold

Gainward 9600GT spørsmål

Daffa

Anbefalte innlegg

Akkurat fått testet ut mitt Gainward 9600GT litt. Fikk ikke til å overklokke med experttool/powerstrip, så bruker rivatuner istedet.

Kan være problemer med mitt DFI lanparty hovedkort, vet ikke helt:)

Har da socket 939 opteron på 2.69GHz, og 3GB ddr pc3200 ram.

Har klokket skjermkortet til 720(core), 1040(minne) og 1800(shader).

Dette resulterte i at jeg fikk 9127poeng i 3dmark06.

Vil tro at det er min cpu som setter en stopper for høyere resultater, da cpu scoren bare ga 1888poeng :p

Da jeg testet å sette core opp til 730, fikk jeg heller ingen artifacts, men helt plutselig låste 3dmark seg.

Finnes det noen programmer jeg kan bruke, der jeg kan "makse" ut kortet? Sånn at jeg kan finne ut hvor langt det klarer å gå? Husker jeg brukte ATItool før, og der kunne man se om man fikk artifacts på forskjellige frekvenser, og også sjekke temperaturen.

Testet med ATItool nå, men fikk ikke til å klokke med det programmet:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Akkurat fått testet ut mitt Gainward 9600GT litt. Fikk ikke til å overklokke med experttool/powerstrip, så bruker rivatuner istedet.

Kan være problemer med mitt DFI lanparty hovedkort, vet ikke helt:)

Har da socket 939 opteron på 2.69GHz, og 3GB ddr pc3200 ram.

Har klokket skjermkortet til 720(core), 1040(minne) og 1800(shader).

Dette resulterte i at jeg fikk 9127poeng i 3dmark06.

Vil tro at det er min cpu som setter en stopper for høyere resultater, da cpu scoren bare ga 1888poeng :p

Da jeg testet å sette core opp til 730, fikk jeg heller ingen artifacts, men helt plutselig låste 3dmark seg.

Finnes det noen programmer jeg kan bruke, der jeg kan "makse" ut kortet? Sånn at jeg kan finne ut hvor langt det klarer å gå? Husker jeg brukte ATItool før, og der kunne man se om man fikk artifacts på forskjellige frekvenser, og også sjekke temperaturen.

Testet med ATItool nå, men fikk ikke til å klokke med det programmet:)

du kan clocke med rivatuner.

prøv deg først på spesifikasjoner til overclockede 9600 kort.. om du finner feks fabrikk-klokkede kort fra asus, m.m. så tar du specs fra de og prøver deg frem etterpå.

Husk å clocke en ting av gangen, kjør mye stabilitetstester, så du vet hva som gir deg artifacts :-) Men ja.. er nok cpuen din som flaskehalser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...