Howard Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 Dual Socket A fra NVIDIA? Etter at AMD lanserte 760MPX-brikkesettet for dual-prosessorer har utviklingen for dual Socket A stått helt stille. Dual-systemer fra AMD sliter ganske markant med lav båndbredde i forhold til singel-systemene, som har mer enn nok å ta av. Les artikkelen her. Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 Pent å se! Kommer dog litt vel seint for min del da jeg nok heller hopper rett over på dual hammer, men vi får se, vi får se... Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 Tja, hvis dette faktisk stemmer vil det jo faktisk bli aktuelt med Dual Socket A igjen (for dem som har råd til det, da). nVidia lenge leve! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 Venter på resultater før jeg satser på de her. Ble jo nevnt at vanlig Dual system fra AMD skulle være sååå mye bedre enn single CPU men den gang ei Bra at noen satser på Dual siden det ikke er så lenge til AMD har noen helt nye "server" CPU'r Lenke til kommentar
julepynt Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 opteronene er jo svindyre da... dritbra at de kommer med dual prosessor med geforce Fx (?) integrert. Nå skjønner vi hvorfor GFFX har så elendig ytelse.... Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 Dette og HT kommer nok til å gjøre at det blir mer programert for SMP, noe som er flott. Det som også hadde gått er RD-RAM på Dual SocketA, men det ser vi nok aldri. Lenke til kommentar
Haukis Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 Hei. Jeg lurer på hvilke fordeler det gir med en dual processor i maskinen og med de dobble minne kanalene dette kortet har muligheten for? Vil det være en stor fordel ved processering av DVD filmer og i så fall hvorfor??? Og hvorfor vil det ikke gi de samme muligheter i spill (3dgrafikk) Hvis noen kan nedlate seg til å svare på det, hadde det vært fint.... Haukis Lenke til kommentar
hTmLf|gUr Skrevet 2. mars 2003 Del Skrevet 2. mars 2003 vel, med dagens OS kan for eksempel ett spill ikke bruke mere enn 1 cpu til sine "regnestykker" og såvidt jeg vet om, kan ikke noen bruke 2 cpu`r i samme operasjon. fordelen med to cpu`r er vel at man kan multitaske mye enklere og slikt, og gjøre flere tunge ting samtidig Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 Joda, har du et os som støtter SMP (2000/XP/Linux/Unix/BeOS), så kan spill og alle andre programmer som kjører på flere tråder benytte begge (alle) prosessorene. Q3 er et spill som kan kjøre på dual. Der kjøres lydprosesseringen på en cpu, og resten på den andre. I "processering av DVD filmer" vil et dual system banke alt annet. Jeg så for en tid siden en test hvor en raw videofil ble DivX komprimert med nesten 100 FPS på et AMD dual system. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå