Gå til innhold

Hjelp med Ny Bærbar

Anbefalte innlegg

Hei er ute etter en ny Bærbar og har lett endel men har egentlig ikke funnet den "ideele" bærbare enda. Roper derfor etter hjelp :)

Pcen skal hovedsakelig brukes til programmer som Photoshop, Cad programmer (solidworks, StudioTools).

Har sett endel på Pcer med FX kort (som da er tilegnet cad) men etter å ha prøvd ut endel på skolen er det for få fordeler med en så dyrt kort istedet for et "normalt" skjermkort, så har egentlig gått vekk ifra disse alternativene og er heller ute etter et kraftig Skjermkort.

Jeg har 15000 og rutte med og vil ikke overskride dette.

Noen av Pcene jeg har sett på;

XPS M1530

2,2 C2D prosessor

4gb Ram

8600 GT 256 minne

BR disk

Tilbud på 14,118.39 med frakt

Er 8600 et svakt skjermkort? og kun 256 minne, undervurderer jeg kortet eller er det en veldig falskehals på systemet. Eventuelt har Dell noen intensjoner om og oppgradere dette i nermeste fremtid?

HP HDX9200

2.4 GHz C2D

4Gb Ram

8800 GT 512

2x160 gb HD

14500

Perfekte specs, men er 20" og tung, dog er ikke dette min største betenklighet. Desktop erstattere er veldig intressante men HP har et heller dårlig rykte rundt kvalitet og service

Dette er de to jeg har sett mest på. Noen som har andre alternativer, rett rundt hjørnet pcer med specs som er relevante.?

Takker for alle svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Husk at du kan bruke kupongkode på dell også!

På XPS 1710 kan du få et skjermkort på 512mb, Usikker på hvor mye bedre dette presterer. Du få også da 17", noe som er litt mer "slepbart" en bærbart.

Kupongkode?

Uansett det skjermkortet er 7950 GTX skjermkort. Er ikke det ganske mye dåligere enn et 8600?

Så forresten at Inspiron Pcene hadde samme specs som den xps jeg så på, uten BR disken (noe som ikke akkurat er nødvendig og derfor kostet 3 tusen mindre.

Lenke til kommentar

Har funnet et nytt alternativ.

Asus C90S

Gforce 8600 GT 512 mb

15'4 1680x1050

C2D 2,4 ghz

2 gb Minne

10 500

Ser ut som et supert alternativ, ser ikke like fresh ut som xps 1530 men virker bra. Noen som har erfaring med denne pcen? Er denne bedre enn Xpsen eller ser det bare slik ut for meg??

Og har den muligheter for å peise inn 4 gb Ram tilsammen?

Lenke til kommentar

7950 GTX er bedre enn 8600gt, men det har ikke dx10.

Jeg tror du vil komme bedre ut med 256mb modellen av 8600gt siden den modellen bruker ddr3 minne i stedet for ddr2 som 512 versjonen bruker.

8800m gts er nok det grafikkortet som vil yte best av de du har å velge mellom her.

Lenke til kommentar
7950 GTX er bedre enn 8600gt, men det har ikke dx10.

Jeg tror du vil komme bedre ut med 256mb modellen av 8600gt siden den modellen bruker ddr3 minne i stedet for ddr2 som 512 versjonen bruker.

8800m gts er nok det grafikkortet som vil yte best av de du har å velge mellom her.

Jeg tror jeg glemmer 8800 GTS siden den er kun på 20" og det blir utrolig stort.

Da det gjelder Asusen står det DDR3 på Specsene på HW prislista. DX10 er heller lite viktig da jeg ikke spiller på PC.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...