Gå til innhold

Mørkt og veldig dårlig kvalitet, men trenger ansikt?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har fått i oppgave å finne et ansikt på et ganske så dårlig overvåkningsbilde av en person som stjeler en gjenstand. Personen står mellom kameraet og lyset, dvs man ser dessverre ikke nok av ansiktet og det er såpass dårlig kvalitet på bildet.

Er det noen sjangse for å kunne produsere ett OK bilde ut av dette? Isåfall, hvordan? Noen teknikker?

Takker hjertelig for svar, dette er noe jeg nærmest MÅ fikse.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kommer helt an på hvor mye informasjon som er lagret i skyggedelen av bildet/ansiktet.

Du kan prøve å stille opp eksponeringen og stille på kontraster osv for å få frem mer detaljer i ansiktet.

Men en ting kan jeg si med en gang...

Mye av det man ser de gjør på film er rett og slett ikke mulig, for man kan ikke hente frem informasjon fra et bilde dersom informasjonen ikke er der.

Mvh,

Beej80

Lenke til kommentar

Kanskje litt off topic, men noen som har sett las vegas? :p

Er så genialt når de tar et av de 100000000 kameraene og zoomer inn så mye at du må ha noe sånn som 50 megapixler også spiller de det av i sakte film så smooth at det må være 120fps eller noe! :p

Også lurer jeg da på hvor de lagrer alt det her som de kan hente opp flere månder senere. :p

Ontopic:

Kan jo være at det går ann å få noe ut av det selv om det er for mørkt, som tidligere nevnt så kan du jo prøve å stille opp lys styrken og kontrasten.

Lykke til :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...