Gå til innhold

Abit IP35 oppstartsproblemer

fflex

Anbefalte innlegg

Hei!

Etter å ha lest veldig mye godt om Intel chipset bestemte jeg meg for å gi det et forsøk.

Her er mitt problem:

Maskinen starter og etter 3 sekunder slår seg av igjen. Deretter starter den opp av seg selv, alt spinner og går men inget bilde. Vet at alle komponenter jeg bruker fungerer fint.

http://forums.hexus.net/abit-care-hexus/13...er-no-boot.html

Her står vel egentlig det meste som beskriver problemet, men jeg får da ikke post i det hele tatt.

HW er forøvrig:

E6400

OCZ Gold XTX 5400 ram

Tagan 480W

2 WD disker

Noen som har hatt lignende problemer og løst det? Sitter på AMD maskinen min som dere ser i signaturen for øyeblikket, men vil gjerne bruke IP35 HK + E6400 CPU. Merker det er litt av et tiltak å sende kortet tilbake nå også. Har prøvd å resette cmos, starte uten disker/ram/cd-drev osv. Inget hell.

Takk Takk

Endret av fflex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du prøvd det som nevnes i tråden?

Andre minnebrikker?

You do have connected?:

20/24-pin Main ATX

4/8-pin ATX12V1

Kan også f.eks være en eller annen bug med f.eks USB enheter, men det bruker å komme bilde da.

Du må ha en minnebrikke montert.

Mest sannsynlig en eller annen bug mellom hovedkortet og dine andre komponenter, høyst sannsynlig minne.

Relevant tråd!

Lenke til kommentar

Takk for det heisann80. Har dog startet opp maskinen uten minne, og det resulterte i akkurat samme symptomer. Mener da at maskinen skal kunne gå / stå på uten minne?

Skal sjekke om jeg får lånt litt minne av broren min i løpet av morgendagen, kommer tilbake med hva jeg finner ut ;)

Lenke til kommentar

Satt opp maskinen på nytt med Geil pc6400 ultra minne denne gangen. Funket med en gang. Hadde ennå den fine double booten som er med mange P35 chipset men jeg fikk lagt inn windows, lagt inn drivere og flashet til nyeste bios. Nå fungerer det 1/10 ganger og henger ved oppstartsbilde. Kan bare si p35 <3, skal jobbe litt videre med det.

Lenke til kommentar

Jeg har akkurat det samme med mitt IP35 kort. Den starter i 3sek slår seg av og så starter den for fullt.

Men har du sjekket volten på minnet ? På mine Geil brikker skulle det være 2volt, men hovedkortet ga det bare 1,8 som default. Satte opp til 2volt og etter det har det ikke vært noe problem.

Lenke til kommentar

Satt opp volten til 1,95V og det fungerer fortsatt ikke. Gjør jeg endringer i BIOS og restarter så står skjermen og bare blinker. Nå henger det seg når jeg loader windows. Kom inn i BIOS i stad, og da restartet den seg ganske asap. Er this____ close til å kaste hele dritten og gå tilbake til AMD oppsettet merker jeg hehe

Lenke til kommentar
Er det DISSE brikkene? Da må du gi dem i alle fall 2,1v

Mine kjører i hvert fall helt fint på 1.95V på mitt IP35 Pro, så vet ikke helt om det er nødvendig. Men det bør nok prøves uansett, ja. Brikkene skal takle opp til 2.3V. :) Tok meg noen uker med masse ustabilitet før jeg fant ut at GeIL-brikkene skulle kjøres på litt mer enn default 1.8V, kan tro jeg følte meg dum når jeg måtte kontakte netshop og si "nevermind, var ikke skjermkortet som var gåent likevel". :p Men når først spenningen på minnet ble ryddet opp i har den vært knall stabil, har stort sett kjørt maskinen i en mnd. i slengen mellom hver reboot siden da.

fflex: Har du sjekket at PSUen er stabil og grei, f.eks. i et annet oppsett?

Lenke til kommentar

Takk igjen heisann80, ser ut ut som det gjorde susen med 2,1V ja. Kjører en windows reperasjon as we speak ;)

Broren min har kjørt 4 av disse brikkene på sitt p965 hk med default spenninger hele veien, så tenkte egentlig ikke over hvor viktig det var å øke volten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...