Gå til innhold

Musikk: Conical - [C64 remix]


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

JØSS!!!

 

Finns det flere som hører og lager på sånn musikk her inne? Ikke værst. Og kan jo med en gang si at denne låta di her var veldig bra. Minna meg om Mario under vann og Amiga loadere.

 

Veldig behagelig på alle måter, med fine instrumenter og en gjenkjennelig melodi som redder den fra middelmodighet som kommer på de rette stedene. Backing-pad med brå attack og med sweep, C64-style - virker. Også deilig med SID-instrumentene, alle nostalgiske som bare det. Fin komposisjon all over. Har hatt den på repeat i 15 minutter her nå, og kan ikke si jeg har noe negativt å komme med annet enn at den kanskje var litt kort, og kanskje mangler en vokal (noe som kan ordnes btw)

 

Veldig imponerende bra! 9/10

Lenke til kommentar
Veldig imponerende bra! 9/10

Wow, det var da alvor. Fint å få feedback fra en veteran innen "sjangeren". :)

Edit: Ja jeg har tenkt på en vokal, men har egentlig ikke tenkt at noen kunne tenke seg det. Jeg er ganske ny innen remixing. Jeg har heller ingen tekst klar.

Endret av Lande
Lenke til kommentar

Tror man blir fortere lei/gal av å lage en sang hvor lydbildet ofte består av høye lead lyder. I hvertfall føler jeg det slik. Ofte kan analoge lead lyder høres supert ut når de blir lagt til sangen, men de ender som oftest ikke opp i sluttresultatet, pga jeg blir fort lei leaden.. I hvertfall hvis de har en tendens til å gnege litt.... Men absoulutt bra arbeid......

Lenke til kommentar
Tror man blir fortere lei/gal av å lage en sang hvor lydbildet ofte består av høye lead lyder. I hvertfall føler jeg det slik. Ofte kan analoge lead lyder høres supert ut når de blir lagt til sangen, men de ender som oftest ikke opp i sluttresultatet, pga jeg blir fort lei leaden.. I hvertfall hvis de har en tendens til å gnege litt.... Men absoulutt bra arbeid......

Ah, nå skjønner jeg hva du mener. Ja, man blir vel lei etter hvert, men jeg er faktisk ikke så veldig lei av akkurat denne. Liker melodien såpass godt at det gikk bra med akkurat det, selv om lead'en er ganske øredøvende på sin høyeste note.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...