Gå til innhold

Posten har utlevert pakke til feil person, hva gjør jeg nå?

Gjest Slettet+127836

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+127836

Hei alle sammen.

Historie: Bestillte prosessor fra amentio 5 mars. Den ble scannet inn i oslo den 7 mars og registrert omlastingsterminal i bergen i dag mandag 10 mars. Helt grei postgang så langt. Deretter ble den lastet opp for videre distribusjon og scannet utlevert kl 12:33 i dag 10 mars, til en Eva Eriksen.

Her er problemet: Jeg heter ikke Eva Eriksen, jeg var ikke i byen i dag før klokken 13:45, og har da betalt dette gildet for eriksen med visa på forskudd.

Hva kan jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke bruk mye tid på å krangle med posten eller leke detektiv på egenhånd, det er Amentios jobb. Kontakt Amentio, det er de som er postens kunde i dette tilfelle, ikke du. Hvis du ikke har fått utlevert varen må de sende deg ny, så enkelt er det, det skal ikke være ditt problem at posten har dr... seg ut.

Lenke til kommentar

Du har ikke en nabo som heter det, da? Kanskje (men bare kanskje) postbudet har tatt med seg pakken din og levert til en nabo, siden du ikke var hjemme.

Ellers kan det være en feil i Postens systemer, eller en manuell feil der han/hun på postkontoret skrev inn feil pakkenummer og endte opp med ditt nummer.

Hvis jeg var deg ville jeg først tatt kontakt med posten for å høre, for så å ta kontakt med amentio. Hvis amentio får saken først, tar det evigheter.

Endret av Q-tip
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+127836

har pratet med posten, de anbefalte meg å etterspørre pakken. Det har jeg gjort, og sendt med vedlegg som bekfrefter at jeg ikke var i Bergen i tidsrommet pakken ble utlevert til denne festlige personen.

Har og forhørt meg med amentio nå pr mail, får se hva de sier. Det kjipe her er at jeg blir den som har lagt ut penger, uten å få noe, og det kommer til å ta tid å få vare eller penger tilbake..

Og hvis jeg ikke uttrykte meg klart nok i forrige post: dette var altså en "på døren" pakke.. hvordan postmannen fikk det til aner jeg ikke..

Lenke til kommentar
har pratet med posten, de anbefalte meg å etterspørre pakken. Det har jeg gjort, og sendt med vedlegg som bekfrefter at jeg ikke var i Bergen i tidsrommet pakken ble utlevert til denne festlige personen.

Du trenger vel strengt tatt ikke bekrefte at du ikke var i Bergen eller hvor som helst annet sted, minner jo om en krim-sak.

Posten har utlevert pakka til noen andre som har kvittert, og det var ikke deg. Som Pengu over her sier, er det vel nå en sak mellom Amentio og Posten siden forsendelsen er forsikret. Vet Posten har vært hos meg for å levere pakke når jeg ikke var hjemme, og da må jeg på postkontoret for å hente den senere. De har ikke lov å overlate pakka til naboer etc.

Lenke til kommentar

Her har du alt på ditt rette. Posten har levert til feil person og de står annsvarlig for feilen.

Du skal dog forholde deg til Amentio, ikke posten. Rapporter feilen til Amentio, så får de krangle med Posten og sørge for at du får varen din, enten ved at de finner og før pakken sendt rett, eller sender deg ny mer sansynligvis (og evt. blir i tur refundert fra Postens side).

Dropp å leke dektetiv. Det er ikke ditt annsvar.

-Stigma

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+127836

Okei folkens!

Tusen takk for klarering av hva som er mitt ansvarsområde.

Får høre hva Amentio sier da. skal holde dere oppdatert.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+127836

Da var saken ute av verden. Posten satte en mann på saken, sporet opp pakken som var levert til en bedrift i nabolaget.. Jeg har nå fått pakken og er happy :) Takk for all hjelp folkens!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...