Gå til innhold

Ønsker kritikk for PC oppsett til 16000 NOK

Anbefalte innlegg

Heisann,

Skal sette opp en PC for en venn som skal brukes til spilling/3D modellering. Ønsker kritikk, forslag eller generell feedback til følgende oppsett:

Intel Core 2 Quad Q6600

ThermalRight Ultra-120 eXtreme med Noctua NF-P12

eVGA nForce 780i SLI, nForce-780i SLI

Cooler Master Mystique 631

Corsair CMPSU-750TXEU 750W PSU

Gainward GeForce 8800GT 512MB GS (2 STK)

Kingston HyperX 1GB 1066MHz PC2-8500 (4 STK)

Samsung SyncMaster 245B

Samsung SpinPoint T166 HD501LJ 16MB 500GB (2 STK)

Samsung SH-S203 SATA

Logitech Media Keyboard 600 USB

Totalt: 15910 NOK

Takk for at du leste min tråd :)

Mvh,

SilentGem

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
why quad?

Resten ser generelt bra ut...

Fordi det er best ;)

Ja har begge deler selv... dual og quad.

Ser ut som et fint oppsett dette :D

Faktisk ingen ting å klage på :thumbup:

why quad?

Resten ser generelt bra ut...

why quad?

3D modellering :yes:

Lenke til kommentar
Skal han klokke minnet?

Hvis ikke kan han heller bare kjøpte 2 pakker a 800kr med 4gb i hver fra f.eks komplett.

Det er UTROLIG stor forskjell i vista på 4 og 8gb minne.

Hvis han skal bruke xp er det ingen vits å engang kjøpe 4gb minne.

Ja han, eller jeg, skal klokke minnet hans. Jeg har akkurat disse minne brikkene selv og de virke bra for prisen :)

Han skal bruke XP ikke Vista. Stemmer at du ikke får brukt fullt 4GB minne i 32bits XP, men 3GB kan du ikke kjøre i dual channel mode. 4GB utgjør en relativ stor forskjell fra 2GB i min mening. Uansett dette er lite problematisk.

Hva med et profesjonelt skjermkort til 3D modelleringen, du kan jo sette det i den siste pci-e sloten.

Takk for tipset, hva koster disse?

Uansett tror jeg ikke det blir aktuelt, målet er å holde prisen for systemet nede og han jobber ikke med 3D modellering profesjonelt (enda).

Hadde det kabinettet før og for meg ble det for lite og for varmt, men hvis han ikke er inne og fikler annen hver dag og ikke skal overklokke går det fint

Jeg har det same kabinettet selv og han likte designet. Jeg anbefalte han Antec Nine Hundred også men han valgte da dette. Jeg har overklokket min Q6600 til 3.6Ghz, og ja det kan bli litt varmt (jeg har Zalman 9700 NT), men tror ikke det er skadelig.

Takk for input! :)

Lenke til kommentar

Si fra viss det hovedkortet er bra!

Er det det skal jeg kjøpe meg det selv. Sliter sikklig med valg av HK.. :p

Kan foresten anbefale Odin GT psu'n på 850 watt. Viss du fikk lyst på litt kraftigere psu. Sikkert mer enn nok watt i den du har valgt til oppsettet ditt, men skal du over på 3x 3dkort etter hvert er det greit å ha litt ekstra power å rutte med. :)

Endret av ole_guffen
Lenke til kommentar
Ja han, eller jeg, skal klokke minnet hans. Jeg har akkurat disse minne brikkene selv og de virke bra for prisen :)

Han skal bruke XP ikke Vista. Stemmer at du ikke får brukt fullt 4GB minne i 32bits XP, men 3GB kan du ikke kjøre i dual channel mode. 4GB utgjør en relativ stor forskjell fra 2GB i min mening. Uansett dette er lite problematisk.

Da kjøper du 4 gb og kjører dual channel, så kan han bruke de 3 - 3,5 gb som systemet ser. Uansett bedre enn bare 2gb :)

Hva med et profesjonelt skjermkort til 3D modelleringen, du kan jo sette det i den siste pci-e sloten.

Takk for tipset, hva koster disse?

Uansett tror jeg ikke det blir aktuelt, målet er å holde prisen for systemet nede og han jobber ikke med 3D modellering profesjonelt (enda).

De er som regel skamdyre... :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...