sparklingD Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 skal gå ned litt over 10 kg, hvordan ungår jeg strekkmerker? skal gå ned ganske fort... Lenke til kommentar
Leeroymonster Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Tror ikke du vil få så store problemer med strekkmerker etter 10kg, men det finnes jo kremer man kan bruke. Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 mulig jeg som tar feil her nå, men det går vel ikke ann og få strekkmerker nå man slanker seg? var rimelig sikker på at det var kun når du vokser, når vokser så er det ikke tilstrekkelig hud nok og er vel det som lager strekkmerker? når man slanker seg har man vel hud nok? Lenke til kommentar
Leeroymonster Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Hvis man er tjukk så vil jo huden være under press (strukket), og når man da går ned mye vil det bli merker. Men at dette ikke kan kalles strekkmerker det kan jeg til en viss grad si meg enig i. Lenke til kommentar
Paulex Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Sånn baby-olje eller sånn man kjøper på apoteket funker på strekkmerker, hvis du ser antydninger. En nedgang på 10kg er vel neppe ett problem. Er vel mer når folk på 120+ skal sette igang med ekstrem slanking huden ikke henger helt med. Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 (endret) Det er klart man kan få strekkmerker når man går ned i vekt, men med det sagt er ikke 10kg så veldig mye. Det du må være obs på er at du ikke bør gå ned så altfor fort. Gi kroppen tid (05-1kg pr uke). Går du ned fortere vil du antageligvis miste mye muskelmasse, samt øke sjangsen for ting som strekkmerker. Edit. Hvis man først har fått strekkmerker, er det egentlig lite man kan gjøre. Strekkmerkene er "feil i huden", uten at jeg husker hva det heter i farten (ødelagte pigmenter, kanskje?) som sitter veldig dypt. Krem og annet dill kan ikke trenge så langt ned, ergo har de liten/ingen effekt. Strekkmerker vil imidlertid svinne hen over tid. Endret 12. mars 2008 av Stian89 Lenke til kommentar
Paulex Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Hvis man først har fått strekkmerker, er det egentlig lite man kan gjøre. Dette er helt feil, jeg kjenner folk som jeg trener med som har fjernet dette ved hjelp av apotek varer, som babyolje ect. Hvis man går på apoteket eller til lege og spør om hjelp får du det. Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 (endret) Kanskje de har brukt bleking for å få det til å se ut som at strekkmerkene forsvinner. Hvis det du sier virkelig stemmer, noe jeg vedder på at det ikke gjør, så good for them. Endret 12. mars 2008 av Stian89 Lenke til kommentar
Paulex Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Hvor mye vedder du? Jeg vet det funker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå