Gå til innhold

Bjørknes Privatgymnas vs. Sonans Privatgymnas Oslo


odri1

Anbefalte innlegg

til høsten flytter jeg mest sannsynlig til Oslo.

Og der skal jeg ta ferdig studiekompetansen.

Det eneste faget jeg mangler er Norsk så blir det jeg skal ta. men da er det jo 2 privatskoler som er aktuelle. Bjørknes og Sonans.

 

Kan noen som er/har vært elever si litt om skolene og opplegget på skolen og hva jeg bør velge

 

evnt. andre skoler med det samme tilbudet

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

 

Jeg har veldig gode erfaringer med begge to. Flere jeg kjenner som har gått på Sonans og / eller Bjørknes, og alle har fått opp karaktersnittet sitt betraktelig. Du kan jo lese på nettsidene deres da, og gjøre deg opp en mening selv. Jeg hadde også ringt og snakket med dem, for å få et inntrykk. Her er nettsiden til Sonans, og til Bjørknes.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 1 år senere...

Jeg skulle forbedre en del karakterer fra videregående for noen år tilbake. Valget falt til slutt på Bjørknes. var svært fornøyd med studieopplegget. Utrolig motiverende og dyktige lærere, eksamensfokus fra dag én, ikke noe dilldall innimellom, kun fokus på det som betyr noe for eksamen.

 

Så alt i alt kan jeg ikke si annet enn at jeg var svært fornøyd med Bjørknes.

 

Ser stadig at folk sier man "garantert" får bra karakter etter å ha gått på Bjørknes så er dette en sannhet med modifikasjoner. Det er en ekstern sensor som vurderer deg til eksamen, men du vil ha faglærer til stede ved muntlig eksamen. Ved å følge undervisningen og lese leksene er sannsynligheten stor for at resultatet blir bra.

Lenke til kommentar

Det er mange delte meninger ute og går av hva disse skolene angår.

 

Nå har jeg vært på rådgivning hos begge skolene, og kan vel ikke si meg kjempeimponert av noen av de. Bjørknes er en langt mer tradisjonell skole, og har et klientell med høy grad av vestkantstilhørlighet. Skolebygningen er gammel, men lettere modernisert. Lærerstaben er også av den eldre garde. Sonans er mer åpent med en stor og lys resepsjon sentrert i bygget. Lærerne og rådgiverne er yngre, og av variert etnisk bakgrunn. Eneste aberet med denne skolen (sånn jeg ser det), er antallet slaskete drop-out utlendinger.

Lenke til kommentar

Kan ikke si jeg kjenner meg igjen i det krwl skriver. Riktignok er enkelte av lærerne godt voksne, men samtidig svært dyktige. Og i mine fag var opptil flere av lærerne yngre. Når det gjelder ordene "et klientell med høy grad av vestkantstilhørlighet" som krwl benytter er vel dette utifra øyet som ser. Jeg personlig oppfattet aldri Bjørknes som det.

 

Selve skolebygningen er av eldre dato, men dette er ikke noe man som skoleelev vil merke i forbindelse med undervisning.

 

Men vi har jo alle ulik oppfatning av ting...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...