Gå til innhold

Hotell i danmark, aldersgrenser

destilert

Anbefalte innlegg

Jeg og kamerat leker med tanken om å ta en liten tur til København noen dager i påska. 'Problemet' er hotell; jeg har kikket litt på nettet og sett at en del hoteller har satt innsjekkings aldersgrense til 21 - noe ingen av oss er. Andre hoteller skriver ingenting om det.

Kommer de til å nekte oss å sjekke inn om vi betaler på forhånd? Eventuelt kan vi la være å booke på forhånd og isteden møte opp og bestille rom der og da? (Alle hoteller pleier å ha et par ledige rom til enhver tid, har i alle fall jeg erfart tidligere). Hvor strenge er de egentlig på de aldersgrensene?

En annen ting, sånn helt på slutten, hvordan er utelivet der nede, og går det i 18 år hele veien? Hvor strenge er de på aldersgrensene, isåfall? Er godt mulig en tredje skal være med, men har er ikke fylt 18 enda, så blir vel ikke så gøy for han om han ikke kommer inn noen steder...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg og kamerat leker med tanken om å ta en liten tur til København noen dager i påska. 'Problemet' er hotell; jeg har kikket litt på nettet og sett at en del hoteller har satt innsjekkings aldersgrense til 21 - noe ingen av oss er. Andre hoteller skriver ingenting om det.

Kommer de til å nekte oss å sjekke inn om vi betaler på forhånd? Eventuelt kan vi la være å booke på forhånd og isteden møte opp og bestille rom der og da? (Alle hoteller pleier å ha et par ledige rom til enhver tid, har i alle fall jeg erfart tidligere). Hvor strenge er de egentlig på de aldersgrensene?

En annen ting, sånn helt på slutten, hvordan er utelivet der nede, og går det i 18 år hele veien? Hvor strenge er de på aldersgrensene, isåfall? Er godt mulig en tredje skal være med, men har er ikke fylt 18 enda, så blir vel ikke så gøy for han om han ikke kommer inn noen steder...

Aldersgrensen på å drikke er 16 år, var i hvertfalf det sist sommer når jeg var på ferie der.

Tror det er ganske strengt på å skjekke inn på hotell, men er ikke sikker.

Lenke til kommentar
Aldersgrensen på å drikke er 16 år, var i hvertfalf det sist sommer når jeg var på ferie der.

Tror det er ganske strengt på å skjekke inn på hotell, men er ikke sikker.

Jeg var der selv i for sommer, og handla sprit og øl så det holdt i butikkene - da var jeg 17. Derimot var jeg ikke innom noen utesteder, så om det er andre aldersgrenser på by'n vet jeg ikke.

kjør bed&breakfast steder. Gjorde det når vi var 17-18 år. Billigere enn hotell :)

Det er selvsagt en mulighet, men disse ligger vel ikke så sentralt som vi kanskje ønsker. Det er litt greiere å bo midt i sentrum når man er på vei hjem fra byn :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...