picko Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Lisensmanndama farter rundt om i Gjøvik for tiden. Hos en kamerat av meg var døra låst, men etter å ha ringt på, uten at noen åpnet, så kjente hun døra om den var låst. Kan man politianmelde henne for det? Lenke til kommentar
granny Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 (endret) Lisensmanndama farter rundt om i Gjøvik for tiden. Hos en kamerat av meg var døra låst, men etter å ha ringt på, uten at noen åpnet, så kjente hun døra om den var låst. Kan man politianmelde henne for det? :!: Er vel ikke noe forbud mot å kjenne på døra, hadde hun derimot gått inn.... Endret 10. mars 2008 av granny Lenke til kommentar
monkey island Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Er det her amerika? Lenke til kommentar
avRack Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Er det her amerika? Hahahahahah!!! Men, nei du kan nok ikkje anmelda nokon for det, men hadde dei steppa innan for døra så. Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Åh fy så sint jeg hadde vært hvis det plutselig hadde stått ei "lisensmanndame" i stua mi! Tidligere i vinter sto det en mann i stua vår helt plutselig og lurte på om det var vi som hadde bestillt pizza. Syntes det var litt småcreepy.. Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Lisensmanndame? Enten eller, spør du meg. Kall det gjerne lisenskontrollør. Og kameraten din kan gjerne politianmelde det, men tviler på at politiet ville tatt det spesielt seriøst. Tror rett og slett de ville fått seg en god latter. Selv om vedkommende hadde gått inn i huset så tror jeg politiet ikke ville ha prioritert anmeldelsen. Lenke til kommentar
avRack Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Med mindre du bor i Solund da... link? Lenke til kommentar
Janmayen Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Er det forbudt å gå inn til folk da? hvilken paragraf er dette? Innbrudd krever i alle fall at man har brutt seg inn på en måte.. Lenke til kommentar
ShaNickolas Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Feil. Det er nok og skaffe seg adgang uten lov. Om så døra er låst eller ikke. Nøklene stjålet osv Har selv opplevd at folk har kjent på døra , hvertfall 5 ganger siste året. Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Hva med å gjøre noe med dørhåndtaket slik at det blir ubehagelig å ta i? Lenke til kommentar
SaJo Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Hva med å gjøre noe med dørhåndtaket slik at det blir ubehagelig å ta i? Høres upraktisk ut.. Man må jo ta i dørhåndtaket selv hvis man vil hjem.. Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Enkleste er vel bare å holde døra låst? Som andre nevner så skal man jo selv inn det og det kunne jo hende at andre enn lisenskontrolløren kom på besøk? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Prøv dører uten håndtak. Det finnes mange fine RFID-systemer. Lenke til kommentar
SaJo Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Prøv dører uten håndtak.Det finnes mange fine RFID-systemer. RFID erstatter vel ikke håndtaket, men nøkkelen... Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Er dere steike gale? Kan da faen ikke kaste bort politiets ressurser på sånt tull! Men derimot vil de nok få seg en god latter på kontoret før den går i søpla eller "henlagt"-mappa. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 (endret) Kombiner det med pneumatiske dører, så har du et ugjennomtrengelig hinder for NRK-mannen. Han trenger ikke engang vite at det er en dør der. Politiet har mer enn nok ressurser. Ellers hadde de ikke kastet dem bort på å plage dem som kjører 4 kilometer for fort. Teoretisk sett er politiet der for oss, og da SKAL du anmelde folk som ikke burde gå løse. Klager mange nok på lisensmannen, sender kanskje politiet det videre til dem. Endret 13. mars 2008 av Gurin Lenke til kommentar
Tehjoran Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 (endret) Lisensmanndama Hva i H er det. xD Endret 13. mars 2008 av Knotten07 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 (endret) Så "lisensmannen" skal ikke "gå løs" altså? Får da faen meg være måte på hysteri. Ooh, noen kjente på døra mi! Satan, her skal det ANMELDES! Kanskje jeg får 10000000000 i erstatning også! A.K.A USA. Så trekkes man for retten. "Jamen ærede dommer ..han KJENTE på døra mi! Altså MI DØR! Det er jo kriminellt! Han TOK jo på den! Det er helt sant! Jeg var dritredd jeg måtte betale tv-lisensen min liksom!" Endret 13. mars 2008 av Bytex Lenke til kommentar
SaJo Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 (endret) Kombiner det med pneumatiske dører, så har du et ugjennomtrengelig hinder for NRK-mannen. Han trenger ikke engang vite at det er en dør der. Politiet har mer enn nok ressurser. Ellers hadde de ikke kastet dem bort på å plage dem som kjører 4 kilometer for fort. Teoretisk sett er politiet der for oss, og da SKAL du anmelde folk som ikke burde gå løse. Klager mange nok på lisensmannen, sender kanskje politiet det videre til dem. Litt mer OT: Trenger jo ikke være RFID.. Nøkkelkort, vanlig lås.. Det meste kan kombineres med pneumatiske dører eller f.eks. hydraulisk døråpner (da slipper man også kompressor). Tilbake til saken: Det er jo altfor drøyt av "lisensmannkvinnen" å prøve å komme seg inn til folk for å se om de har TV. Åpner man ikke, så åpner man ikke. Man er jo uansett ikke pålagt å slippe folk inn i leiligheten (sikkert med unntak av politi og tollvesen). Jeg gikk forresten på en blemme sist vinter, og lukket opp med TV'en på høyt, og så viste det seg at det var NRK-fyren.. Til mitt forsvar gikk han uten jakke (midtvinters!), ID-kortet tok han fram fra under genseren etter jeg hadde åpnet - og gjennom kikkehullet i døra likna han litt på naboen.. Dyr kveld, men nå bidrar jeg i alle fall til at gullrekka kan fortsette en sesong eller to til... Edit: Leif Endret 13. mars 2008 av RVF Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Å kjenne på døra er for drøyt. Hva er neste? Titte inn? Gå en meter inn? Gå helt inn i stua og lete etter TVen? Det skal ikke være lov. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå