carmelita Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Mitt første forsøk på å ta et bilde med mening. Hva tenker dere når dere ser bildet? Tips til forbedringer jeg kunne gjort når jeg tok bildet, og eventuelt noe jeg kan redigere på. (prøvde å fjerne skyggen bak ryggen hennes, men det var ikke helt enkelt - som dere ser) bildet Lenke til kommentar
dfens Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Bildet med de to personene var veldig godt utført, men jeg setter spørsmål ved bakgrunnen. Personlig ville jeg valgt et annet sted, da skiltet og vinduene fikk meg til å søke etter en årsak til stemningen i bildet. Det er en tydelig symbolikk av savn, men da må resten av bildet vise det. F.eks. ved en vei eller et annet sted det er stor sannsynlighet for at en ulykke kan ha forekommet. Evnt. hjemme i sofaen eller en lekeplass der barnet kan holdt seg mye. Lenke til kommentar
TheBoxhead Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Syntes bildet er flott. Fikk meg til å tenke å det er alltid en bra ting. For meg blir det helt feil å tenke på perfeksjonisme mht bakgrunn osv. For meg ser dette ut som et situasjonsbilde. Syntes faktisk at det ikke ser altfor "oppsatt" ut i forhold til bakgrunn bare gir mere realisme. Tristhet, Savn eller omsorg syntes jeg dette bildet forteller meg. tenker ikke ulykke direkte. Bare en fortapt sjel på feil sted. Dette kan du se ganske mange steder, kansje fotografen ville få oss til å tenke mere på våre omgivelser ? Som sagt syntes dette er et bilde med sjel og mening. En av de bedre her inne på lang tid. Lenke til kommentar
carmelita Skrevet 10. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2008 (endret) Skal ikke si så mye som kan ødelegge deres fantasier om hva det kan være, men zoom inn på det skiltet på veggen Det tyder på at det kan være så mangt. Endret 10. mars 2008 av carmelita Lenke til kommentar
Coneunofax Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Du kan nok få et langt bedre bilde om du er mer bevisst på flere ting i bildet. Forslaget med barnehage var genialt. Belysningen er også viktig, og i dette tilellet er det for dårlig. Folk har standarder for bildekvalitet og lys som må tilfredsstilles før de bestemmer at et bilde er bra, uansett hvilket budskap bildet har (mange i alle fall). Komposisjonen er også litt for "åpen", det er ofte lurt å komme nærmere det du tar bildet av. Det er også små tekniske feil ved bildet: - Hendene til jenten er ikke gjennomsiktig, men resten av kroppen. Jeg forstår at dette er fordi da ville hovedpersonen også bli litt gjennomsiktig, men du må finne en måte å gjøre dette riktig. - Bakgrunnen bak den transparente jenten er litt forstyrrende. Allikevel, jeg vil ikke si at det er et dårlig bilde. Du har et langt tydeligere og bedre budskap enn jeg noensinne får til med mine bildet (grunnen til at jeg foretrekker landskapsfoto). Dette for meg er en stor del av jobben. Du må bare prøve å få til en bedre utførelse. Lenke til kommentar
carmelita Skrevet 10. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2008 (endret) Jeg er ganske enig med det dere sier her. Klaget selv over de greiene bak hodet på hu gjennomsiktige (meg med andre ord), og tenkte litt på at lyset var for dårlig. Hendene er vel fordi buksa er mye mørkere enn resten av omgivelsene tror du ikke? Det var nå i hvert fall ment som et nødstillfellebilde, som jeg kunne bruke i verste fall. Skal ta samme type bilder på onsdag (dog liten tid), så tenkte å høre litt konstruktiv kritikk først. Bildet ble forresten tatt i det skumringen virkelig satte inn her. Jeg skal bruke bildet i en norsk oppgave jeg har. Reklameplakat, så jeg må nok ha litt mye tomrom sånn sett(det var et bevisst valg å ha så mye tomrom). Endret 10. mars 2008 av carmelita Lenke til kommentar
si Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Det er noen områder med gjentakelse i bakgrunnen, ser ut som et resultat av noe kloneverktøy. Litt grums i bakgrunnen pleier ikke å plage meg noe særlig, men siden hjernene våre er innstilt på å oppfatte mønster og systemer, så har akkurat sånne gjentakelser en tendens til å fange oppmerksomheten. Det er ganske enkelt å fikse på, men det kan jo ta litt tid å få det fint. Når det gjelder den hånda så vet jeg ikke helt hvordan det er best å fikse det. Du kan jo prøve å "bleke" den litt for å jevne overgangen. Prøve med dodge rett og slett? Jeg er ingen gud(inne) på PS egentlig. Fint bilde, god idé. Hvis du tar tak i rådene du har fått av folk her, så blir det riktig bra. Legg ut resultatet. Hva skal det være reklame for? -si Lenke til kommentar
Gertab Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Synes det var et veldig godt bilde. Liker bilder man må tygge litt på og kan tolkes på forskjellige måter. Endel småplukk som påpekt her, særlig hendene var litt forstyrrende. Men alt i alt meget bra og kreativt Lenke til kommentar
Storm67 Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Kreativt og bra bilde, som fikk meg til å tenke litt. Et lite forslag fra min side er å bytte om på de to personene, slik at hun som sitter er den gjenomsiktige, føler at det vil gi et sterkere inntrykk. Men det er ikke sikkert at det passer med din mening med bildet. Lenke til kommentar
carmelita Skrevet 11. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2008 Reklamen er for enten Kirkens SOS eller snakketelefonen til røde kors eller noe sånt. Teksten "Vi har den reddende engelen for deg" eller "Vi har en engel for deg" skal stå ett eller annet sted. Derfor er hun ene kledd i hvitt og er gjennomsiktig. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Syns det er litt bra, men litt slurv er det jo. Bl.a. på ryggen til den "synlige". Lenke til kommentar
carmelita Skrevet 12. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2008 (endret) Okey... I dag har problemet rett og slett vært for lyst ute, så jeg prøvde å ta bilder så godt jeg kunne, for så å redigere det i photoshop og bibble pro. Det klarte jeg dessverre ikke, så nå spør jeg etter litt hjelp her. Jeg har et bilde som ble helt greit, men som hun som skulle være usynlig ikke ble det (med vilje). Hvordan kan jeg eventuelt gjøre henne usynlig nå i ettertid? Jeg jobber med råfiler. Her er bildet Jeg har et som jeg er ganske fornøyd med, men det ble så synlig at det var ordnet med. Forslag til ting jeg kunne gjort i stedet der? Her er det bildet. Så har jeg et bilde (eller ganske mange) som ble for lyst, men jeg klarer ikke å få det til uten å få sånne vite områder i ansikt og på hender. Forslag til hvordan jeg kan klare det? Her er et eksempel (og ja, jeg vet det er en del andre feil ved det bildet også) Egentlig syns jeg ikke de bildene i lysthuset ble såå bra, siden det er et tre og et hus bak som forstyrrer(går jo ann å blure de da, men vet ikke om det er helt heldig). Litt forstyrrende at hun blonde har den sekken og slangen på seg også, men hun er pent nødt til å ha det med seg over alt. Hun har et titanhjerte nemlig. Vil ikke risikere å ta en tur til rikshospitalet i sykebil. Endret 12. mars 2008 av carmelita Lenke til kommentar
EiSvIn Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 (endret) Hei, syntes det var kjempespennende bilder. Men det jeg kanskje falt mest for var dette. Men her var trappen igjen litt forstyrrende. Så om du kunne kombinert hvordan de sitter og bildevinkelen på dette, med bakgrunnen og trappen fra dette... Jeg likte dessverre ikke de siste bildene dine så godt, jeg syntes treverket i bakgrunnen stjeler alt for mye oppmerksomhet. Men for å svare på spørsmålet ditt, jeg regner med at du har to bilder som du legger oppå hverandre? Da er det jo bare å lage en layermask som gjør at det bare er den usynlige jenta som brukes fra det andre bildet. (Vet ikke hva det heter i photoshop, kjører GIMP selv). Endret 13. mars 2008 av EiSvIn Lenke til kommentar
carmelita Skrevet 14. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2008 Hei, syntes det var kjempespennende bilder. Men det jeg kanskje falt mest for var dette. Men her var trappen igjen litt forstyrrende. Så om du kunne kombinert hvordan de sitter og bildevinkelen på dette, med bakgrunnen og trappen fra dette... Jeg likte dessverre ikke de siste bildene dine så godt, jeg syntes treverket i bakgrunnen stjeler alt for mye oppmerksomhet. Men for å svare på spørsmålet ditt, jeg regner med at du har to bilder som du legger oppå hverandre? Da er det jo bare å lage en layermask som gjør at det bare er den usynlige jenta som brukes fra det andre bildet. (Vet ikke hva det heter i photoshop, kjører GIMP selv). Jeg har glemt og fortelle siste nytt her jeg. Jeg har fått jenta usynlig, og fått fiksa litt på fargene. Bestemte meg for å ta det bildet som du falt mest for. Jeg skal nok gjøre redigeringa i hvert fall en gang til, for jeg er ikke helt fornøyd. Jeg brukte forresten paint shop pro 9 til redigeringa på det bildet. Lenke til kommentar
si Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Jeg ville klona vekk sekken og slangen. For de som ikke vet at hun har et titanhjerte ser det ut som om du har hengt det på henne fordi det skal bety noe, og da blir det litt forvirrende. Både murveggen, den rutete jakka og dongeribuksa er ganske greie bakgrunner å klone mot. Ellers må jeg si at jeg likte det første bildet best, fordi jeg synes det kommuniserer em sterkere følese, både hos den synlige og den usynlige jenta. Jeg ville jobbet mer med det, fikset på hånda (bruk dodge for å få den lysere og så klone litt for å få vekk den skarpe kanten), samt bruke kloneverktøyet for å flikke litt på bakgrunnen. Unngå gjentakende mønster, og prøv å hold stripene i muren noenlunde rette. Lenke til kommentar
carmelita Skrevet 14. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2008 Jeg ville klona vekk sekken og slangen. For de som ikke vet at hun har et titanhjerte ser det ut som om du har hengt det på henne fordi det skal bety noe, og da blir det litt forvirrende. Både murveggen, den rutete jakka og dongeribuksa er ganske greie bakgrunner å klone mot. Ellers må jeg si at jeg likte det første bildet best, fordi jeg synes det kommuniserer em sterkere følese, både hos den synlige og den usynlige jenta. Jeg ville jobbet mer med det, fikset på hånda (bruk dodge for å få den lysere og så klone litt for å få vekk den skarpe kanten), samt bruke kloneverktøyet for å flikke litt på bakgrunnen. Unngå gjentakende mønster, og prøv å hold stripene i muren noenlunde rette. Siden det i utgangspunktet er til et skoleprosjekt, og læreren syns det er helt greit at det er der(hu kommer ikke til å trekke meg for det), så lar jeg det være sånn. Jeg er ikke så god i photoshop at jeg får fiksa det der. Lenke til kommentar
si Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Joda, det er helt greit at det er der. Jeg bare tenkte at hvis du vil øve deg på å fjerne ting i bildet så er det der en ganske takknemnig bakgrunn å jobbe med, og det at jenta er gjennomsiktig gjør det lettere å få kantene fine. Jeg er ikke flink i PS jeg heller, og det lille jeg kan har jeg lært av å prøve meg fram, samt tips her. Det er ikke lenge siden jeg begynte med dette. Men øvelse gjør mester Lenke til kommentar
Eyefitness Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 (endret) Likte absolutt best det første bildet du la ut, det har den rette stemningen. Der trengs kun litt opprydding i photoshop, tenker på dårlig cloning i bakgrunnen og de berømte synlige hånda De senere bildene har enten uryddig bakgrunn eller det er for lite stemning i henhold til tema. Ser mer ut som et par venninner som har en koseprat. Det første bildet er rett og slett veldig bra, bare du får gjort noe med photoshop-jobben. Dersom du ikke klarer den ryddejobben pent nok selv, be om hjelp av noen - bildet i seg selv er genialt i forhold til de andre du har lagt ut i tråden her. Endret 17. mars 2008 av Eyefitness Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå