bamsefar Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 Hei, Har et veldig stort problem. Får ikke kontakt med omverdenen gjennom adsl linja mi. Adsl linja ble aktivert i dag og det kan jo hende at det er et eller annet som ikke er gjort enda men modemet lyser på pwr, wan og ink alle som skal lyse og derfor burde jo alt være i orden, eller? Hvertfall, jeg kobler meg opp gjennom en ruter hvor jeg har; -Static ip address -Dynamic ip address -Dynamic ip address with road runner session management -PPPoE over internet -PPTP som valg på ruteren min. Er en SMC Barricade 7004Br. Jeg har ingen anelse over hva som skal velges. Bluecom bruker jo ikke PPPoE så det skal jeg da ikke bruke. Ved bruk av static må jeg skrive inn gateway og dns server som jeg fant på Bluecoms hjemmesider men dette virker heller ikke. Så jeg prøvde å bare koble rett fra adsl-modemet til den ene av 3 pc'er og starte maskinen på nytt som veiledningen deres sier man skal gjøre. Niks funker ikke det heller. Bluecom har for øyeblikket problemer i Larvik. Kanskje de har det i Tromsø også, hvem vet? Jeg har kontaktet support, men har ikke fått svar enda og siden jeg nå har ventet en stund(2år) på bredbånd så er jeg litt! ivrig på å komme i gang. Så hvis noen internett wizzer kunne komme til overflaten å hjelpe med så hadde jeg vært evig takknemelig Mvh, Bamsefar Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 24. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2003 Noen? Sitter i nød og venter på at alt skal være i orden Lenke til kommentar
fredde Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 Bluecom har problemer i Larvik ? Det har jeg ikke merket noe til....Heldigvis.. Har også ADSL fra BC og har koblet rett fra modemet ned i nettverkskortet... Det bare funker... ikke noe mer å gjøre... Mellom routeren din skal du velge dynamic IP dersom du ikke har kjøpt deg en fast ip. Så ikke tenk på noen av pppoe valgene... EDIT: du kan ta kontakt på msn dersom du vil ha litt mer info om hvordan oppsettet skal se ut når det virker.... Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 24. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2003 Takk for svar.. Har prøvd Dynamic ip men det funker heller ikke. Begynner å lure på om alt er i orden med linjen. Men alt lyser og skal da være i orden. Akkurat dette står det som status når jeg prøver dynamic ip.. Item WAN Status Sidenote Remaining Lease Time 00:00:00 IP Address 0.0.0.0 Subnet Mask 0.0.0.0 Gateway 0.0.0.0 Unreachable Domain Name Server 0.0.0.0 Noen forslag Lenke til kommentar
fredde Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 da er du nok desverre ikke registrert ennå i routeren hos Bluecom, da er den eneste muligheten support..... Hiv deg på tråden, pleier jo aldri å være kjempekø der.... Lykke til !!! og gled deg......... Edit: Lyser line sync lampa di, nr. 2 fra venstre dersom du har Alcatel modem... Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 24. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2003 Med mindre de ikke har skjønt av den dypt rørende mailen jeg sendte til de tidligere i dag så gir jeg dem til i morgen. Uansett. Det er nok lite ei support avdeling kan gjøre kl.19 om kvelden. Men takk og takk fredde. Håpet rant fort ut før du kom med dine svar. Var redd at det var noe kluss på linja eller no. Btw; er et Lucent Cellpipe modem jeg har. Altså: Fra venstre til høyre: PWR (lyser) -- act (lyste når jeg slo det på. er nå dødt. (indikerer bruk av linja) ) -- Ink(lyser) -- Wan (lyser) -- con (lyser ikke) Får håpe de får ut fingern.. Gleder meg som en unge.. Lenke til kommentar
fredde Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 Bluecom jobber helt til 2000 så dersom du ringer så får du kanskje svar på hva som er galt... Hvis de ikke kan se deg i routeren men linja er klargjordt så tar det 2 min å sette deg opp på routeren. Dersom det ikke er klart i sentralen kan det fort ta et par virkedager. Så jeg ville ringt straks... Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 24. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2003 Prøvde å ringe. Fikk ikke svar Kan jo hende de var opptatt, men tviler på at det er veldig mange som ringer rundt 20.00 på kvelden. Får vente til i morgen. Jaja, nå har jeg hvertfall noe å klamre fast til.. Og ja jeg ble koblet til sentralen idag. Og den er igjen klargjort Lenke til kommentar
agvg Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 Jaja, nå har jeg hvertfall noe å klamre fast til.. Og ja jeg ble koblet til sentralen idag. Og den er igjen klargjort Det kan også være at Telenor networks har glemt og gi deg aksess i nettet sitt og da får du ikke i kontakt med Bluecom sitt nett. Jeg antar du har prøvd og restarte modemet samt plugget det rett i nettkortet? Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Her kan du regne med opp til 3 virkedager før abbn ditt er aktivisert. Var slik hos meg og hos en kammerat av meg. Men når det er oppe så er det kjempestabilt. Ikke vært nede på 1,5 år og har bare byttet IP en gang!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå