Gå til innhold

Endgame - et rike, et folk, en leder

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er flere filmer som handler om dette, det som er skremmende er troverdigheten til disse. Det er ikke snakk om tvilsomme konspirasjonsteorier som noen paranoide har kommet opp med

Du spøker, ikke sant? Alex Jones er jo "batshit insane", som det heter på godt norsk.

Tja, er han det?

En ting er i alle fall 100% sikkert, hvis du baserer verdenssynet etter det du ser på kveldsnyhetene og i avisene er du blitt villedet. Det er ikke slik ting henger sammen, nyhtene du får er vridd på en slik måte at du får vite det noen andre ønsker du skal vite - slik at du reagerer på det slik noen andre vil du skal reagere.

En kan drøfte hva som er sannhet og virkelighet, men alle kan vel eniges om at i alle fall ikke alltid er slik som propagandaapparatet sier at det er.

Jeg ville ikke stolt på en tilfeldig person jeg ikke kjenner, men i enda mindre grad noe som ble sagt gjennom media. Det skal ikke så mye til for å se hvor mye media avviker fra virkeligheten. Hvordan ting vinkles på en helt annen måte enn slik det var, og det kjøpes av folket gang på gang.

Lenke til kommentar

De står forøvrig fritt til å prøve å påvirke så mye de vil. Nasjonalstater og organisasjoner har ikke enerett på å påvirke verden :)

Men noe verdensherredømme, hehe. Nei, det skjer ikke.

Men igjen, flott at du har oppdaget kildekritikk og medier som ikke er 100% objektive og velger hva de vil formidle. Men det er langt derfra til verdensherredømmeplaner.

Endret av Rampage
Lenke til kommentar
En ting er i alle fall 100% sikkert, hvis du baserer verdenssynet etter det du ser på kveldsnyhetene og i avisene er du blitt villedet. Det er ikke slik ting henger sammen, nyhtene du får er vridd på en slik måte at du får vite det noen andre ønsker du skal vite - slik at du reagerer på det slik noen andre vil du skal reagere.

Hvem er disse andre? :)

Lenke til kommentar

Det er ikke akkurat nyhetsdamen på TV som velger ut og skriver nyhetene, hun leser de bare opp. Det er det andre som gjør, og det er ikke nødvendigvis alle av disse som er journalister.

Rampage, Nja.. Det er det alle sier før de ser de tingene som TV ikke sendte. Har enda tilgode å møte en som kan forklare disse klippene med noe annet enn en konspirasjon, jeg pleier ikke å ha noen vanskeligheter med å "debunke" og finne frem til forklaringer til ting. Ofte så er det og slik at virkeligheten overgår fiksjon, at det som skjer faktisk er helt riv ruskende usannsynlig og nesten ikke til å tro.

Men samtidig så er jeg ikke en som alltid stoler blindt på myndighetene fordi jeg håper de vil oss det beste, en opplyst befolkning tror jeg er det siste de med makten kan ønske seg. Det beste er en befolkning som er for opptatt med neste måneds lønning og underholdning til å gidde å bry seg med noe av politisk art. Tenker kanskje du er enig i at en gjennomsnittsborger eller i alle fall ungdom er for lite opptatt av det som skjer?

Lenke til kommentar

Det er ikke akkurat nyhetsdamen på TV som velger ut og skriver nyhetene, hun leser de bare opp. Det er det andre som gjør, og det er ikke nødvendigvis alle av disse som er journalister.

Rampage, Nja.. Det er det alle sier før de ser de tingene som TV ikke sendte. Har enda tilgode å møte en som kan forklare disse klippene med noe annet enn en konspirasjon, jeg pleier ikke å ha noen vanskeligheter med å "debunke" og finne frem til forklaringer til ting. Ofte så er det og slik at virkeligheten overgår fiksjon, at det som skjer faktisk er helt riv ruskende usannsynlig og nesten ikke til å tro.

Men samtidig så er jeg ikke en som alltid stoler blindt på myndighetene fordi jeg håper de vil oss det beste, en opplyst befolkning tror jeg er det siste de med makten kan ønske seg. Det beste er en befolkning som er for opptatt med neste måneds lønning og underholdning til å gidde å bry seg med noe av politisk art. Tenker kanskje du er enig i at en gjennomsnittsborger eller i alle fall ungdom er for lite opptatt av det som skjer?

Har du noen eksempler på "tingene som TV ikke sendte"?

Nei, de fleste gjennomsnittelige mennesker er materielle sjeler som bare vil leve ett godt og greit liv. Sålenge de som styrer samfunnet oppfyller det. Så er de fornøyde.

But again, det betyr ikke at du har noe å frykte fra elitemøter og andre topper/organisasjoner. Du kommer ikke til å se ett rike, ett folk, en leder - Globalt.

Lenke til kommentar

La meg spørre deg et spørsmål, Pycnopodia. Hvem tror du disse menneskene er? Svaret er selvsagt at de er mennesker - ikke perfekte, og med alle de feil og mangler mennesker har. Selvsagt er de svært intelligente, for å ha kommet seg i den posisjonen de er i, som toppolitikere eller mediemoguler - men de er like fullt mennesker; de gjør feil, har menneskelig empati og følelser, de handler irrasjonelt. Nei, det er ingen elite som sitter på toppen og styrer - samfunnet er langt mer sammensatt en som så. Politikere og rikfolk styrer enkelte deler av samfunnet, men hovedsakelig er det kaos som råder; verden er styrt av handlingene til verdens syv milliarder mennesker.

Er jeg for naiv for din smak? :)

Endret av operg
Lenke til kommentar
Bilderberg ja, der har det jo til og med vært noen norske politiske topper. (Hemmelig farlig møte..ooooooh)

Hva er poenget ditt?

Topper i Norsk Hydro sammen med sentralbanksjefer, redaktører og hovedaksjonærer? Hvorfor påfører man mediene en kollektiv blackout vedrørende maktgruppens dagsorden?

Den eneste som har uttalt seg i ettertid er Kåre Willoch; "I dag ville jeg ha dratt dit med atskillig større skepsis".

Det amerikanske magasinet American Free Press har utlovet en belønning på 300000 kroner til den som kan bevise at Bilderberg ikke er en konspirasjon. Ingen har foreløpig gjort krav på pengene.

Hva med Council of Foreign Relations, USAs fremste bastion på den internasjonale arena, sammen med dens høyre hånd Trilateral Comission? De har hatt en bred, intim kontaktflate til enhver amerikansk regjering, uansett partifarge, i sin herlige og totalt udemokratiske prakt. Organisasjonen utgjør en kjernegruppe til tjeneste for den amerikanske finanseliten.

På en liste som president Kennedy mottok over kandidater til å besette 82 av de viktigste postene i utenriksdepartementet var 63 personer CFR-medlemmer. 110 av de viktigste stillingene i Richard Nixons administasjon var medlemmer av CFR. I juli 1978 arbeidet 318 CFR-medlemmer i regjeringens tjeneste, som departementssjefer, statssekretærer, rådgivere, ambassadører eller med spesialoppdrag. Siden 1961 har alle USAs utenriksministre, 10 av landets 14 forsvarsministre og 11 av de 14 sjefene for CIA vært medlemmer i CFR.

Admiral Chester Ward, tidligere generaladvokat innen marinen, var medlem av CFR i 20 år, og har gitt en karakteristikk av CFR, slik han oppfattet det innenfra. "Once the ruling members of the CFR have decided that the US Government should adopt a particular policy, the very substantial research facilities of CFR are put to work to develop arguments, intellectual and emotional, to support the new policy, and to confound and discredit, intellectually and politically, any opposition".

Rekk opp hånda de som syns dette er helt kult. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Det amerikanske magasinet American Free Press har utlovet en belønning på 300000 kroner til den som kan bevise at Bilderberg ikke er en konspirasjon. Ingen har foreløpig gjort krav på pengene.

Du vet, bevisbyrden pleier å ligge på den som vil bevise en konspirasjon.

Lenke til kommentar
Bilderberg ja, der har det jo til og med vært noen norske politiske topper. (Hemmelig farlig møte..ooooooh)

Hva er poenget ditt?

Topper i Norsk Hydro sammen med sentralbanksjefer, redaktører og hovedaksjonærer? Hvorfor påfører man mediene en kollektiv blackout vedrørende maktgruppens dagsorden?

Den eneste som har uttalt seg i ettertid er Kåre Willoch; "I dag ville jeg ha dratt dit med atskillig større skepsis".

Poenget mitt var at sammensvergelsen her. Er ikke det største å frykte. Man har mange mennesker som sitter i mektige posisjoner, og de vil alltid utgjøre ett betydelig presspunkt på samfunnet. Derimot så ser man at enkelte av medlemmene som har vært på disse møtene, ikke akkurat er mennesker som kan virkelig forme verden. Hva sitter man igjen med da? Noen som prøver å påvirke samfunnet, prøver å påvirke politikere. Det er tilnærmet ingen forskjell på disse og andre offisielle politiske pressgrupper som prøver å få gjennom sine saker.

Det er ikke nasjonalstater og IGO-er som ene og alene styrer verden. Good old news. Vi har jo nok demokratiproblemer innenfor de også.

Hva med Council of Foreign Relations, USAs fremste bastion på den internasjonale arena, sammen med dens høyre hånd Trilateral Comission? De har hatt en bred, intim kontaktflate til enhver amerikansk regjering, uansett partifarge, i sin herlige og totalt udemokratiske prakt. Organisasjonen utgjør en kjernegruppe til tjeneste for den amerikanske finanseliten.

*snip*

Rekk opp hånda de som syns dette er helt kult. :thumbdown:

Interessant, veldig interessant. De har samlet de mektigste og beste folkene i denne gruppa. Så da blir det naturlig at de havner i posisjoner der man trenger mektige menn.

Positivt, kanskje ikke. Men samme nettverkssystemet ser man også på elite-skoler og andre familiekoblinger.

Kult? Mjeh.

Lenke til kommentar
Det er flere filmer som handler om dette, det som er skremmende er troverdigheten til disse. Det er ikke snakk om tvilsomme konspirasjonsteorier som noen paranoide har kommet opp med

Du spøker, ikke sant? Alex Jones er jo "batshit insane", som det heter på godt norsk.

Tja, er han det?

mener du at for eksempel alle tidligere redaktører i dagsrevyen er med på denne konspirasjonen, + den påtroppende redaktøren Jon Gelius?

Edit: jeg har ikke lyst til å begi meg ut på en ny WTC-diskusjon, etter 85 000 sider i 911-tråden.

Endret av elefant med bukser
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...