Gå til innhold

Endgame - et rike, et folk, en leder

Anbefalte innlegg

http://youtube.com/watch?v=25yhygUkecE

Det er flere filmer som handler om dette, det som er skremmende er troverdigheten til disse. Det er ikke snakk om tvilsomme konspirasjonsteorier som noen paranoide har kommet opp med, men realistiske scenarioer og søkelys rettet mot lyssky aktiviteter som ikke dekkes av massemediene.

Svært mye av det som forklares og advares mot har allerede skjedd.

Det er så mye å ta fatt i at det er vanskelig hvor en skal begynne i en slik diskusjon, men at de store unionene i verden (EU, asiatiske union, amerikanske union, afrikanske union) slår seg sammen og blir til en enhet innen 2020 tror jeg er realistisk. Det vil skje gjennom "handelsavtaler", "sikkerhetsavtaler" og om nødvendig også iverksatte katastrofer som noen utenomforstående vil få skylden for slik at folk ikke skal protestere mot det.

9/11 var et lykketreff uten like for de med makten i USA, det var det beste som kunne skje de. De fikk vedtatt de tvilsomme lovene som bare dagen før hadde vært helt uhørt, bygget militærbaser i midtøsten, sikret seg kontroll over oljefeltene der og fjernet enda mer av personvern og rettssikkerhet til individer.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Måtte dra litt på smilebåndet når det dukket om mange sånne ukjente typer som likssom står bak dette også ut av intet dukker SIV JENSEN opp.

FRP er vel strengt tatt ikke de som roper høyest for et norskt EU medlemskap? Eller er det noe jeg ikke har fått med meg :p

Jeg får vel titte videre på filmen og se hvilke andre morsomheter som dukker opp :)

Lenke til kommentar

Norge er medlem av EU vil jeg påstå, vi er bare ikke klar over det. Vært til EU-kontroll med bilen? Kanskje ikke det beste eksempelet, men vi er gjennomsyret av regler og lover fra EU som vi må følge. Tror ikke det er et eneste EU-krav som vi ikke behøver å ta hensyn til.

AvieN, Det var det jeg og først trodde. Men etter å ha undersøkt det nærmere for finne ut om jeg hadde rett eller om det faktisk kunne ligge noe i det ble jeg ganske forbløffet. Dette er ikke snakk om å være paranoid men samfunnsbevist, er ikke snakk om å finne beviser det er bare å se hva som skjer akkurat her og nå.

Mye av det som det advares mot kan vi se på som urealistiske skrekkscenarioer, men det er faktisk allerede kommet eller rett rundt hjørnet. Micro-chips implentert i armen som kan spore deg opp hvor enn du er? Allerede innført flere steder, etter planen vil du snart ikke kunne kjøpe eller selge noe uten en slik brikke - eller kunne få jobb. Foreldre skremmes allerede til å tenke på sikkerheten til barna og la de få en brikke implentert slik at de kan spores hvis de blir bortført eller går seg vil. Hva skal politiet gjøre når de finner den avkappede hånden? Falsk trygghet vil jeg si, men vi sluker agnet likevel.

Det er veldig mye informasjon som ikke når ut til befolkningen fordi nyhetskanalene ikke sender det, folk flest nøyer seg med informasjon fra TV og tror faktisk at den informasjonen er pålitelig og troverdig. Folk flest tror at de får vite alt de trenger å vite dersom de følger med på nyhetene.

Slik jeg har fått inntrykk av, basert på de jeg har vært i kontakt med om dette så er det generelt de med høyest lønnslipp som vet mer om dette. Slike som meg som arbeider "på gulvet" vet generelt minst.

Politikk tror jeg er et fint system for å la befolkningen tro de bestemmer, hvis noe går galt kan man skylde på den delen av befolkningen som stemte inn partiet som "styrer".

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

Beklager, tror ikke det minste på sprø konspirasjonsteoretikere som snakker om verdenskonspirasjoner. Dere bedriver en form for "motsatt" djeveldyrking; djevelen er politikere og folk med penger.

Endret av operg
Lenke til kommentar
Beklager, tror ikke det minste på sprø konspirasjonsteoretikere som snakker om verdenskonspirasjoner. Dere bedriver en form for "motsatt" djeveldyrking; djevelen er politikere og folk med penger.

Da tror jeg ikke du har lest nok om dette.. Har du hørt om north american union og amero? Hørt om RFID-brikken som kravler innover oss? Datalagringsdirektivet?

Det som gjør meg bekymret er at ganske mange momenter som er svært viktige ikke en gang blir nevnt i mediene, bare det alene burde få bjeller til å ringe.

Se på økonomien i USA, se på hva myndighetene sier om saken og hva de gjør med saken. De sier at alt går fint og de gjør ingenting med det. Flere eksperter mener en global depresjon vil komme innen et år. Hva tror du?

Men tross alt - hvordan kan noen våge å tvile på noe som lederen vår sier? Uhørt..

post-16776-1205190704_thumb.jpg

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

Regner med du skjønner sammenligningen, Hitler angrep Polen men folket trodde dette var i selvforsvar og at det var Polen som angrep først. Dette er ikke så lenge siden. Det som jeg egentlig sikter til er løgnene til Hitler og løgnene til president Bush, hvor mange ganger har ikke han snakket om masseødeleggelsesvåpene til Irak? Gjett hva, det fantes ingen slike våpen der - etteretningen tok feil..

Så Hitler er ikke alene, også den nåværende presidenten er ikke alltid til å stole på. Dette gjør jo at man mister litt tillit og gjerne vil undersøke fakta nærmere selv istedenfor å automatisk godta alt som lederen sier.

Og det er det som dette handler om, lese hva som skjer rundt om i verden fra andre kilder enn kveldsnyhetene - en unngår kveldsnyhetene fordi en ønsker å være kildekritisk. Den tiden jeg jobbet med eksamensoppgave fant jeg fort ut at det som var formidlet gjennom nyhetene var omtrent like troverdig som det du leser i Donald Duck & Co, de gangene kildene var oppgitt kunne kilden gjerne skrive det motsatte av det som sto i artikkelen.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

Forskjellen er medieinformasjonen og tilgangen. Du har kanskje fått med deg at det var mange kritiske røster til Irak-invasjon?

Du har også fått med deg at Bush har problemer med å gjennomføre diverse forslag. Han har havnet i en dårlig posisjon. Og i motsetning til herr Adolf så har ikke Bush gjennomsyret eneveldig makt.

Og topic som hinter til noe verdensimperie, noe verdenskonspirasjon. Er rimelig håpløs. Det er STORE motstridene interesser og som vanlig når ett maktsenter blir for stort og utnytter det. Så slår de andre seg sammen og danner en kontrahegemon.

At disse unionene skal slå seg sammen og styre verden, da de har nok problemer bare med å styre sine egne unionsland. Er absurd tankegang.

Gratulerer at du har oppdaget kildekritikk, men du er ikke den første og trenger ikke bli paranoid pga. vinklede kveldsnyheter.

Endret av Rampage
Lenke til kommentar
Se på økonomien i USA, se på hva myndighetene sier om saken og hva de gjør med saken. De sier at alt går fint og de gjør ingenting med det. Flere eksperter mener en global depresjon vil komme innen et år. Hva tror du?

Men tross alt - hvordan kan noen våge å tvile på noe som lederen vår sier? Uhørt..

Til forskjell fra i Hitlers Tyskland har vi ingen diktator med et svært lite statsapparat rundt seg som har kontroll over hele staten. Jeg finner det helt usannsynlig at hele det øverste statsapparatet består av mennesker med onde intensjoner, og du mener tydeligvis at flere land er involvert! Kanskje er jeg naiv, men jeg tror den største feilen konspirasjonsteoretikere gjør er at de gir egenskaper til politikere (ofte alle politikere) som de selv ikke har eller mener at de ikke har.

Lenke til kommentar

Til forskjell fra i Hitlers Tyskland har vi ingen diktator med et svært lite statsapparat rundt seg som har kontroll over hele staten. Jeg finner det helt usannsynlig at hele det øverste statsapparatet består av mennesker med onde intensjoner, og du mener tydeligvis at flere land er involvert! Kanskje er jeg naiv, men jeg tror den største feilen konspirasjonsteoretikere gjør er at de gir egenskaper til politikere (ofte alle politikere) som de selv ikke har eller mener at de ikke har.

Særlig med tanke på at det er faktisk folk med faglig kompetanse i lederstillinger i byråkratiet i USA som snakker om problemene.

Så ser enda ikke problemet. Politikerne må gå ut og si at de fikser det/ikke er noe problem så det ikke skal bli panikk på diverse markeder rundt omkring.

Lenke til kommentar

Det som uansett er skummelt er stor maktkonsentrasjon i udemokratiske fora som f.eks. Counsil of Foreign Relations, Trilateral Commision og Bilderbergerne.

Enda skumlere er at ikke media dekker dette. Det blir som om alle tippeligatrenerne skulle møtes før sesongstart uten at media slipper inn.

"We are grateful to the Washington Post, The New York Times, Time Magazine and other great publications whose directors have attended our meetings and respected their promises of discretion for almost forty years... It would have been impossible for us to develop our plan for the world if we had been subjected to the lights of publicity during those years. But, the world is now more sophisticated and prepared to march towards a world government. The supranational sovereignty of an intellectual elite and world bankers is surely preferable to the national auto-determination practiced in past centuries."

- David Rockefeller, Bilderberg Meeting, June 1991 Baden, Germany

Lenke til kommentar

Kommer ikke dette litt ann på hvor langt man trekker det da? Sett i sammenheng med landene i dag er det i mine øyne usannsynlig at det blir noen verdensregjering med det første. Om man derimot strekker det utover og tar med bosetting av andre planeter, evt aliens osv ser jeg det som relativt sannsynlig at man får en verdensregjering.

Lenke til kommentar
Kommer ikke dette litt ann på hvor langt man trekker det da? Sett i sammenheng med landene i dag er det i mine øyne usannsynlig at det blir noen verdensregjering med det første. Om man derimot strekker det utover og tar med bosetting av andre planeter, evt aliens osv ser jeg det som relativt sannsynlig at man får en verdensregjering.

Det nye begrepet som brukes for New World Order er globalisering, og det er noe vi ser mer av hele tiden. Jeg tror ikke det er så usannsynlig som man skulle tro..

Ballemannen, Ja, det er ikke rart at noen begynner å sperre opp øynene litt.

Lenke til kommentar
Det er flere filmer som handler om dette, det som er skremmende er troverdigheten til disse. Det er ikke snakk om tvilsomme konspirasjonsteorier som noen paranoide har kommet opp med

Du spøker, ikke sant? Alex Jones er jo "batshit insane", som det heter på godt norsk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...