Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Din aller største bildrøm!

Anbefalte innlegg

Her kan man diskutere sine største bildrømmer! :)

Det kan for ekselmpel være å se, sitte på med, eller kjøpe en spesiell bil.. eller noe annet! :wee:

Min største bildrøm (forøvrig min aller største drøm uansett kattegori!) er å oppfinne mitt eget bilmerke... Det skal hete Xavier eller X-Avier.. har ikke funnet det ut enda... Det skla ver biler på liklinje med Maserati og Mercedes-Benz :wee: Eller så her jeg lyst til å desige biler for et merke... og så gå over til å designe et eget... kansje under mercedes... vet ikke jeg... ;) men har i alle fall sett for meg en del.. og merket skal være ganske likt mercedes sitt... bare at det er en X istede... :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

min største bildrøm er å engang få eie en fet porsche eller skyline

ellers får du ha lykke til med din bildrøm Carman....synes det er tøft at noen tør å utfordre dagens bransje innen design hvis du klarer å realisere den då . vil tippe det kommer til å koste litt

Lenke til kommentar
min største bildrøm er å engang få eie en fet porsche eller skyline

ellers får du ha lykke til med din bildrøm Carman....synes det er tøft at noen tør å utfordre dagens bransje innen design hvis du klarer å realisere den då . vil tippe det kommer til å koste litt

Jeg skal gjøre alt jeg kan for å få oppfylt drømmen min... men jeg tror det skal litt til for å oppnå den... ;) så jeg sikter mot bil designer... btw.. er det noen som vet hvilken linje man må gå for å bli det? :huh:

Edit: jeg prøver meg nok først på Bil desigener.. og hvis det går bra, satser jeg på nye høyder... :innocent: Jeg ser det for meg... Der kommer jeg ut i den splitter nye Xavier/X-Avieren min (Xavier/X-Avier Xtrem, som er noe alle Maserati Granturismo/Quattroporte) Som jeg er den eneste i verden som har... vel tilbake til saken.. jeg går ut av bilen min, bort den røde løper`n og tar frem den store saksen og klipper over båndet... DA var fabrikken åpnet! :wee::love:

Har tegnet noen av bilene allerede...

- Endurance er en SUV på størrelse med Cayenne/Mercedes ML... (Endurance er fransk og betyr utholdenhet)

- Xstrem ( som er en bil lignende Maserati Granturismo/Quattropote)

flere kommer...

Endret av Carman
Lenke til kommentar
så jeg sikter mot bil designer... btw.. er det noen som vet hvilken linje man må gå for å bli det? :huh:

I utgangspunktet må du teknisk design etter vidregående. Det finnes også skoler som har egne bildesign-linjer, se Tokyo Art scholl (ta navnet med en klype salt). Du kan også gå tilrettelagte kunst- og designskoler, Umeå er vel nærmeste. Ntnu har også en teknisk-designlinje.

Det er harde inntakskrav for å komme inn på prestisjetunge skoler, på Ntnu tror jeg du må ha rundt fem i snitt for å komme inn. I utgangspunktet ville nok jeg satset på å studere i Amerika, da blant annet GM satser tungt å få unge elever fra disse skolene. Academy of Art i San Francisco kan f.eks. være noe å se på. Ellers har man College for Creative Studies i Detroit, dette skal visstnok sammarbeide tett med nærliggende fabrikanter og har generelt et godt rykte.

Det kan også være en fordel å ha gode tegneferdigheter da en stor andel av sliek kreative linjer har opptaksprøver der man gjerne skal tegne, så selv om Autocad er det man bruker så er det svært viktig å ha basis-kunnskapene inne (kan jo bli strømstans:P). Du burde også kunne beskrive design med ord. Jeg vil anbefale å ta et tegnekurs om du sliter litt med tegning.

Når det er sagt så er nok ikke bildesigner noe dans på roser, undersøkelsesgrupper, CAFE-standarder, Ncap os.v. ødelegger nok litt for skapergleden.

Håper jeg ikke spora helt av nå.

;)

Endret av warpig
Lenke til kommentar

Jeg bor i moss, og faren min fortalte meg at han som her designet/tegnet Saab`ene, bor i moss.. så ha skal prøve å få til så vi kan besøke han... :D så kan han fortelle meg litt... jeg liker saabene egentlig! :p spessielt forrige generasjon av 9-3 med nåtidens generasjons frontlykter :D:love:

Lenke til kommentar
Jeg bor i moss, og faren min fortalte meg at han som her designet/tegnet Saab`ene, bor i moss.. så ha skal prøve å få til så vi kan besøke han... :D så kan han fortelle meg litt... jeg liker saabene egentlig! :p spessielt forrige generasjon av 9-3 med nåtidens generasjons frontlykter :D:love:

Det stemmer at tidligere design-sjef Einar J. Hareide bor og driver eget design-firma i Moss. Nå er det er det vel Simon Padian som er deisgn-direktør hos saab.

Men som sagt, det krever dedikasjon som alt annet her i verden.

;)

Lenke til kommentar

F1 sjåfør som yrke, men det er nok ikke noe som kommer til å skje i dette livet. Ellers hadde det jo gjort seg med en Ford GT 40 (til å kose med), en Porsche 911 GT 3 (til og fra jobb) og en Plymouth Roadrunner (til helgeturene).

Lenke til kommentar

Huff, har faktisk svært mange drømmer og drømmebiler. Drømmene handler stort sett om å ta med drømmebilen ut på tur, så sånn sett går vel begge ut på mye av det samme. Derfor velger jeg også bare å liste oppp noen drømmebiler, så kan folk selv gjette seg til at jeg ville tatt dem med ut på tur.

-Lancia Stratos

-Aston Martin Loganda

-Sting Ray Racer (basert på Corvette c2)

-Ford Rs200

-Porsche 928

-Lancia Hyena

-Mazda Furai konseptbil

... Jeg har også svært mange andre drømmebiler, men de er noen av dem som er øverst i hvert fall.

;)

Lenke til kommentar

1. En 1967 rød Ford Mustang Cabriolet med størst mulig, blankpolert forkrommet V8 og skikkelig eksosanlegg. IKKE Eleanor-stil, men ren og pen med de tre vertikale baklysene. Egentlig veldig lik den som er i filmen Running Scared.

2. En annen ting som hadde vært tøft er en "sleeper". En bil som ser mest mulig original ut, men går som et udyr! Hadde vært deilig med en gammel Ford Sierra eller Granada med stålfelger, ikke engang sota ruter, minst mulig bråkete eksosanlegg osv. Sett det sammen med en skikkelig motor og et oppgradert understell.

3. Eventuelt en Ferrari F 430, Corvette Z06 eller noe annet gromt.

Sånn rompe! :D

ford-mustang-1967-rear2.jpg

Endret av Dux ducis
Lenke til kommentar
2. En annen ting som hadde vært tøft er en "sleeper". En bil som ser mest mulig original ut, men går som et udyr! Hadde vært deilig med en gammel Ford Sierra eller Granada med stålfelger, ikke engang sota ruter, minst mulig bråkete eksosanlegg osv. Sett det sammen med en skikkelig motor og et oppgradert understell.

Angående "sleeper"-biler:

http://www.mat.fi/n_index.php?nav=gallery&gallery=13 (se under Ford model A).

:D

Endret av warpig
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...