Gå til innhold

Lære seg litt mer arabisk?

Kimelimm

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har prøvd forkjellige programmer til og lære arabisk, men de er ikke så bra, iogmed at det ikke vanlig alfabet, som A B C men arbabisk alfabet! Er det noen som vet om noe bra jeg kan gjøre for og lære meg arabisk uten og måtte dra dit(for lite penger/ressurser)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil du lære å snakke arabisk eller lese og skrive ?

hvis du kun er interessert i å lære deg å snakke arabisk kan eg på det sterkeste anbefale pimsleur. Men du må dessverre kjøpe det, eller du kan laste det ned med torrent, men det har ikke eg fått til ( har eg lov til å si det?) uansett så er det en flott investering.

Endret av chubbycheese
Lenke til kommentar
Kanalen Al-Jazeera inngår i mange kanalpakker nå til dags, men det er ikke alle som vet at de har det. Det er en grei måte å eksponere seg for arabisk, så det kan være en ide å zappe seg gjennom dekoderen for å sjekke.

Spesielt siden det er den engelskspråklige versjonen (?).

Lenke til kommentar

Jeg har definitivt sett Al-Jazeera på arabisk her til lands. Al-Jazeera English startet ikke opp før i 2006, og det kan jo hende de fleste leverandørene har gått over til det, men siden det absolutt eksisterer en etterspørsel etter den arabiske versjonen også ville jeg ikke satset på at den er helt frafalt. Fortsatt verdt å sjekke, med andre ord.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Man må ikke være muslim for å ønske og tilegne seg språket. Siden språk er nøkkelen til enhver kultur, så holder det som grunnlag.

;)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 3 måneder senere...

Vil anbefale www.arabicollege.com på det sterkeste!!! veldig professionelt der du lærer å lese og skrive pluss at de har online klasser med en arabisklærer der du kan joine inn når som helst på døgnet, så ofte du vil. Du kan også praktiserer med andre studenter. Lykke til!! :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei

Kor mykje har du lært til no? Det viktigaste er jo å få eit forhold til bokstavane, så å lære seg alfabetet er heilt elementært, tykkjer eg. UiB nyttar seg av ei bok som heiter "Alif Baa". Den er veldig bra, og har med DVD-ar som lærer deg korrekt uttale og skrivemåte.

Eg går òg ut i frå at det er MSA (Moderne Standard Arabisk) du vil lære, og ikkje ein spesifikk dialekt (egyptisk, nord-afrikansk, levantisk).

Vidare så har eg litt vanskeleg for å anbefale noko, då eg har fulgt løpet på UiB. Kan for øvrig anbefale det òg :) Eg ville uansett sjekka ut ArabicPod, men eg trur det vert eit litt for stort steg. Etter "Alif Baa", så har du ikkje lært nok ord, trur eg. Og gloselæring er nok det som er den største utfordringa når ein skal lære seg arabisk. ArabicPod har jo 'beginner' som eit nivå, og eg ville absolutt sjekka det. Gratis nedlasting av sjølve leksjonane (kostar litt dersom du vil ha transkripsjonar og slikt), og det er heilt naudsynt å ha arabisk rundt seg.

Ei billig og fin bok er òg "Your First 100 Words - Arabic". Her er det mange nyttige gloser, og det er lagt svært pedagogisk opp.

Lukke til iallfall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...