Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Trimmet RS2 går dårlig

Anbefalte innlegg

Jeg har en Rieju RS2 2005 som er trimmet med Barikit Stage 2 sylinder(70 ccm), topp-pakning og stempel, nytt innsug(kjøpt på speedoptions, husker ikke merke), Dellorto 19 gasser og Metrakit Oval effekt anlegg. Jeg har prøvd alt fra 75-112 dyser på mopeden, men ingen av de gir ønsket effekt.

I referansebakken min, en relativt bratt bakke her på gjøvik som er omtrent en kilometer lang, hold jeg 70 km/h før den gamle sylinderen min gikk dukken. Etter trimming har jeg på det meste fått den opp i 55. Det var med en 75 dyse(som er original i forgasseren).

Har dere noen forslag til hva jeg kan gjøre for å få den til å funke bra igjen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har kjøpt varmere plugg. Gikk fra 8-9, tror jeg. Den skal funke fint. Luftfiltret kan være tett ja. Den er litt rar, for den funker på lave turtall, men vil ikke gå helt til topps, med mindre det er en bratt nedoverbakke. Hvis ingen har noen bedre forslag, prøver jeg med et trim-luftfilter fra biltema(tror jeg).

Lenke til kommentar

Kan være en ide med nytt luftfilter. Går den fet, magert eller ok blanding nå (bensin / luft)? Grei måte å se dette på er og ta ut pluggen å se på fargen. Hvordan er den på tomgang, noen forandring der?

Første som slår meg er at det er feil blandingsforhold på luft / bensin. Men lenge siden jeg har drevet med trimming av knallert så kan hende jeg er helt på viddene...

GL anyhow

Lenke til kommentar

Har fikset litt rundt på mopeden nå. Satt på luftfilter, endra på "pinnen" i forgasseren, som bestemmer hvor mye bensin som kommer inn, og fiksa på lufteskruen(hvis det er det den heter).

Den axxer mye bedre, men går bare i 45 i referansebakken. Som sagt, holdt jeg 70 før den forrige sylinderen klikka.

Tomgangsskruen har jeg justert på ørten ganger, så er ikke sikker på hvordan den er nå kontra før. Vi har justert så det kommer inn mindre bensin og luft, og fikk bedre axx og bedre toppfart enn før(ikke enn før den ble trimma)

Takk for svar! Vi skal prøve å se på pluggen, og evt. endre på "lufteskruen". Om den går bra på tomgang får jeg justere senere med tomgangsskruen.

Lenke til kommentar
Har jeg forstått deg rett når du sier at du har minsket luft og bensinmengden til motoren?

Er dette gjort når du satte på det nye trimmsettet? Evt er det i henhold til spec fra levereandør av trimmsettet?

Det var ikke et sett, men kjøpt seperat. Fikk ingen dokumentasjon what so ever.

Jeg fikk med 112-97 og 75 dyse av speedoptions, som sa at en av disse ville passe. Det gjorde de ikke, men 75 fungerte best.

Lenke til kommentar
Har kjøpt varmere plugg. Gikk fra 8-9, tror jeg. Den skal funke fint. Luftfiltret kan være tett ja. Den er litt rar, for den funker på lave turtall, men vil ikke gå helt til topps, med mindre det er en bratt nedoverbakke. Hvis ingen har noen bedre forslag, prøver jeg med et trim-luftfilter fra biltema(tror jeg).

joda biltema har kvalitet på noen ting, sånn som hjelmene og det, men akkurat det luftfiltere hørte jeg fra noen på mopedportalen at det tok inn vann i bunnen så jeg ville ikke kjøpt det

Lenke til kommentar

Har ikke kjøpt det. Stjelte det av en kompis=P

Skal få med fattern(som har mekka alt fra raketter til epler), og se om det blir noe "årning" på det. Vi jobba litt på den i går, og fikk den til å gå ganske bra. Dro som f. på flatmark og i nedoverbakke, men holdt 45 i referansebakken. Der er målet å komme over 70 km/h.

Vi skal prøve litt med forskjellige dyser og stille på lufteskruen, og hvis vi ikke får bra resultater, bytter vil til orginal gasser, orginalt eksosanlegg etc. helt til den funker bra igjen. Er dritlei av å mekke, og satser på at den funker skikkelig snart!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...