magikern Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 $max=100; for($x=1;$x<$max;$x++) hvordan får jeg $x til å bli mellom 1 og uendelig. jeg prøvde sånn men fikk bare feilmelding: /*$max=100;*/ for($x>=1;/*$x<$max;*/$x++) Lenke til kommentar
christt Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 Hva prøver du på? Hvis du skal ha en uendelig løkke, kan du bare gjøre sånn: while (true) { } Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 jeg fikk en morsom loop av denne en gang....: for($i=0;$i<=10;$feil_variabel++) { } den blir i realiteten uendelig..... Men hvorfor vil du ha uendelig? Lenke til kommentar
magikern Skrevet 25. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2003 copy($my_dir.$my_file, $my_dir.$file_name.$x . '.' . php); driver å lager en slags log som bruker flatfil og da den fila blir veldig stor etterhvert tenkte jeg putte inn noe som det over etter at fila har nådd en hvis størrelse, og skal altså da ha $x til å være et tall, så første fila blir $file_name1.php andre $file_name2.php osv, finnes sikkert mye bedre måter å lage en sånn log på men gjør det vel mest for å lage scriptet ikke for at det skal bli så veldig nyttig, selvom kanskje den muligheten er der. forøvrig har jeg lett etter en måte å bare lage en ny tom fil med php så man slipper å "modde" den kopierte men kan ikke finne noe(har lett ganske lenge i manualen) Lenke til kommentar
christt Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 For å lage ny fil gjør du bare slik: $filpeker = fopen ($my_dir . $file_name . $x . '.php', "w"); Sitat fra phpmanualen: "'w' - Open for writing only; place the file pointer at the beginning of the file and truncate the file to zero length. If the file does not exist, attempt to create it." Referanser: http://no.php.net/manual/en/function.fopen.php Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå