AndersT2 Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 (endret) Jeg driver med ett Excel ark på jobben. Her var det originalt satt inn farger osv. Jeg fikk gjernett disse. Men det originale rutenetter er borte. Jeg fikk inn rutenett, men det ble med 60 sider for mye, slik at dokumentet er 70 sider og ikke 10. Hvordan kan jeg endre det slik at det originale rutenettet kommer tilbake, uten at teksen blir borte. Det er ikke noe vanskelig å få skrevet ut for meg, men kolleger vil nok få ett problem. Endret 10. mars 2008 av AndersT2 Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Hvordan "fikk du inn" rutenettet? Hvis du har satt inn kantlinjer så må alle disse fjernes. Hvis du bare skal ha rutenettet for skjermvisning går du til Verktøy -> Alternativer -> Vis og haker av for rutenett. Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Så vidt jeg vet så fjernes sider/linjer som er frie for tekst & formatering. Rens derfor de sidene du vil ha vekk. Et alternativ er å merke alle områder som skal rensker og velge 'Edit-Clear-All'. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 14. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2008 Med Clear all så forsvinner vel også all tekst? Arket jeg fikk var med farger osv, jeg fikk bort dette. Men av og til når jeg skrev så kom det steder som det ikke var rutenett på. Under "Format", "Celler" og "Kantlinjer" så fikk jeg satt inn ett prikkete rutenett. Vil helst har originalt, men kan leve med det. Ble kvitt de ekstra sidene ved å kopiere inn det jeg ville ha inn på ett nytt ark (kom på det senere ) Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 "Clear All" tømmer merket område forutsatt at du har et merket område. "Tools-Options-View-Gridlines" slår rutenettet av og på. Så lenge du har en lagret kopi skader det ikke å prøve seg frem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå