Gå til innhold

TRES-ordning for maritim- og ingeniørutdanning. Erfaringer?


Anbefalte innlegg

Er det noen som har gått denne veien? Jeg har vært i kontakt med Høyskolen i Narvik, og der sier de at TRES ordningen er for dem med generell studiekompetanse, men som mangler 3MX og 2FY.

I følge svaret jeg fikk fra dem starter kurset rett på 3MX. Det må da bli et helsikes pes for dem som kommer med "bare" generell studiekompetanse da 3MX i stor grad bygger på 2MX.

 

Eller er det slik at skolene plukker ut den matten som er relevant for den fagplanen de følger på ingeniørlinjene i stedet for å slavisk følge 3MX pensum slik man er vant til fra videregående?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Axby2kEH

De fleste som arrangerer forkurs knytter det opp til relevant fag. Problemet er at matte på 3MX nivå fremdeles er relativt "basic" matte, og derfor vil det meste være relevant. For mitt økonomistudie har jeg vært borti ALT på læreplanen i 3MX i ettertid. Derfor tror jeg ikke du skal gamble på at mye sløyfes. På forkurs dekkes også ofte pensum på mye kortere tid. Det kan derfor være en grei investering å skaffe seg en lærebok på forhånd og begynne å jobbe med tingene. Hvis du ikke har hatt 2MX heller, blir dette enda viktigere (husker ikke om man lærte derivasjon i første eller andre klasse).

 

2FY er ikkeno stress, det eneste du må kunne der er å regne med likninger, så går resten av seg selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...