Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Skyline from hell

Anbefalte innlegg

Som dere leser høyere opp i denne posten, så har jeg postet win streak til GT-R R32 og R33, kan nevne at i slutten av dens karriere i Australia, hadde Nissan bilene 200 kilo ekstra vekt mere enn V8 Holden og Ford, og enda vant Skyline...

"Smokey" Nagata (Top Secret)

Toyota Supra

motor:

RB26DETT

Hvor?:

A1 motorveien rundt London

Fart:

rundt 305 km/h

straff: 100,- pound, nektet og få kjøre bil i 1. år i England.

Nissan Supra (GT-R)

Se filmen hos Youtube

Endret av Fritz0r
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

virker som det er mange her på forumet som tenker , kjøre forbi på sletta når ,man never at noe kjører fletta av noe ,alle biler kan gå fort rett frem noen er vanskelige å fa til å gå fort andre er lette som f.eks skyline , skyline sitt egentlige område er å kunne ta svinger lynraskt og det kan ikke alle biler!

Lenke til kommentar

En bil kjører ikke fra noe som helst før det sitter noen bak rattet. Og en bra bil blir elendig med en dårlig sjåfør.

For å illustrere:

Hvis du og jeg hadde møtt opp på våler, lånke, acr, rudskogen, whatever med hver vår bil. Jeg i en gammel, godt brukt, firkanta, tung, lite aerodynamisk volvo med hjuloppheng fra 70-tallet, motorteknologi fra 70-tallet osv. Du i primera, med nymotens fireventilsteknikk, avansert hjuloppheng, mindre vekt, bedre aerodynamikk osv.. Hvem ville kommet først i mål?

Lenke til kommentar
virker som det er mange her på forumet som tenker , kjøre forbi på sletta når ,man never at noe kjører fletta av noe ,alle biler kan gå fort rett frem noen er vanskelige å fa til å gå fort andre er lette som f.eks skyline , skyline sitt egentlige område er å kunne ta svinger lynraskt og det kan ikke alle biler!

Nå vil jeg ikke ødelegge morroa her, men i veldig, veldig, veldig få tilfeller er AWD/4WD raskere enn RWD på bane. Veldig få.

Lenke til kommentar

kan si å mye en vil om skyline, for min egen del har jeg hørt nok fra diverse fjortisser opp gjennom(de samme som aldri fikk dame?) :roll:

Blir litt som 2000hk i en lada, uansett hvordan man vrir og vender på det er det fremdeles en lada...

Lenke til kommentar

Nå vil jeg ikke ødelegge morroa her, men i veldig, veldig, veldig få tilfeller er AWD/4WD raskere enn RWD på bane. Veldig få.

så sant så sant , men 4wd'en til skyline er ikke inne hele tiden , bare når den trenger det

Lenke til kommentar
kan si å mye en vil om skyline, for min egen del har jeg hørt nok fra diverse fjortisser opp gjennom(de samme som aldri fikk dame?) :roll:

Blir litt som 2000hk i en lada, uansett hvordan man vrir og vender på det er det fremdeles en lada...

Må bare stusse litt med den uttalelsen. Hva gjør en Skyline til å være det som tilsvarer en Lada?

Er det fordi det er en coupe/sedan og ikke en strømlinjet bil ala ferrari, lamborgini, Zonda osv?

Så eks Audi RS8 og BMW M5 er også noe som tilsvarer en lada?

Ikke at jeg bryr meg, jeg bare begynner bli riktig så imponert over hva Lada produserer for tiden som er så teknologisk avansert at det havner i slik sammenligningsgrunnlag.

Lenke til kommentar

Poenget mitt er at sammen med lambo, aston martin, ferrari, dyrere mercer/audi/bmw++ så er skyline fremdeles drepende kjedelig og ordinær..

Hvor er sjelen?

Hører relativt ofte folk som sier "åå sjekk den fine da, kjører en zillion kilometer å timen og 0-400 på xx sek!"

Skal de ha en banebil så er den sikkert helt fin, men er drit lei av at folk sammenligner den med overnevnte merker! En lamborghini og en skyline er to HELT forskjellige ting uansett hvordan man ser det, eneste de har til felles er at de er raske, og at begge er en bil.

http://www.gleammachine.net/USERIMAGES/IMG_0954.JPG

http://www.zcars.com.au/images/aston-marti...s-interior1.jpg

Lenke til kommentar
Poenget mitt er at sammen med lambo, aston martin, ferrari, dyrere mercer/audi/bmw++ så er skyline fremdeles drepende kjedelig og ordinær..

Hvor er sjelen?

Hører relativt ofte folk som sier "åå sjekk den fine da, kjører en zillion kilometer å timen og 0-400 på xx sek!"

Skal de ha en banebil så er den sikkert helt fin, men er drit lei av at folk sammenligner den med overnevnte merker! En lamborghini og en skyline er to HELT forskjellige ting uansett hvordan man ser det, eneste de har til felles er at de er raske, og at begge er en bil.

Så sjel for deg er hvor pent interiøret er?

Men når du snakker om sjel. Disse gutta som pakker årslønner inn i skylinen sin legger nok mer sjel inn i bilen sin enn en som drar kredittkortet og kjører ut med en av de tyske og italienske bilene du nevnte.

En skyline roper om å få etterbehandling. En lambo roper om å ikke bli rørt.

Det er vel forskjellen når en bil der ingeniørene har mest å si, mot en der designerene har mest å si. Men uansett, jeg tror de som eier respektive bilene har det forferdelig morsomt uansett. Det er som med alt annet i verden, godt med mangfold.

Hadde de bare kostet hva de koster i japan, tyskland og slikt. Sukk..

Lenke til kommentar

Hvor er sjelen?

Syntes nå en skyline har mye mer sjel enn de du nevnte ovenfor, og syntes du skyline er kjedelig i forhold til mercer/audi/bmw er det noe alvorlig galt.

Selv i original tilstand har den satt noen av de kjappeste rundetidene på nurburgring samt en tuna skyline holdt lenge en uofisiell i klassen "road legal cars" og det er utrolig bra med tanke på hvor stor og tung den er.

Lenke til kommentar

Den raskeste originale Skyline GT-R33 med 280hk har såvidt jeg kan se gjort nordsløyfa på 8.01 minutter. BMW M3 E46 tok den på 7.50 minutter. Chevrolet Corvette C6 Z06 smatt rundt på 7.42 i "muggy conditions".

Nissan GT-R (den nye modellen altså) klarte 7.38 på "semi-wet conditions" og det står det respekt av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...