-Shark- Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Jesus! Den var det fart i! Noen som vet hva som sitter i den? Kun en orginal Skyline motor, trimma? Lenke til kommentar
eab Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Det eneste som er originalt på den der er vel merket i grillen.. Lenke til kommentar
moijk Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Jeg er glad min Nissan ikke er slik. Tenk hvor mye dekk jeg hadde slitt da.... Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 (endret) Det er nettopp dette som gjør Skyline til en helt sinnsyk bil. En av de mere kjente er vel denne: Nissan Skyline GT-R R33 Top Secret Motor: RB26DETT (2.6L, elektronisk bensin styring, dobbel turbo) Hester: 1200 402m = 9.6 sekunder 0-300 km/h PÅ 23.99 SEKUNDER Sjåfør: Smokey Nagata (Eier av Top Secret / Fusion) passasjer: Max Power magasin fottograf. hastighet: 328 Km/h i Tokyo *** Dubai tok vel inn 18 GT-R R32 Skylines, og etter 6 mnd var 17 av disse total vraket, og dermed ble det totalforbud for import av bilen, det ble åpnet igjen for vel 4-5 år siden, men Skyline er ikke noen snill bil, ikke som utrimmet engang Infoen her fra Wikipedia sier det meste om Skyline's sine ekstreme egenskaper: The R32 GT-R dominated JTCC, winning 29 races from 29 starts, taking the series title every year from 1989-1993.[7] It took 50 races from 50 starts from 1991-1997 (latterly R33) in the N1 Super Taikyu. The R32 GT-R was introduced in the Australian Bathurst 1000 touring-car race to compete against GM Holden and Ford V8 saloons, winning in 1991 & 1992. This success led to the Australian motoring press naming the car Godzilla due to it being a "monster from Japan" and as Australia was the first export market for the car the name quickly spread. However, the GT-R's success was a major contributing factor, sounding the death knell of Group A Touring Car racing; with the formula being scrapped soon after. JTCC was similarly blighted by the R32 GT-R, and splintered soon after, leading to the switch to the Supertouring category and also indirectly to the GT500 category of today. Og selv innad i Japan, er det først når Mitsubishi Lancer Evolution IX kom at den kunne virkelig gi konkuranse til Skyline, det er en bil som er en legende, meg extremt god grunn. Endret 10. mars 2008 av Fritz0r Lenke til kommentar
TomasK Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Sistnevnte var imponerende, men ikke noe wow.. 0-300 km/t på 23.99 sekunder er hvertfall ikke noe å skryte av. Vi har jo en norsk bil eid av en bergenser (Polly) som er langt mer imponerende - 0-300 km/t på 12,92 sekunder. Og denne har tross alt også kjørt Silver State Classic Challenge i USA. Så da må vel Pontiac Trans-Am være helt hinsides alt. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Hva er det som er så sykt med at en bil kan trimmes? Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Skyline er sykt for at det er ikke så mye som skal til for og få 500 hester fra orginal motoren. Lenke til kommentar
boundishh Skrevet 10. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2008 ernok en skyline motor i den ja ,men den er nok hefitig modifisert , men rått fordet om Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 holdbare 500 hester, husk de fleste motorene i GT-R 32 og 33 V-Spec var GT500 motorer, detunet til 286 hester, men det er faktisk ikke så mye som skiller en GT500 fra en standard RB26DETT, dette er nesten den perfekte rekkesekseren, om ikke den ultimate rekkesekseren. Lenke til kommentar
TomasK Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Men merkelig nok finner jeg bare en bil som har kjørt 145 km Silver State Champ i urvarme Nevada med 40-45+ grader i ørkenen og den fikk DNF (Did Not Finish). Hvorfor er det ikke fler som prøver seg her? Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Skyline er forbudt for import i USA, ble det sist sommer. Lenke til kommentar
TomasK Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Skyline er forbudt for import i USA, ble det sist sommer. Finner flere Skyline i USA for det. Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 dem er tatt inn fra før forbudet tredde i kraft, du vil virkelig ikke tune en bil som blir sett på som en skjeldenhet i landet, den er jo mye mere verdt orginal enn tunet... Lenke til kommentar
eab Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Hvilken rolle spiller dette "forbudet" ditt? Man kan ta en japanskregistrert skyline og delta med den, om man vil. TransAm'en til Pål er norskregistrert. Lenke til kommentar
TomasK Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 (endret) dem er tatt inn fra før forbudet tredde i kraft, du vil virkelig ikke tune en bil som blir sett på som en skjeldenhet i landet, den er jo mye mere verdt orginal enn tunet... Jaja, spiller jo ingen trille strengt tatt. Ingen fra Japan som har vært over med sin Skyline og kjørt. Edit: Great minds think alike. Endret 10. mars 2008 av TomasK Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Skyline er sykt for at det er ikke så mye som skal til for og få 500 hester fra orginal motoren. De fleste biler kan - enkelt - få mer gamp om de kobler til en kompressor eller turbo. Tenk deg f.eks en Gallardo med dobbel kompressor. =) Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Vet ikke hvor strengt det er, vet bare at en importør fikk samtlige biler konfiskert som han hadde inne (2-3 stk), usikker på om han fikk de tilbake eller hva som skjedde. Syntes det var merkelig at de skulle ta bilene rett fra han slikt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå