Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Skyline from hell


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er nettopp dette som gjør Skyline til en helt sinnsyk bil.

 

En av de mere kjente er vel denne:

Nissan Skyline GT-R R33 Top Secret

Motor: RB26DETT (2.6L, elektronisk bensin styring, dobbel turbo)

Hester: 1200

402m = 9.6 sekunder

0-300 km/h PÅ 23.99 SEKUNDER

 

Sjåfør: Smokey Nagata (Eier av Top Secret / Fusion)

passasjer: Max Power magasin fottograf.

hastighet: 328 Km/h i Tokyo

 

 

***

Dubai tok vel inn 18 GT-R R32 Skylines, og etter 6 mnd var 17 av disse total vraket, og dermed ble det totalforbud for import av bilen, det ble åpnet igjen for vel 4-5 år siden, men Skyline er ikke noen snill bil, ikke som utrimmet engang :p

 

Infoen her fra Wikipedia sier det meste om Skyline's sine ekstreme egenskaper:

The R32 GT-R dominated JTCC, winning 29 races from 29 starts, taking the series title every year from 1989-1993.[7] It took 50 races from 50 starts from 1991-1997 (latterly R33) in the N1 Super Taikyu. The R32 GT-R was introduced in the Australian Bathurst 1000 touring-car race to compete against GM Holden and Ford V8 saloons, winning in 1991 & 1992. This success led to the Australian motoring press naming the car Godzilla due to it being a "monster from Japan" and as Australia was the first export market for the car the name quickly spread. However, the GT-R's success was a major contributing factor, sounding the death knell of Group A Touring Car racing; with the formula being scrapped soon after. JTCC was similarly blighted by the R32 GT-R, and splintered soon after, leading to the switch to the Supertouring category and also indirectly to the GT500 category of today.

 

Og selv innad i Japan, er det først når Mitsubishi Lancer Evolution IX kom at den kunne virkelig gi konkuranse til Skyline, det er en bil som er en legende, meg extremt god grunn.

Endret av Fritz0r
Lenke til kommentar

Sistnevnte var imponerende, men ikke noe wow.. 0-300 km/t på 23.99 sekunder er hvertfall ikke noe å skryte av. Vi har jo en norsk bil eid av en bergenser (Polly) som er langt mer imponerende - 0-300 km/t på 12,92 sekunder. Og denne har tross alt også kjørt Silver State Classic Challenge i USA.

 

Så da må vel Pontiac Trans-Am være helt hinsides alt.

Lenke til kommentar

holdbare 500 hester, husk de fleste motorene i GT-R 32 og 33 V-Spec var GT500 motorer, detunet til 286 hester, men det er faktisk ikke så mye som skiller en GT500 fra en standard RB26DETT, dette er nesten den perfekte rekkesekseren, om ikke den ultimate rekkesekseren.

Lenke til kommentar
dem er tatt inn fra før forbudet tredde i kraft, du vil virkelig ikke tune en bil som blir sett på som en skjeldenhet i landet, den er jo mye mere verdt orginal enn tunet...

 

Jaja, spiller jo ingen trille strengt tatt. Ingen fra Japan som har vært over med sin Skyline og kjørt.

 

Edit: Great minds think alike. :p

Endret av TomasK
Lenke til kommentar
Skyline er sykt for at det er ikke så mye som skal til for og få 500 hester fra orginal motoren.

 

De fleste biler kan - enkelt - få mer gamp om de kobler til en kompressor eller turbo. Tenk deg f.eks en Gallardo med dobbel kompressor. =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...