Gå til innhold

Full harddisk ødelegger skjermkort

iver89

Anbefalte innlegg

I min maskin sitter det en harddisk på kun 8 Gb, og som derfor alltid er full (100-600 Mb igjen). Naboen min sier at dette er skadelig for datamaskinen, og at det var derfor hans forrige skjermkort ble ødelagt. Er dette sant?

Hans teori var at alle komponentene i en datamaskin er avhengige av hverandre, og at vis da harddisken er full vil det ødelegge for de andre komponentene. Dette tipset fikk min nabo fra en "dataekspert" som familien hans kjenner. Skjermkortet hans var forøvrig et GeForce 256 med 32 Mb minne, og som var ca. 2 og et halvt år gammelt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

noen gang opplevd at spillet "henger" et lite sekund ???

hørt etter om harddisken leser i øyeblikket ???

tror nok heller i denne sammenheng at med masse data på harddisken og kanskje litt rot i tilleg (lite defragering på gang) så kveler du ytelsen.

men ødelagt ??? naidå..

me e ikje me på den

Lenke til kommentar

Før jeg kun hadde 8 Gb harddisken hadde jeg også en på 20 Gb. 20 Gb harddisken ble mystisk nok ødelagt av en eller annen grunn ( :evil: ), og det virker nesten som om ytelsen gikk ned litt etter at jeg ble nedsatt til 8 Gb.

Lenke til kommentar

Det at ytelsen dropper når du har mindre plass i gjenn, kommer vel åsså en god del an på hvilket OS du bruker. Merker ingen forskjell på borderen sin maskin når jeg spiller q3 eller lignende. Sant nok så er den basert på linux men den er så fulstappa at det er 0mb i gjenn på disken (?)

Tipper at win xp trenger mere ledig plass får å kunne ha god ytelse enn f.eks. win 98 ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...