a-henriksen Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Hei, jeg har sett på en telefon som kun finnes i USA og jeg lurte på om det går an å bruke den her i Norge. Det har vært mye prat om at det ikke går på grunn av GSM eller hva det heter. Jeg lurer på om noen vet om Sprint telefonene kan brukes i Norge. http://alatest.no/samsung_sph_m510/mobilte.../pe-39691171,8/ thnx. Lenke til kommentar
inhacom Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Jeg har bodd i USA en stund og hadde Sprint. Sprint bruker ikke SIM-kort så telefonene kan dessverre ikke brukes i Norge. Lenke til kommentar
a-henriksen Skrevet 10. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2008 Så det er ingen mulighet for å få denne telefonen i Norge da, åltså? Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Så det er ingen mulighet for å få denne telefonen i Norge da, åltså? Du kan ikke bruke den i Norge, nei. Lenke til kommentar
mateogold Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Så det er ingen mulighet for å få denne telefonen i Norge da, åltså? Du kan ikke bruke den i Norge, nei. Sprint bruker CDMA i 1900 mhz båndet (ICE f.eks. bruker CDMA i 450mhz båndet). Den andre store opperatøren som bruker CDMA i USA er Verizon (USA's nest største, bruker 800 og 1900 mhz båndet). Det finnes bare ett par-tre telefoner som tilbys fra disse opperatørene som er "dual-mode" CDMA/GSM, men disse er stort sett meget dyre... Som de andre skriver så kan ikke CDMA brukes i Norge, det er feil teknologi (CDMA sender i koder mens GSM/TDMA i "tidsluker" - og som det nevnes, CDMA bruker ikke Subscriber Identety Module/SIM kort - de har istedet ett "serienr." på tlf. - så kjøper du en tlf. fra Sprint, kan du normalt sett ikke bytte opperatør på den tlf. til Verizon osv.) Det finnes også mange mindre CDMA opperatører i USA som US Cellular (ganske stor i midt-østen, og har også GSM nett) og Cricket (vestkysten). Virgin mobile/Helio/og mange flere bruker Sprint's nettverk... Av GSM opperatører i USA har du AT&T (som er USA's største mobilopperatør etter at Cingular kjøpte AT&T og nå igjen AT&T kjøpte hele greia tilbake... Go figure..) og T-Mobile, som er eid av Dutche Telecom. Jeg har hatt og brukt alt av mobilnett i USA, fra analog til TDMA, CDMA, GSM og iDEN. Det analoge nettet stenges faktisk ikke før først i år! Grunnet pålegg fra staten. Lydmessig/dekningsmessig var Verizon det beste jeg har hatt - prismessig var det T-Mobile - som også er god på dekning nå som de har GSM 850mhz roamingavtale med AT&T og US Cellular osv. flere steder i USA... Så du får nok dessverre vente til det kommer en GSM, WCDMA (3G) eller CDMA 450mhz versjon av denne telefonen før du kan benytte den hjemme i Norge... Mateo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå