Gå til innhold

PS3 40GB til 2995,-


Kveldsro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm.. er dette en nettbutikk å stole på mtp. evt. reklamasjon? Er det norsk versjon eller har ikke det så mye å si? :p

 

Jeg tenker å kjøpe en PS3 til påske, i utgangspunktet litt skeptisk til å handle på nett mtp. garanti/reklamasjon, men dette tilbudet er jo meget bra...

Lenke til kommentar

Du har vel generelt bedre rettigheter ved kjøp på nett enn over disk. Netshop er en anerkjent nettbutikk, og de tilbyr vel samme garanti som andre, jeg har ihvertfall hatt gode erfaringer. Nå vet jeg ikke hvordan det er med PS3, men vil anta reparasjoner uansett må gå gjennom nordisk film. Skulle du få levert en defekt PS3 vil netshop selvsagt gi deg en ny. Synes det blir rart å velge butikk ut i fra reklamasjonsmuligheter, særlig når det gjelder konsoll. Anbefaler at du ringer og finner ut det du lurer på, ikke verre enn det :)

Lenke til kommentar

Jeg tenkte mest på at det er mye enklere å levere en defekt PS3 tilbake en lokal butikk enn å sende den til en nettbutikk, men dersom det er slik at reklamasjoner/reperasjoner går gjennom nordisk film så blir vel det et fett hvor jeg kjøper... Spørs om jeg ikke slår til her da :)

Lenke til kommentar
Hmm.. er dette en nettbutikk å stole på mtp. evt. reklamasjon? Er det norsk versjon eller har ikke det så mye å si? :p

 

Jeg tenker å kjøpe en PS3 til påske, i utgangspunktet litt skeptisk til å handle på nett mtp. garanti/reklamasjon, men dette tilbudet er jo meget bra...

 

Netshop er den nettbutikken jeg har opplevd best service på. Bruker stort sett bare netshop når jeg handler datautstyr. Stoler mer på de enn på komplett for eksempel

Lenke til kommentar

Da var PS3en bestilt :D

 

Er vel ikke så mye vits å vente lenger nå. Selv om det skulle komme et generelt priskutt på PS3 snart så vil den vel neppe gå for særlig under 3k, selv på lang sikt :)

 

Blir vel kanskje en runde å handle inn litt spill i morgen så jeg har det klart til konsollen kommer i posten :p

Lenke til kommentar

et utrolig bra tilbud dette. er de ratriksjonene som 40gb har en stor plage? trenger man mere en 2 usb-porter? 40 vs 60gb. ps1 og ps2 spill er jo breit og kunne spille da.

 

en stor fordel er vel at denne utgaven er basert på 65nm og bruker 65W mindre, noe som burde være posetivt for både vifte og varme

Lenke til kommentar

Alt det du nevner unntatt effektforbruket er individuelt hvor viktig man syns det er. Selv savner jeg hverken bakoverkompatibiliteten eller de ekstra 20 gigabytene, men USB-porter bak hadde vært en fordel med tanke på at jeg har to gitarer til guitar hero 3.

 

Husk at harddisken enkelt kan byttes ut med en helt vanlig laptop-disk dersom du skulle ønske mer plass. Da snakker vi ikke 20 GB mer, men fort 2-300 GB mer dersom du skulle ønske det. Hvis du først skal bruke PS3-en til oppbevaringer av videoer og musikk så holder vel hverken 40 eller 60 GB.

 

Husk også at 60GB-versjonen er ute av produksjon per dags dato, så hvis du skal ha den så må du på privatmarkedet og ofte betale det jeg mener er overpris

Lenke til kommentar
Husk at harddisken enkelt kan byttes ut med en helt vanlig laptop-disk dersom du skulle ønske mer plass. Da snakker vi ikke 20 GB mer, men fort 2-300 GB mer dersom du skulle ønske det. Hvis du først skal bruke PS3-en til oppbevaringer av videoer og musikk så holder vel hverken 40 eller 60 GB.

 

det der var jo gode nyheter, billigste 250 gig disk er i dag 624,- gitt at vi sankker 2,5" og s-ata da.

 

er jo en "gammel" man, så har jo noen ps1 og ps2 klassikere liggende :) må tenke på dette :hmm:

Lenke til kommentar
Ja da va 1stk Ps3 bestillt :)

Blir vell Assassins creed med det første.

Noen som kan annbefale noen actiont coop spill?

Og btw... Kossn cabel må jeg ha for å spille på pc skjermen :p

Du kan kjøpe deg Army Of Two som skal være kult med coop. Siden jeg har venner som er konsollhatere så er ikke spillet verdt for singleplayer ifølge ganske mangen anmeldelser!

Lenke til kommentar
Husk at harddisken enkelt kan byttes ut med en helt vanlig laptop-disk dersom du skulle ønske mer plass. Da snakker vi ikke 20 GB mer, men fort 2-300 GB mer dersom du skulle ønske det. Hvis du først skal bruke PS3-en til oppbevaringer av videoer og musikk så holder vel hverken 40 eller 60 GB.

 

det der var jo gode nyheter, billigste 250 gig disk er i dag 624,- gitt at vi sankker 2,5" og s-ata da.

 

er jo en "gammel" man, så har jo noen ps1 og ps2 klassikere liggende :) må tenke på dette :hmm:

 

Men om du har en del ps1 og ps2 klassikere liggende, så har du antakeligvis en ps1 og ps2 konsoll liggende som du kan koble til om man har en trang til å spille ps1/2 spill. Jeg mener det er vel i hovedsak ps3 spill du kommer til å spille? Dessuten jeg hadde den samme innstilingen før jeg kjøpte 40gb ettersom jeg hadde noe å tjue ps2 spill, men nå som jeg har fått 40 gb, tenker jeg ikke på å game ps2 spill i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Ja da va 1stk Ps3 bestillt :)

Blir vell Assassins creed med det første.

Noen som kan annbefale noen actiont coop spill?

Og btw... Kossn cabel må jeg ha for å spille på pc skjermen :p

 

Du kan kjøpe en HDMI - DVI kabel, og hvis pc skjermen din bare har vga må du også kjøpe en VGA/DVI konverter.

Det du må være klar over er at du bare får bilde på den måten, lyden må du ta ut av multi AV eller toslink utgangen.

 

I stedet for og begynne en lang forklaring hentet jeg dette fra et annet forum:

 

Altså, bak på ps3 er det 4 utganger.

1. HDMI, High Definition Multimedia Interface

2. Nettverks inn/ut-gang

3. Optisk utgang, S/PDIF

4. AV MULTI, Samme utgang som er kjent fra PS2.

 

Du har tre forskjellige måter å få lyden ut fra konsollen. Når du har fått bilde på skjermen, kan du gjennom XMB (Cross Media Bar, menysystemet på ps3) velge hvilken type du vil overføre lyd.

1. HDMI, Den overfører både lyd og bilde gjennom samme kabel.

2. Optisk, selv om det er en optisk utgang overfører den kun lyd (haha..)

3. AV MULTI. Overfører SD (vanlige tv-signaler) og stereo i separate kabler.

 

Men siden du skal ha kun lyd blir det alt. 2 eller 3.

2: Optisk gir uten tvil best lyd, men det krever at du har en forsterker eller lydkort med optisk inngang.

3. AV MULTI har som kjent 3 kabler, gul for video og rød og hvit for lyd. De to siste kan kobles sammen med en STEREO -> JACK konverter, da får du samme ut/inngang som et vanlig par hodetelefoner. Eller kan du bruke SCART-kabelen som følger med å sende lyden ut via en tv eller liknende.

Endret av Jo Are
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...