Sondre2k Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 (endret) Hello! Fikk noen kommentarer på hva jeg burde gjøre, så jeg må nok ta noen nye målinger, planen er å begynne neste uke:) For de som lurer slik som tommy så hadde jeg satt opp et opplegg selv, men med RYP sine prinsipper. DVS jeg fjernet feks benkpress,knebøy,markløft osv og satt inn egne øvelser/apparat. Det forklarer vel det? Endret 11. mars 2008 av Sondre2k Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Hva er beinbøy/knestrekker? Er det en spesiel grunn til at du har fucket opp et ellers så flott program såpass kraftig? Med brystpress antar jeg at du mener et eller annet aparat, hvorfor kan du ikke kjøre hantel/benkpress som "resten av oss"? Lenke til kommentar
Sondre2k Skrevet 10. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2008 Det er bare apparat som er vist ovenfor, jeg bare noterte ned navnene som stod på apparatene Vel, tenkte jeg kunne prøve hvordan det gikk uten benkpress, fordi jeg rett og slett ikke liker å ta det:p Er vel en vanesak, men så som så. Ser du på det som en krise? Og med "Er det en spesiel grunn til at du har fucket opp et ellers så flott program såpass kraftig? " tenker du da på at jeg har byttet øvelser ? Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Hehe, var ikke ment så veldig negativt. Men jeg ville for all del "vendt meg til" å trene med frivekter. Du er klar over at du går glipp av utrolig mye når du bare trener med apparater, f.eks støttemuskulatur. Knebøy er kongen av alt i universet, ingen øvelse kan engang måle seg med den. Den trener bein, mage, rygg, støttemuskulatur, kjernemuskulatur og en shitload av andre ting mens beinpress egentlig bare pusler litt borti beina dine. Du går glipp av mye ved å velge app. Var bare det. Lenke til kommentar
Sondre2k Skrevet 10. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2008 Greit En ting jeg lurer på er om man MÅ ha en dag i mellom? Jeg forstod det slik på vinneren av 13ukers konkurransen at han hadde følgt opplegget til RYP seks ganger uken, mener han da som i at han trente hver dag utenom en dag i uken? Om du skjønner hva jeg mener Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Du må ikke trene samme muskelgruppe 2 dager på rad. Når du kjører fullkroppsprogram må du ha minst 1 dag hvile mellom øktene, dette for å gi kroppen restitusjon. Hvis man trener flere dager på rad, snakker man om en splitt. Lenke til kommentar
Discipline Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 (endret) Hvor har du gjort av franskpress og roing da? Hvorfor har du valgt 2 skulderøvelser? Er skulderpressen i apparat? Dette programmet kommer til å funke dårlig, det vet jeg av erfaring. Da jeg begynte å trene fikk jeg et tilsvarende på gymmet og økte veldig lite. Etter det begynte jeg å trene RYP med baseøvelsene og opplevde veldig stor fremgang. Programmet du har satt opp er kun RYP når det kommer til progresjon, men ikke øvelser. Hele RYP baserer seg på baseøvelsene benkpress, knebøy og markløft og ved å fjerne disse har du ødelagt hele poenget med det. Hvis du har lest heftet så bør du vite at: Et smart treningsprogram inneholder minst en, og helstflere baseøvelser. Fordelen med dette er først og fremst effektivitet. Med en øvelse som for eksempel knebøy vil du trene muskulaturen i legger, forside- og bakside lår, rumpe, korsrygg og mage. Som du ser kan du med relativt liten treningstid dekke store deler av kroppens muskler. Isolasjonsøvelser er mest gunstig når du vil gi ekstra stimulans til spesielle muskelgrupper. Dessverre er alt for mange vant til å bygge opp hele treningsprogrammet med isolasjonsøvelser. Det er blitt overfokusert på å trene muskelen med flest mulig øvelser, og mest mulig kompliserte varianter av disse. En muskel er todimensjonell, altså har den to festepunkter der den reagerer på graden av belastning og strekk mellom disse to punktene. Den vifteformede brystmuskelen vil kunne få ekstra stimulans på øvre del når du tar skråbenkøvelser, men når du løfter tyngre vekter vil forskjellen bli mindre. Vi har derfor valgt å fokusere på baseøvelser i Release YOUR Potential, med noen få isolasjonsøvelser på muskelgrupper der vi av erfaring vet de fleste ønsker eller har behov for ekstra stimulans. Endret 10. mars 2008 av contaminated Lenke til kommentar
Sondre2k Skrevet 10. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2008 Greit, takk for tips, sjekker jeg 10RM min imorgen på skråbenk, markløft og knebøy. Forslag til erstatter for roing? Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Er det en grunn til at du ikke vil kjøre stangroing/sittende roing heller? Lenke til kommentar
Sondre2k Skrevet 11. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2008 Nope, trodde ikke det var tilgjengelig:p Fant ut idag at det var tilgjengelig, så intet problem. Lenke til kommentar
Tommy Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Fint om du ikke endrer første posten i tråden din, så kanskje andre også kan ha nytte av det som er blitt diskutert Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå