kent project Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 Det eneste jeg trenger å bytte er CPU, MINNE og HOVEDKORT.... Da jeg planlegger å bruke resterende en stund til ?? Har egentlig sett meg ut MSI KT4V Mainbord Amd Xp+2200 CPU 512 Minne? (eller er det lurere med 2x 256) ? Er dette til å leve med ?? Og jeg skal invistere i ett nytt Kabinett, men i junglen er det ikke lett, m.h.t. størrelse på power, vifter og alt som følger med ?? Hvordan kabinett anbefales.. Maskinen skal ikke overklokkes eller innholde uforsvarlig mye HDD (2x120 gb). Thanx :wink: Lenke til kommentar
lperik Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 Du burde kjøpe deg et nforce2 mobo. Det er det desidert beste om dagen! Hva med dette: Asus A7N8X Helt greit å kjøpe 1x512mb ram. Så kan du jo kjøpe deg en ny 512mb brikke når du føler for det og da ha 1024mb.. 2x256mb vil ikke bli noe raskere. Dette kabinettet er helt greit: Chieftec Dragon Midi Tower Kabinett m/300W DG-01W P4 / AMD Lett å bygge i er det og. Lenke til kommentar
HMKG Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 Jeg tror heller jeg ville valgt et nForce2 hovedkort. Ellers ser det vel greit ut Lenke til kommentar
Ko_deZ Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 Det vil være langt raskere med 2x256 på en nforce2 hovedkort på grunn av dual DDR løsningen... Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 Det vil være langt raskere med 2x256 på en nforce2 hovedkort på grunn av dual DDR løsningen... Man skulle tro det, men det er nok ikke slik. Grunnen til dette er at det er FSBtilCPU som er flaskehalsen, ikke minnet. Utelsesfobedringen fra dual ram er fra 0-3%, med overvekt på 0. Har self en link :wink: Untaket er med bruk av det innebygde grafikkortet, da dual ram er en nødvendighet. link Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 Hva med å låse opp kortet i biosen, sette multiplier ned til 9 og kjøre opp fsb til 200MHz. Noe som er mulig hvis man velger DDR400 m/Winbond fra Twinmos. Da har man standard 1.8GHz hastighet på cpu, mens minne er overklokka med 134MHz. Da vil vel flaskehalsen forsvinne? Lenke til kommentar
kent project Skrevet 24. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2003 Takker så langt... Men der falt jeg litt ut og av... Ingen av disse to kortene som er nevnt har vel integrert skjermkort ?? Uansett det har jeg ikke tatt med det i noen vurderinger, da jeg er fornøyd med(og klarer meg lenge med) det skjermkortet jeg har ??!! Nå er det ikke lenge før bestillinga går... VIL HA NYTT MSI eller ASUS :o Enda litt mere forvirret.... Lenke til kommentar
HMKG Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 Ingen av disse to kortene som er nevnt har vel integrert skjermkort ?? Nei, jeg tror ikke det. MSI eller ASUS Enda litt mere forvirret.... Ville gått for ASUS sitt nForce2 kort Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå