mr-hunter Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 (endret) Hei, jeg har som sagt et Nikon D80 og en SB-800 blitz. jeg har brukt de fint sammen en stund nå, men jeg bare lurer på en liten ting. er det mulig å kjøpe en slags "sender" som jeg fester på blitsen og en på kameraet slik at jeg kan sitte langt unna bltzen samtidig som jeg tar bilde? Hvor mye koster eventuelt dette? Endret 10. mars 2008 av mr-hunter Lenke til kommentar
aksjetrading Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Hei, jeg har som sagt et Nikon D80 og en SB-800 blitz. jeg har brukt de fint sammen en stund nå, men jeg bare lurer på en liten ting. er det mulig å kjøpe en slags "sender" som jeg fester på blitsen og en på kameraet slik at jeg kan sitte langt unna bltzen samtidig som jeg tar bilde? Hvor mye koster eventuelt dette? kjøpe? Du har jo dette innebygget. Sjekk manuallen som følger med kamera, men kort fortalt må du sette blitz på kamera på command. OG så klikke på zoom - på selve blitzen (i alle fall SB600) da begynner den å blinke rødt. Når du så presser ned avtrekket, vil og skal dette fungere. Lenke til kommentar
mr-hunter Skrevet 10. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2008 ok, men noe annet som også irriterer meg er det at jeg får med den innbygde blitzen sitt lys. er det noe mulig het til at jeg kan ungå dette? Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 (endret) I blismenyen, sett Built in flash til "--" Edit, hvis du vil være mer avansert, kan en SU-800 være tingen. Endret 10. mars 2008 av Oceanborn Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 for å få vekk alle spor av synlig lys fra den innebygde kan du kjøpe en SG3-IR, som enkelt og greit blokkerer dette. Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Hei, jeg har som sagt et Nikon D80 og en SB-800 blitz. jeg har brukt de fint sammen en stund nå, men jeg bare lurer på en liten ting. er det mulig å kjøpe en slags "sender" som jeg fester på blitsen og en på kameraet slik at jeg kan sitte langt unna bltzen samtidig som jeg tar bilde? Hvor mye koster eventuelt dette? kjøpe? Du har jo dette innebygget. Sjekk manuallen som følger med kamera, men kort fortalt må du sette blitz på kamera på command. OG så klikke på zoom - på selve blitzen (i alle fall SB600) da begynner den å blinke rødt. Når du så presser ned avtrekket, vil og skal dette fungere. Hele CLS greia er jo relativt svett om du er ute. Det er definitivt MYE bedre med en radiosender. Sjekk ut Radiopoppers (google it, hari kke noe adresse her och nuh). Evt. kan du finne en billig en på ebay. Er en tråd som jeg lagde om det på objektiv, filtre og tilbehør forumet.! Lenke til kommentar
aksjetrading Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 hei cruel kor lang distanse SB800 sendt trådløs fra kamera? og kor langt går det med radio? Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Varierer hvor langt popup-blitsen kan styre sb800/sb600, vinkel og lysforhold ellers. Har enda ikke fått problemer, men har så langt holdt meg innendørs. Radio varierer mellom de forskjellige typene radiosending, ofte er det snakk om flere hundre meter. Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Ved bruk av SU-800 tror jeg rekkevidden er på 33 fot, mens f. eks Pocket Wizards har 1600 fot Lenke til kommentar
Amund_Blix Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Hei, jeg har som sagt et Nikon D80 og en SB-800 blitz. jeg har brukt de fint sammen en stund nå, men jeg bare lurer på en liten ting. er det mulig å kjøpe en slags "sender" som jeg fester på blitsen og en på kameraet slik at jeg kan sitte langt unna bltzen samtidig som jeg tar bilde? Hvor mye koster eventuelt dette? kjøpe? Du har jo dette innebygget. Sjekk manuallen som følger med kamera, men kort fortalt må du sette blitz på kamera på command. OG så klikke på zoom - på selve blitzen (i alle fall SB600) da begynner den å blinke rødt. Når du så presser ned avtrekket, vil og skal dette fungere. Hele CLS greia er jo relativt svett om du er ute. Det er definitivt MYE bedre med en radiosender. Sjekk ut Radiopoppers (google it, hari kke noe adresse her och nuh). Evt. kan du finne en billig en på ebay. Er en tråd som jeg lagde om det på objektiv, filtre og tilbehør forumet.! Enig i dette, bortimot ubrukelig ute i godt lys. Brukte selv en billig radiosender fra eBay i to år i strekk med upåklagelig resultat. Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Ved bruk av SU-800 tror jeg rekkevidden er på 33 fot, mens f. eks Pocket Wizards har 1600 fot Ingen tvil om at radiosendere har større rekkevidde enn IR, men Nikon har alltid vært meget konservative når de oppgir rekkevidde. Mange har brukt SU-800 uten problemer opp til 20-30 meter. Lenke til kommentar
aksjetrading Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Jeg må stille et raskt spørsmål om command innstillingen. Leste meg til at om jeg satt menyen til command, og SB600/800 på kamera, og fyrte blitzen ned, kunne jeg ta seriebilder. Og det har jeg testet ut, det ser ut til å virke fint. Men kordan vil det kunne fungere på sport? Og ka gjør egentlig command? Grunnen til at eg spør, er at tar mye sport. Har ikkje fått tatt meg råd til stor zoom med lysterk objektiver, men det kommer snart :- Lenke til kommentar
Makkafo Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Hei, jeg har som sagt et Nikon D80 og en SB-800 blitz. jeg har brukt de fint sammen en stund nå, men jeg bare lurer på en liten ting. er det mulig å kjøpe en slags "sender" som jeg fester på blitsen og en på kameraet slik at jeg kan sitte langt unna bltzen samtidig som jeg tar bilde? Hvor mye koster eventuelt dette? kjøpe? Du har jo dette innebygget. Sjekk manuallen som følger med kamera, men kort fortalt må du sette blitz på kamera på command. OG så klikke på zoom - på selve blitzen (i alle fall SB600) da begynner den å blinke rødt. Når du så presser ned avtrekket, vil og skal dette fungere. Hele CLS greia er jo relativt svett om du er ute. Det er definitivt MYE bedre med en radiosender. Sjekk ut Radiopoppers (google it, hari kke noe adresse her och nuh). Evt. kan du finne en billig en på ebay. Er en tråd som jeg lagde om det på objektiv, filtre og tilbehør forumet.! Enig i dette, bortimot ubrukelig ute i godt lys. Brukte selv en billig radiosender fra eBay i to år i strekk med upåklagelig resultat. Hva heter den? Lenke til kommentar
Amund_Blix Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Hei, jeg har som sagt et Nikon D80 og en SB-800 blitz. jeg har brukt de fint sammen en stund nå, men jeg bare lurer på en liten ting. er det mulig å kjøpe en slags "sender" som jeg fester på blitsen og en på kameraet slik at jeg kan sitte langt unna bltzen samtidig som jeg tar bilde? Hvor mye koster eventuelt dette? kjøpe? Du har jo dette innebygget. Sjekk manuallen som følger med kamera, men kort fortalt må du sette blitz på kamera på command. OG så klikke på zoom - på selve blitzen (i alle fall SB600) da begynner den å blinke rødt. Når du så presser ned avtrekket, vil og skal dette fungere. Hele CLS greia er jo relativt svett om du er ute. Det er definitivt MYE bedre med en radiosender. Sjekk ut Radiopoppers (google it, hari kke noe adresse her och nuh). Evt. kan du finne en billig en på ebay. Er en tråd som jeg lagde om det på objektiv, filtre og tilbehør forumet.! Enig i dette, bortimot ubrukelig ute i godt lys. Brukte selv en billig radiosender fra eBay i to år i strekk med upåklagelig resultat. Hva heter den? Husker ikke hva min modell het, men den var temmelig lik denne: http://cgi.ebay.com/16-Channels-Wireless-S...1QQcmdZViewItem For bruk med en hotshoe-blitz er kanskje denne mer praktisk: http://cgi.ebay.com/New-Wireless-Radio-Rem...1QQcmdZViewItem Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå