Gå til innhold

Volt på PC-høytalere?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har noen PC høytalere jeg skal bruke til er prosjekt jeg har (se signatur).

Men jeg har ikke trafo(det det heter?) den svære svarte kladden, så lurer på, er det 12v uten den kladden på? slik at jeg kan lodde meg inn til en strømforyning til pc?

Noen som vet hvordan jeg kan finne det ut?

Takker for alle svar her :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg kunne sikkert ha hjulpet deg siden jeg kan litt om sånne ting, men jeg skjønte ikke spørsmålet ditt helt?

Jeg lurer vel på om hvor mange volt de høytalerene jeg har er på?

For vis dem er 12V så kan jeg lodde dem på strømforsyningen, men vis dem er mere eller mindre så må jeg kaste dem, for jeg har inne trafo eller hva det heter.

Lenke til kommentar

I de høytalerene så sitter det en innebygd forstærker, og den går på en type spenning, jeg er ute etter hva den spennignen er. Og er dette 12volt vil jeg sette den rett på strømforyningen.

Lærer ingen ting vis jeg ikke leker..

Endret av KVTL
OT fjernet.
Lenke til kommentar

Okey, okey. I minimal avstand fra der du putter inn strømledningen skal det stå et tall (f. eks. 12) etterfulgt av enten V, to rette (likespenning) eller en bølgete (vekselspenning) linje, eller både en V og en linje. Men er delvis enig med m4sta, ikke gjør for mye fancy hvis du ikke har peiling.

Lenke til kommentar

Idéen med høyttalere koblet til 12v på strømforsyningen høres bra ut, og det vil jo fungere utmerket dersom det faktisk stemmer at høyttalerne drives på 12v. Dersom du har noen idé om merke og modell på høyttalerne kan det jo kansje hjelpe for å finne svaret? :)

Om du vil eksperimentere kan du jo f.eks. bruke en transformator fra 230v med regulerbar utgangsvolt. Da kan du begynne på 1 og prøve deg gradvis frem til du får lyd :)

Endret av KVTL
OT fjernet.
Lenke til kommentar

OT fjernet i en del poster, samt en post er forsvunnet.

Vær så snill å rapporter slike poster istedetfor å quote dem. Da blir ballen lagt død, og moderatorene får en lettere jobb å rydde opp.

MVH

KVTL

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...