Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kvalitets Xenon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kanskje det er bilen din det er noe galt med? Har du funskjoner i bilen din som viser når lyspærer har gått? Gir den nok strøm?

 

Jeg har kit fra Dybvik Trading. Montert i 2004. Byttet en pære en gang bare.

Endret av Rs125
Lenke til kommentar

Har ingen funksjoner som viser om pærer er gåen.. Problemet med første kit, var at pærene gikk, med nr 2 så gikk den ene pæra etter ca 3 uker.. Testet det siste kitet med en liten elektronisk lader, når laderen sto på Low, så tente ikke pæra, men når jeg satte den på high, så tente den.. Samme skjedde når jeg hadde de i bilen, med motoren av så tente de enten ikke, eller så ble de bare stående å blinke,men med motoren i gang, så tente de med en gang..

Lenke til kommentar

Mange av disse billige kittene kan ikke kompensere for spenningsfallet som blir frem til lyktene og fungerer av den grunn ikke, på noen biler er spenningsfallet bare 0,2v mens på andre kan være så mye som 2volt. Å kjøpe billige kit å montere på en moderne bil kan i værste fall føre til havari, da de kan lage enormt med elektrisk støy som kan ødelegge og forstyrre bilens elektronikk. Det har også skjedd at det har blitt overslag i selve lykten eller inni "ignitern" noe som definitivt ikke er bra for bilen.

Lenke til kommentar
Kanskje det er bilen din det er noe galt med? Har du funskjoner i bilen din som viser når lyspærer har gått? Gir den nok strøm?

 

Jeg har kit fra Dybvik Trading. Montert i 2004. Byttet en pære en gang bare.

Så du er fornøyd med det settet?

 

Mulig jeg går for et sett derfra da.

Lenke til kommentar
Kanskje det er bilen din det er noe galt med? Har du funskjoner i bilen din som viser når lyspærer har gått? Gir den nok strøm?

 

Jeg har kit fra Dybvik Trading. Montert i 2004. Byttet en pære en gang bare.

Så du er fornøyd med det settet?

 

Mulig jeg går for et sett derfra da.

 

Jepp, meget fornøyd. Mer problemfritt enn halogenpærer i alle fall.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Dybvik Trading anbefales IKKE fra min side. Mulig jeg har vært utsatt for mer problemer enn vanlig, men servicen hans/dems etter 5. telefonsamtale er til å legge seg ned å grine av.

 

- Fikk settet (H4 BiXenon) i November 06. Fungerte greit i 2 uker. Da røyk den ene pæra. Jeg ringte, skulle få ny tilsendt. Samtidig lurte jeg på om jeg skulle sende den defekte pæra tilbake, som et slags "bevis". Den var helt forbrent innvendig, så det må ha vært en produksjonsfeil. Fikk som beskjed at det ikke var nødvendig, den kunne jeg bare kaste. Han stolte på det jeg sa. Ingen problemer denne gang, ny pære kom etter noen dager.

 

- Desember 2007. Den ene ballasten gikk i stykker. Ringte inn og forklarte problemet. Fikk til svar at det gikk på garanti. I samtalen forklarte jeg også at jeg hadde hatt problemer tidligere med den ene pæra, og da stoppet han opp litt. Fikk spørsmål om hvorfor jeg ikke hadde sendt inn den defekte pæra, og at jeg måtte sende inn både denne og den defekte ballasten for å få en ny ballast tilbake. Det kunne jo være problematisk, da jeg hadde kastet pæra. Ordnet seg, da jeg heldigvis ikke hadde tømt søpla i garasjen ennå. Sendte inn. Ventet i 2 uker, fikk ingenting tilbake. Ringte inn. Jeg siterer svar fra Karl, i Dybvik Trading: "Hm... nei, den har vi ikke sendt ennå. Har du sendt inn noe til oss? Jeg finner ingenting om det.". Endte med at jeg fikk en forklaring på at de ikke hadde ballaster på lager, og at jeg måtte vente i et par uker. Jeg ventet, sendte mail et par ganger og spurte pent og hyggelig om de hadde sendt den, men fikk ikke svar. Til slutt kom den - i midten av Januar.

 

- Februar 2007. Den andre ballasten ryker. Grrrr...! Ringer inn, og møter en mindre imøtekommende Karl igjen. De skulle sende en ny ballast. Den fikk jeg etter relativt kort tid, bare tre uker (!).

 

- April/Mai 2007. Den andre pæra begynner å flimre. Den ryker ikke, bare flimrer og slukker innimellom. (#¤¤%). Ringer inn, møter Karl igjen som forklarer at det kan være mange årsaker til det, og gir meg instrukser til hvordan jeg kan feilsøke (tro meg, jeg har feilsøkt det samme en del ganger nå), og sier at de ikke kan bytte pære før den faktisk ryker.

 

- Juli 2007. Pæra slukker for godt. Finner imidlertid ut at det ikke er pæra som er problemet, men ballasten. Ringer inn igjen. De svarer at de ikke har ballaster på lager, men at de skulle bestille. Sender mail et par ganger (hyggelige mailer, ingen "sinnamail") for å høre hva som skjer. Aldri fått et eneste svar. De skylder på at mailen min havner i spamfilteret hos dem.

 

- August 2007. Ikke mottatt noe som helst fra de. Ringer inn - får beskjed om at de ikke finner noe i systemet om at jeg skal ha en ny, og at de har hatt slike inne på lager. Nå er det tomt igjen. Forklarer hele saken på nytt, men det er ingen hjelp å få. Siste ord i samtalen er imidlertid at de skulle sende meg en ny når de får flere på lager.

 

- November 2007. Garantien har gått ut, og jeg ringer inn for å høre om jeg kan få varene jeg har krav på. Da får jeg det avgjørende svaret for min ikke-kjøp-noe-her anbefaling: Din garanti har gått ut, så vi kan ikke hjelpe deg. Da følte jeg at jeg ble så sint at jeg ikke hadde utrettet noe godt av å snakke mer med de. Sa takk for hjelpen, og la på.

 

Nå, et halvt år etterpå, har jeg ikke hørt noe som helst fra dem. Ingen mail, ingen telefoner, ingen varer. Så, om jeg kan påvirke din mening: IKKE KJØP NOE DER!

 

Det skal nevnes at jeg ved hver gang noe har røket har sendt inn de defekte delene slik de ønsker, med unntak av den første pæra som de sa jeg kunne kaste. Den ble jo også sendt inn i etterkant. Jeg har også forståelse for at varer ikke nødvendigvis er på lager til en hver tid - men det finnes grenser!

 

Min tålmodighet med Dybvik Trading er uansett slutt, og den eneste grunnen til at jeg kan bli fornøyd eller slutte med å skrive anbefalinger om å ikke kjøpe noe der, er at jeg får pengene mine tilbake. Det har jeg sendt mail til de om, men som alltid: Ingen svar å få. Jeg har sendt fra to forskjellige e-post adresser også, for å være sikker på at den ikke skulle fanges opp av spam filter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...