Gjest Guest_Geggy_* Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Har hatt kraftige hodebunns problemer i over en lang tid nå, har nesten sluttet helt med å ha voks i håret osv. Går på noe ala Bio+ som skulle visst hjelpe, men ingenting har forandret seg. Hodebunnen er like sår og har en skikkelig tørr hodebunn. Visst jeg klør meg litt kjenner jeg at det løsner litt hud i hodebunnen og jeg får et lite sår der. Skriker (hår)sårt etter hjelp ! Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Hei. Kunne du tatt et bilde av hodebunnet? Også om du kan beskrive mer symptomer. Løs hud i hodebunn kan ofte komme pga. psoriasis eller sopp. vaio Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Her kan dere se ett bilde. er bare slike sår der jeg klør(angrer selfølgelig, hos frisøren sa hun at det var en normal tørr hodebunn. Men det går ikke over. Mest er det flass som kommer, men det kan også svi litt osv. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Hei. Det der er ikke tør hud. Selv om bildet ikke var skarpt nok, ser det ut som du har Psoriasis Vulgaris. (Jeg er ikke 100% sikkert) Kjæresten min, som skriver hoveoppgaven i dermatologi, er også enig med meg. Bad News: Psoriasis er et sykdom, der kroppens immunsystem, irriterer huden. Good News: Hvis du behandler psoriasis, kommer hårene tilbake. Det jeg anbefaler er at du ta kontakt med fastlegen din, og ber om en henvendelse til dermatolog. (Hudlege) vaio Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Men det kommer jo utrolig seint, i en alder av 19år. Uansett, er det noen salver eller kurer man kan gå på ? Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Men det kommer jo utrolig seint, i en alder av 19år.Uansett, er det noen salver eller kurer man kan gå på ? De fleste får de første, symptomene og diagonosen, rundt 22år (Fitzpatrick dermatologi s.54) Ja det finnes behandling for dette; UV lys og quinolono. Du må også vite at sopp (Tenia Capitis) har lignede symptomer. Derfor er det best at du avklare problemet med en dermatolog. Lenke til kommentar
Gjest trådstarter Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Okei, tusen takk for svar Vaio Skal prøve hårkurene i noen dager/uker til, og visst det forverrer seg så kontakter jeg en lege eller dermatolog. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå