Gå til innhold

Xbox 360 blir billigere

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Zephyr er sist jeg sjekket blant de nye (zephyr og falcon) om jeg ikke er helt på viddene. Den første modellen som ble laget var plaget med overoppvarming slik at komponentene til slutt ble ødelagt. Kunder som fikk problemer med Xboxen fikk selvfølgelig ny xbox, men er fortsatt slitsomt :)

Endret av Rage_Hunter
Lenke til kommentar

Først kan du jo sjekke om den har HDMI.

xbox 360-er som er basert på zephyr eller falcon har alle HDMI. har den ikke det, så er det et enda eldre hovedkort.

om den har HDMI, så er vel beste måte å finne det ut, ved å sjekke når xboxen ble laget. Om den ble laget etter juli 2007, så er det mest sannsynlig zephyr.

for å finne ut nøyaktig når xboxen er laget kan du sjekke de fem siste tallene i serienummeret.

Det første tallet er årstall (5 = 2005, 6 = 2006 og 7 =2007).

De to neste er uken den ble laget (01 = uke 1, 02 = uke 2 osv til 52 = uke 52 (årets siste))

De to siste er hvor den er produsert (ikke så viktig, men den bør være enten 05, 06 eller 07)

så om serienummeret slutter på 72605, 72606, 72607 eller høyere så er det meget sannsynlig at det er Zephyr hovedkort.

om serienummeret er 73505, 73506, 73507 eller høyere så er det sannsynligvis falcon hovedkort.

Endret av fatalicus
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
Nå begynner virkelig prisen på XBOX å bli pen.

Når den dabber under 2000 kjøper jeg på flekken :)

Arcade går jo for 14-1500kr? Eller er det premium du sikter til?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Først kan du jo sjekke om den har HDMI.

xbox 360-er som er basert på zephyr eller falcon har alle HDMI. har den ikke det, så er det et enda eldre hovedkort.

om den har HDMI, så er vel beste måte å finne det ut, ved å sjekke når xboxen ble laget. Om den ble laget etter juli 2007, så er det mest sannsynlig zephyr.

for å finne ut nøyaktig når xboxen er laget kan du sjekke de fem siste tallene i serienummeret.

Det første tallet er årstall (5 = 2005, 6 = 2006 og 7 =2007).

De to neste er uken den ble laget (01 = uke 1, 02 = uke 2 osv til 52 = uke 52 (årets siste))

De to siste er hvor den er produsert (ikke så viktig, men den bør være enten 05, 06 eller 07)

så om serienummeret slutter på 72605, 72606, 72607 eller høyere så er det meget sannsynlig at det er Zephyr hovedkort.

om serienummeret er 73505, 73506, 73507 eller høyere så er det sannsynligvis falcon hovedkort.

Jaha? De "normale" Xboxene da? Tror ikke det finnes noen Hvite Xboxer som har Zephyr.

Jeg har Xbox med HDMI og er antaglivis Zephyr. Dette er Halo-Edition.

ELite versjonen har da også HDMI men er Zephyr.

Tror ingen "Hvite normale" Xboxer som har Zephyr kommer/Har ut med HDMI.

Som jeg har oppfattet det kommer alle de "Normale Hvite" Xboxene med HDMI ut som Falcon. Det nyeste. Skal bestille Xbox for broren min, og da ser jeg etter en "Normal Hvit" med HDMI. Da er jeg sikker på at jeg får Falcon Hovedkortet..

Endret av Deimos87
Lenke til kommentar
  • Opprett ny...