NuB Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 Jeg har forhørt meg litt før uten å få altfor mange svar på det jeg lurer på. Men nå har jeg satt opp ett litt mer komplett oppsett, så hvis noen har kommentarer til moderate endringer eller andre råd er jeg takknemlig for det! Dette blir jomfru-pcen min (skrekk!) og jeg ønsker ikke å gå i nybegynnerfellene så jeg trenger litt hjelp... 2 X TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 256MB m/Winbond - Minne 184-P (for DDR-PC400MHz), CL2.5 798,00 Kanskje kjøpe en 256 eller 512-brikke senere til den tredje DIMM'en. AMD Athlon XP2200+ 1.8 GHz 266 MHz bus - Socket A (Thoroughbred) prosessor 895,00 Passelig pris. Asus A7N8X hovedkort for Socket A - nForce2-SPP/MCP, ATX, USB2.0, LAN 995,00 (Antatt 28.02.2003) Får skryt, mangler deluxe-features men de tror jeg ikke har behov for uansett. NEC Diskettstasjon 3,5" 1,44MB 137,00 Må vel med for nostalgiens skyld Asus CD-brenner IDE 52x/24x/52x - CRW-5224A, Intern Retail (FlextraLink) 550,00 Har egentlig ikke det store behovet for cd-brenner eller leser (skal i nettverk), men det må vel til. Chieftec Dragon Midi Tower - Kabinett m/300W DG-01W P4 / AMD 614,00 Har null peil på kabinett, men 300W holder vel? Finnes det et mer støydrepende ikke så altfor mye dyrere kanskje? Jeg er ikke fremmed for forslag om noe billigere heller, utseendet spiller mindre rolle. Sapphire Radeon 9100 Atlantis 128MB DDR - AGP, ATI 9100, DVI, TV-Out, Retail 864,00 (Antatt 07.03.2003) Tanken bak dette "dårlige" skjermkortet er å spare noen slanter samt at det muligens vil fungere helt fint til mitt bruk (2d-nett-filmer-diverse-noe spill), og at det skal kunne la seg gjøre å oppgradere til et bedre skjermkort senere dersom det skulle være nødvendig. = 4853 NOK En overkommelig pris, det jeg ikke har tatt med er CPU-vifte (det har jeg ikke valgt ut ettersom jeg ikke har peil på det) og skjerm. Skjermkortet kommmer ikke inn på to uker likevel så der har jeg jo litt tid til å forske litt mer på skjerm (har ikke lyst til å bruke mer enn 1500-2500 på det). Så dersom noen har tips, særlig når det gjelder skjermkort, så er det fint. Er det da noe jeg har glemt? (Sikkert et eller annet selvsagt jeg ikke har kommet på...) Lenke til kommentar
lperik Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 Ser jo greit ut dette. Men kanskje bra med harddisk oxo eller? Har et nesten likt oppsett her: http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=92059 om du er interessert så kan du jo ta en titt. kanskje du får flere ideer osv. Lenke til kommentar
NuB Skrevet 24. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2003 Jo takk. Hm, stemmer det med harddisk, jeg skrev det opprinnelig men må ha redigert det vekk; saken er i alle fall at jeg har en til overs, så det er ikke noen umiddelbar nødvendighet. Angående oppsettet ditt, jeg har sett den tråden allerede og har kanskje fått noen mer eller mindre ubevisste tips derfra.... Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 Husk as3 kjølepasta da, og en skikkelig kjøler Lenke til kommentar
NuB Skrevet 24. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2003 Hmm, kjølepasta sier du, as3, en stakkars njubi må nok ha det litt mer med teskje... Lenke til kommentar
akzj0n Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 Hmm, kjølepasta sier du, as3, en stakkars njubi må nok ha det litt mer med teskje... Du kan lese litt Her Dette er ikke noe vanskelig, og første gangen min gikk veldig fint, selv om jeg hadde minimalt med bygging av pc-erfaring da. Lenke til kommentar
NuB Skrevet 24. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2003 Dæven, jeg får lyst til å spare inn litt andre steder og heller putte mer penger i grafikk... Vil dette kabinettet funke? Litt færre brønner enn Chieftec'en men det gjør ikke noe. Så lenge gjennomluftingen er grei nok vil vel dette funke greit? Har et gavekort på 1000 NOK på Expert, hadde bare ikke alt kostet ca 3 ganger mer der enn på datasjapper kunne jeg f,eks brukt det på en brenner. Lenke til kommentar
asdfasd Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 Hvis du trenger skjerm kan jeg anbefale denne 17" skjermen for den nette pris av 1095,- skjermen er av utrolig kvalitet, i forhold til prisen. Eller kanskje denne 19" for bare 1575,-. Har hørt mye bra om skjermene. Har forresten 17" selv, anbefales på det varmeste. Lenke til kommentar
NuB Skrevet 25. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2003 Prisen var jo nesten avskrekkende lav, skal se litt nærmere på den 19" der... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå